Barcelona Vella

Totes les notícies

Congrés Ciutat Vella 20/09/2021

Bon dia, Ahir, dia 20 de setembre vam celebrar el congrés local per escollir un nou conseller pel Grup Municipal.  Després d'uns canvis organitzatius interns, hem de donar les gràcies a la meravellosa tasca que ha fet l'Antoni Vidal com a conseller portaveu durant aquests dos anys de mandat. Però lamentablement hem de donar pas a noves etapes, i l'Antoni Vidal també ho ha fet, després de dos anys de dedicació al districte comença una altra etapa a l'AMB. Toni, moltíssimes gràcies per aquesta dedicació i passió que has posat en tot el que has fet durant mig mandat on hem pogut veure com et deixaves la pell. Gràcies per haver dedicat tantes hores a la lluita de Ciutat Vella. Et desitgem tota la sort del món en l'etapa que comences, i com tu dius, sempre seguiràs arrelat a Ciutat Vella, així que no et perdem del tot. Ahir vam escollir al nou conseller de districte que ocuparà el nou lloc al Grup Municipal de Ciutat Vella, en Jaume Tomillero, resident de tota la vida al barri de la Barceloneta, porta a l'esquena una gran tasca social i veïnal, un lluitador nat pel seu barri i per tot el conjunt de Ciutat Vella. Només ens falta donar-li les gràcies per la valentia d'encetar un nou projecte vital, i per les ganes que sabem que hi posaràs al projecte de Ciutat Vella.  Moltes gràcies i molta sort a tots dos en aquesta nova etapa.  Equip de Ciutat Vella.

Ciutat Vella

Balanç del curs municipal 2020-2021

Bon dia a totes,  l'equip del Grup Municipal de Ciutat Vella us adjuntem a continuació un resum del curs municipal 2020-2021 on trobareu un resum de les iniciatives portades a plenari, de temes que hem anat fent seguiment, les línies estratègiques, els pressupostos que es van pactar el passat febrer de 2021 i els canvis interns que hi ha hagut durant aquest any.  Esperem que us sigui d'utilitat i qualsevol dubte ja sabeu on estem.  Laura de la Cruz Termes Alba Segura Gomila Jordi Callejo Moya Antoni Vidal Ruiz

Balanç del curs municipal 2019-2020

Us adjuntem com a mostra de transparència i compromís el balanç de la feina feta aquest curs 2019 - 2020 del Grup Municipal de Ciutat Vella. Moltes gràcies. Antoni Vidal Laura de la Cruz Jordi Callejo Alba Segura

PRIMER PLENARI ONLINE, SERVEIS SOCIALS, CAN 60, COMERÇ I MEDALLES D’OR

El passat 7 de maig vam celebrar a Ciutat Vella el primer plenari online després de l’inici de la pandèmia. En aquest plenari vam nomenar a les entitats i persones que van rebre la medalla d’or, per desgràcia vam haver de felicitar a l’Associació de Veïns de la Barceloneta i a la Tita Macrina de manera telemàtica, però quan puguem reunir-nos tots els hi donarem l’enhorabona com s’ho mereixen, per tota la feina que fan al nostre districte i per no abandonar mai la lluita encara que el vent bufi ben fort. Des d’Esquerra Republicana de Ciutat Vella vam decidir que la nostra proposició aniria enfocada al reforç dels Serveis Socials i a l’oficina d’habitatge de Ciutat Vella i a la creació d’un espai on els veïns i veïnes poguessin participar per tal d’afrontar la crisi social i econòmica que arribarà amb l’aparició de la Covid-19.   PROPOSEM L’AMPLIACIÓ DELS SERVEIS SOCIALS I LA CREACIÓ D’UN ESPAI PER AFRONTAR LA CRISI DE LA COVID-19 Els Serveis Socials del nostre districte demanen urgentment una ampliació de recursos humans i econòmics i fa temps reclamant aquesta ampliació i aquests reforços, avui al plenari de Ciutat Vella portem una proposta d’ampliació d’aquests serveis. La Covid-19 té derivades economicosocials indiscutibles, i comportarà durant molt de temps dificultats econòmiques pel nostre veïnat. És per això que considerem d’extrema necessitat l’ampliació dels serveis, recursos, promoció i l’erradicació de l’estigmatització que pateixen. També és molt necessària la creació d’espais veïnals i d’associacions per fer front a la crisi econòmica i social derivada de la Covid-19 aterrat al districte i a les especificitats que el caracteritzen. Estem en un moment d’alta vulnerabilitat pels veïns i veïnes. Portem des que va començar aquesta legislatura demanant la creació d’un Pla Estratègic d’Acció Social aterrat a les necessitats i especificitats del nostre districte, davant el qual sempre hem rebut una negativa per part de govern.

