Banyoles

ERC-Som Banyoles presenta un paquet de propostes al Pla de Millora Urbana de La Providència

Dimecres, 21 de setembre
El grup municipal d’ERC-Som Banyoles ha presentat aquest dimecres un paquet de propostes al Pla de Millora Urbana de La Providència perquè pugui corregir-se abans no s’aprovi definitivament al ple municipal. El Pla de Millora ha de servir, segons l’equip de govern, per dissenyar urbanísticament la zona de davant de La Muralla (amb l’edifici de l’anomenada la Providència).

Els regidors republicans veuen contradiccions urbanístiques entre el Pla de Millora Urbana, ja que no respecta el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM, aprovat per l’equip de govern aquesta legislatura) ni el Pla Funcional de la Biblioteca. Un exemple és la proposta per la part que queda entre la Muralla i la plaça Mas Peraseca, que segons el Pla de Millora proposat per l’equip de govern construirà un “mur” que deixarà les dues parts sense connectar.

El paquet de propostes també recull que tant l’edifici com l’entorn s’ha de protegir per donar-li perspectiva des de l’espai públic, fet que, segons els republicans, no es respecta segons la proposta del promotor. La proposta del promotor immobiliari és ocupar part de l’espai protegit, deixant el pla en aigües, ha lamentat en roda de premsa el cap de l’oposició de l’Ajuntament, Jaume Butinyà.

Jaume Butinyà, cap del grup municipal republicà, ha proposat que “ja que la llei preveu que s’ha de reservar un 10% a pisos de protecció oficial (7 dels 75 pisos que hi ha previstos), proposem que s’aprofitin aquests pisos que es construeixen per fer-ne habitatge de protecció oficial. No entendríem que l’Ajuntament en comprés d’altres a una altra zona de la ciutat, probablement en pitjors condicions i perdent una oportunitat social”.

El projecte de la Biblioteca de Banyoles és un projecte que no es pot fer ràpid i corrents, s’ha de fer pensant de forma col·lectiva amb tota la ciutat, no només amb l’edifici de la Providència. Cal un projecte urbanístic de ciutat, que integri els diferents espais i que tingui un sentit global”, ha afirmat Butinyà. “Tal com està plantejat el projecte ara, més que una biblioteca amb alguns pisos és un bloc de pisos que, com qui té una piscina, té una biblioteca.”, ha clos.

Manca d’aparcament públic
Els regidors d’ERC – Som Banyoles han lamentat que no s’estigui habilitant una zona d’aparcament públic a la zona de La Providència, sinó que es plantegi fer-la a la part de sota dels edificis residencials i de titularitat privada. Butinyà ha assegurat que “no entén” que no hi hagi una coordinació més regular entre el Pla de Millora Urbana de la Providència i el Pla Funcional de la Biblioteca, perdent l’oportunitat que obria el POUM de pacificar la zona i connectar el centre de la ciutat amb altres barris.

La zona de davant de La Muralla va urbanitzar-se l’any 2006 després d’un acord de l’Ajuntament, liderat per en Pere Bosch i amb en Jaume Butinyà com a regidor d’urbanisme, completant l'espai d'uns 2.500 metres quadrats. Actualment, l’antiga muralla medieval és visitable.