Banyoles

Totes les notícies

ERC-Som Banyoles presenta un paquet de propostes al Pla de Millora Urbana de La Providència

Dimecres, 21 de setembre El grup municipal d’ERC-Som Banyoles ha presentat aquest dimecres un paquet de propostes al Pla de Millora Urbana de La Providència perquè pugui corregir-se abans no s’aprovi definitivament al ple municipal. El Pla de Millora ha de servir, segons l’equip de govern, per dissenyar urbanísticament la zona de davant de La Muralla (amb l’edifici de l’anomenada la Providència).   Els regidors republicans veuen contradiccions urbanístiques entre el Pla de Millora Urbana, ja que no respecta el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM, aprovat per l’equip de govern aquesta legislatura) ni el Pla Funcional de la Biblioteca. Un exemple és la proposta per la part que queda entre la Muralla i la plaça Mas Peraseca, que segons el Pla de Millora proposat per l’equip de govern construirà un “mur” que deixarà les dues parts sense connectar.  El paquet de propostes també recull que tant l’edifici com l’entorn s’ha de protegir per donar-li perspectiva des de l’espai públic, fet que, segons els republicans, no es respecta segons la proposta del promotor. La proposta del promotor immobiliari és ocupar part de l’espai protegit, deixant el pla en aigües, ha lamentat en roda de premsa el cap de l’oposició de l’Ajuntament, Jaume Butinyà.  Jaume Butinyà, cap del grup municipal republicà, ha proposat que “ja que la llei preveu que s’ha de reservar un 10% a pisos de protecció oficial (7 dels 75 pisos que hi ha previstos), proposem que s’aprofitin aquests pisos que es construeixen per fer-ne habitatge de protecció oficial. No entendríem que l’Ajuntament en comprés d’altres a una altra zona de la ciutat, probablement en pitjors condicions i perdent una oportunitat social”.   “El projecte de la Biblioteca de Banyoles és un projecte que no es pot fer ràpid i corrents, s’ha de fer pensant de forma col·lectiva amb tota la ciutat, no només amb l’edifici de la Providència. Cal un projecte urbanístic de ciutat, que integri els diferents espais i que tingui un sentit global”, ha afirmat Butinyà.

Jaume Butinyà: “És hora de tornar a crear ciutat, Banyoles ens ho demana”

Diumenge, 5 de juny Jaume Butinyà va presentar-se públicament el dissabte 4 de juny al vespre davant d’unes dues-centes cinquanta persones com a candidat d’ERC - Som Banyoles per a les pròximes eleccions municipals del 2023. Amb l’estany de fons, Butinyà va tancar l’acte acompanyat del president del Consell Comarcal del Pla de l’Estany, Francesc Castañer, de l’alcalde d’Esponellà, David Juan, i de diverses amistats seves. El cap de l’oposició va centrar gran part del seu discurs a explicar el projecte dels republicans per a Banyoles i va posar especial èmfasi en la dinamització associativa i cultural, la sostenibilitat i la promoció econòmica del municipi. En aquest sentit, el candidat va remarcar la necessitat que els joves puguin trobar oportunitats al municipi: “M’imagino una ciutat on hi hagi llocs de treball i les condicions per fer-ho. Tots coneixem casos que han d’anar primer a estudiar i després a treballar lluny d’aquí”. Butinyà va remarcar la importància de “crear llocs de treball i fer que el teletreball sigui efectiu de veritat, a la vegada que tenir en compte les condicions laborals”.  En relació amb el teixit associatiu i cultural, el candidat va explicar que la proposta del grup de cara al suport al món associatiu i cultural és “ferma”, referint-se al projecte ja presentat de la Cooperativa Cultural. “Construirem un lloc de trobada de banyolins i banyolines per compartir i tirar endavant iniciatives culturals de tot tipus. Un espai de ciutat on hi haurà locals per a les entitats, espais per a la creació d’arts plàstiques i audiovisuals, espais d’assaig per a músics i ballarins, una sala d’actes, aules de formació, la ludoteca i l’eterna promesa: la biblioteca”, va dir. D’altra banda, Jaume Butinyà va remarcar l’aposta de l’equip per la millora de la mobilitat sostenible, transformant Banyoles cap a una ciutat “molt més amable, pràctica i saludable a l’hora de moure’s”.