Cal un Pla Estratègic d’Acció Social per a Ciutat Vella

En el passat Plenari de Ciutat Vella del dia 24 d’octubre, el nostre Grup va presentar una iniciativa per tal de donar resposta a l’emergència social i als col·lectius més vulnerables del Districte. Vàrem proposar l’elaboració d’un Pla Estratègic d’Acció Social per als propers cinc anys, que serveixi d’eix vertebrador de les polítiques socials a Ciutat Vella. Proposàvem que fos elaborat per les entitats que treballen al Districte en els àmbits de pobresa, exclusió social, infància, adolescència, joventut, gent gran, dependència, diversitat funcional i habitatge, en col·laboració amb els tècnics de l’Ajuntament de Barcelona, experts en la matèria i els diferents grups municipals que conformen el Plenari de Ciutat Vella. Malauradament, el govern del Districte va votar-hi en contra. Hem perdut una oportunitat històrica de tenir una eina que pretén evitar situacions de desigualtats i de fer polítiques des de l’esquerra. Des del Grup Municipal d’ERC, reclamem al govern municipal que surti de la pancarta, que deixi de fer d’oposició a l’oposició i es posi a governar. Portem massa temps d’inacció política i els veïnes i les veïnes no s’ho mereixen. Nosaltres continuarem sent proactius i propositius, sempre al servei de la ciutadania. Des del nostre grup continuarem vetllant per la lluita contra les desigualtats i la defensa dels col·lectius més vulnerables, perquè volem una ciutat d’esquerres amb valors republicans. Antoni Vidal i Ruiz Conseller-Portaveu del GM ERC Ciutat Vella (adjuntem proposició)

PLENARI DE CONSTITUCIÓ: COMENCEM UN NOU MANDAT A CIUTAT VELLA

El passat 24 de juliol va tenir lloc el Plenari de Constitució del Consell de Districte de Ciutat Vella. En aquest mandat serem quatre els/les consellers/es que estarem defensant els interessos de les veïnes i veïns de Ciutat Vella, la Laura de la Cruz, el Jordi Callejo, l’Alba Segura, i servidor. Primer de tot, voldria felicitar al nou President del Districte, al Regidor Jordi Coronas del Grup Municipal d’ERC Barcelona, a qui, com no podia ser d’una altra manera hem donat tot el nostre suport. De ben segur, garantirà el bon debat i funcionament d’aquest Plenari. Nosaltres, guanyadors d’aquestes eleccions municipals, finalment no hem pogut governar a conseqüència d’un pacte indigne entre Barcelona en Comú, el PSC -defensors del 155- i la dreta que representa el senyor Valls. Ens vàrem presentar a les eleccions amb un programa de govern per tal de Reimpulsar Barcelona i el Districte de Ciutat Vella. Un Districte on, sovint, les veïnes i veïns es senten ciutadans de segona. Un Districte on la sensació general és d’absoluta degradació i deixadesa. Tenim moltes qüestions cabdals sobre la taula: - El problema creixent d’inseguretat i d’incivisme. Podem veure com s’han incrementat, exponencialment, als nostres carrers i places els robatoris amb violència i les agressions sexuals i al col·lectiu LGTBI; - Ens enfrontem, també, a un greu problema d’emergència habitacional. En pocs anys, Ciutat Vella ha perdut, aproximadament, el 15% de la població i, malauradament,  aquesta xifra tendeix a l’alça; - Una tercera qüestió és l’emergència social que es dona als carrers i a les llars del nostre Districte. Així com també la pobresa energètica. Cal donar solucions d’esquerres als col·lectius més vulnerables de Ciutat Vella; - Un tema preocupant és la crisi del teixit comercial, sobretot del petit comerç, cada dia més malmès. Són molts els comerciants que han de baixar la persiana i marxar del Districte, i això no ens ho podem permetre a Ciutat Vella.

Fossar de les Moreres 2017

Amb la Marxa de la Llum i encapçalats per la Coronela de Barcelona, la representació d'ERC Barcelona Vella i d'ERC Barcelona, ha arribat al Fossar de les Moreres, on ja no hi cabia ningú més, per tal de fer l'ofrena floral al màrtirs de 1714 i començar l'acte dels Parlaments, que enguany ha presentat la nostre Presidenta, Marina Gassol.  El primer parlament ha estat a càrrec del President del Grup Municipal d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona, Alfred Bosch, que ha destacat que 'Quan l'1-O dipositem el vot a l'urna, recordarem la lluita dels nostres avis i àvies' . 'L'1-O els col·legis estaran oberts, i hi haurà urnes i paperetes. Que no intentin enganyar-nos'.  El segon parlament ha estat del politòleg Ramon Cotarelo, que ha estat rebut amb una gran ovació i que just havia arribat de Madrid feia uns minuts. Cotarelo ha estat molt aplaudit quan ha desgranat tots els agraïments que els catalans hem de donar als nostres contraris esmentats 1 per un  i que podríem resumir en la frase següent: 'Muchas gracias al gobierno español, a la monarquía y al TC. Gracias a todos ellos estamos hoy aquí'​.  En l'últim parlament de la nit, ha estat la Secretària General d'ERC, Marta Rovira, rebuda amb crits de "Valenta", en referència al moment en què en el Parlament va invocar l'article  81.3 per tal de canviar l'ordre del dia per començar a tramitar les "Lleis de Desconnexió", la que ha encès tot el Fossar que era plé a vessar.  Del seu parlament, podem destacar les següents frases:  'Dimecres al Parlament vam exercir el nostre dret a l'autodeterminació. Ens és inherent com a poble'​. 'La majoria política de l'Estat espanyol, que aquí és minoritària, ens bloqueja qualsevol avenç'. 'L'1 d'octubre ja no va només d'independència; ens hi juguem la democràcia i les llibertats públiques'​. L'acte s'ha tancat amb el Fossar cantant l'Himne Nacional de Catalunya, "Els Segadors".

Marxa de la Llum

A les 11 de la nit ens hem aplegat a la Plaça Palau just al Monument al General Moragues per honorar-lo i preparar el camí pels carrers de la Barcelona Vella cap al Fossar. Amb la presentació de l'Esther Miralles, Secretaria de Campanyes de Barcelona Vella i les paraules del Conseller-Portaveu Marc Borràs, que ha destacat que  'Som un sol poble i la nostra causa és la democràcia i la llibertat. Volem fer un país just i lliure' 'L'1 doctubre votarem i guanyarem. Aquest procés no té marxa enrere'​. En presència d'unes 500 persones i la participació de "La Coronela de Bcn", hem posat camí cap al Fossar de les Moreres amb la Marxa de la Llum pels carrers de la Barcelona Vella.

L'Ajuntament comprarà Lancaster 7-13

La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports de l'Ajuntament de Barcelona ha aprovat una proposició d'ERC que insta el govern a fer "totes les accions necessàries" per adquirir en forma de propietat municipal els edificis del carrer Lancaster 7, 9, 11, 13 i 13bis. ERC Barcelona ha justificat la mesura per la situació d'assetjament immobiliari a què estan sotmesos els veïns i les condicions d'insalubritat en què es troben els immobles. La regidora d'ERC a l'Ajuntament Montse Benedí ha assegurat que "no n'hi ha prou amb sortir als mitjans a dir que s'especula amb l'habitatge, sinó que cal actuar". Benedí ha recordat que hi ha noves informacions que apunten a una venda en pack dels immobles del carrer Lancaster 7-13bis, i ha apuntat que "és una oportunitat que no podem deixar escapar".  La regidora republicana ha recordat també la proposició presentada per ERC al plenari de districte de Ciutat Vella ( http://locals.esquerra.cat/bcnvella/article/90014/proposta-carrer-lancaster ) per "activar amb caràcter d'urgència els mecanismes dels quals disposa l'Ajuntament en aplicació de la Llei 24/2015 per afrontar l'emergència habitacional" i activar el dret a tanteig i retracte per definir tot el Raval Sud com a zona preferent. "Si l'Ajuntament compra els edificis del carrer Lancaster donarem un missatge de força davant els fons voltors, i els veïns i veïnes podran continuar vivint a casa seva", ha sentenciat. La proposta s'ha aprovat amb els vots a favor d'ERC, BeC, PSC, Grup Demòcrata i CUP.