ERC Som Banyoles lamenta la poca previsió del govern municipal davant l’allau de preinscripcions a l’única escola bressol municipal

Divendres, 27 de maig Diverses famílies de Banyoles, organitzades a través de les xarxes socials, van convocar la setmana passada una manifestació davant de l’Ajuntament per protestar per la manca de places públiques a l’escola bressol municipal de cara al curs vinent. Després de contactar amb elles, Esquerra Republicana - Som Banyoles lamenta que no es busqui la manera d’oferir plaça d’escola bressol a totes les famílies sol·licitants després que les preinscripcions d’enguany hagin desbordat les places ofertes. En total, de més d’un centenar de sol·licituds, l’escola només en podrà fer front a 31 pel curs que ve, deixant sense plaça pública a una setantena d’infants. El grup republicà a l’Ajuntament de Banyoles també apunta el fet que, tot i que el municipi ha superat recentment els 20.000 habitants, l’equip de govern no ha creat ni una sola plaça d’escola bressol municipal en els últims quinze anys.  Jaume Butinyà, cap de l’oposició de l’Ajuntament de Banyoles, ha recordat que va ser el govern republicà del 2003 (del qual ell n’era regidor d’urbanisme) qui va posar en marxa el projecte de La Balca. “El curs 2004-2005, l’equip de govern d’ERC a Banyoles vam posar en marxa el Centre Educatiu Municipal-La Balca com un servei obert a la ciutadania molt més obert que una escola bressol”, afirma Butinyà. “L’escola de la Balca formava part del projecte educatiu per la ciutat de l’equip de govern d’aquell moment”. Butinyà també ha volgut recordar que el mateix govern ja havia projectat un segon Centre Educatiu per la petita infància a Banyoles amb l’objectiu d’avançar i poder oferir més cobertura a la ciutat en l’escolarització dels infants en els primers anys de vida. Per ERC Som Banyoles, l'escola és una de les principals apostes de futur, l’escola és un espai d'aprenentatge en el sentit més ampli, també és un espai de socialització, convivència i cohesió social. En definitiva, un lloc que permet compartir a les famílies una part del procés de creixement dels seus infants.

Jaume Butinyà escollit cap de llista d’Esquerra Som Banyoles per a les eleccions municipals de 2023

Jaume Butinyà: “L’experiència i el treball de tots aquests anys ens legitima, estem preparats per governar”. Dissabte, 12 de febrer Els militants d’Esquerra Som Banyoles han escollit l’actual cap de l’oposició de l’ajuntament i diputat Jaume Butinyà com a nou cap de llista per a les pròximes eleccions municipals del 2023. L’assemblea s’ha celebrat al local comarcal del partit i ha comptat amb representació de la secció del Pla de l’Estany i la secció local de Banyoles. El candidat de la llista republicana ha rebut el suport, per unanimitat, de la militància que ha celebrat la seva elecció com una petita victòria de cara a dur el seu projecte a l’ajuntament. El candidat a l’alcaldia de Banyoles ha afrontat amb molt d’entusiasme la nova etapa que defineix com “la culminació de la feina de molts anys i moltes persones”. “Estic molt content de ser aquí avui, després d’aquests quatre anys de feina escoltant els banyolins i treballant per a millorar la seva qualitat de vida”, ha dit. “L’any 2019, quan vaig acceptar el repte d’encapçalar la llista, ja vam plantejar-ho com un projecte a llarg termini. Vull ser alcalde amb vosaltres d’una Banyoles més valenta, amb vista a la cohesió social i que fomenti la formació, la cultura i la creació d’ocupació entorn a l’esport”, ha afegit.    El candidat s’ha mostrat molt orgullós i agraït amb la seva elecció i ha fet una crida a formar un equip transversal i sòlid per dur el projecte d’ERC Som Banyoles a l’alcaldia de Banyoles. ”Hem d’aconseguir ser més i sumar més gent. L’experiència i el treball de tots aquests anys ens legitima, estem preparats per governar”.  Jaume Butinyà és actualment cap de l’oposició de l’Ajuntament de Banyoles i diputat al Parlament de Catalunya per Esquerra Republicana. Ja va ser regidor a govern durant dues legislatures sota el mandat d’en Pere Bosch, del 1999 al 2007. A més a més, ha estat president de la colla gegantera de Banyoles i té una llarga trajectòria dins les entitats de la ciutat.