Begues

CAL UN PLA DE XOC ECONÒMIC I SOCIAL PER ALS COMERÇOS DE BEGUES

Apostem per ajuts directes per a millorar la liquiditat del comerç local beguetà
El Grup Municipal d’Esquerra Republicana proposem la redacció d’un Pla de Reactivació Econòmica i Social per fer front als efectes provocats per la pandèmia del Coronavirus.

I, especialment, destaquem dues mesures destinades a l’activitat comercial amb incidència directa en el comerç de proximitat mitjançant l’obertura d’unes línies extraordinàries d’ajuts per a donar suport i liquiditat als establiments del municipi que han patit les conseqüències derivades d’aquesta pandèmia vírica:

- Una primera línia extraordinària d’ajuts a fons perdut que comptaria amb un pressupost total de 25.000 euros (fins a 500 euros per sol·licitant) i podrien beneficiar-se aquells establiments comercials i empresarials amb seu fiscal a Begues que han hagut de cessar la seva activitat durant de l’Estat d’Alarma o que han tingut pèrdues econòmiques importants fruit de la crisi del coronavirus.

- Una segona línia consistiria en què cada establiment hauria de posar a la venda un talonari virtual per l’import de 20 euros, 10 euros dels quals serien abonats pel client i els 10 euros restants serien aportats per l’Ajuntament amb un màxim de 400 euros per establiment beneficiari. I amb un màxim d’un talonari per client o unitat familiar en cada establiment. Un cop acabés l’Estat d’Alarma, el client tindria 20 euros per gastar a l’establiment que hauria expedit el talonari.

Per això, per tal d’ajudar a lluitar contra l’atur i els problemes de liquiditat en la petita i mitjana empresa, ara més que mai, cal actuar i prendre decisions valentes a nivell municipal. És per això que estem convençuts que cal una modificació profunda del pressupost municipal per fer front a aquests reptes socioeconòmics i aprofitar per millorar-ne el contingut. I ens posem a disposició de l’equip de govern municipal per consensuar i dur a terme aquestes mesures i d’altres que s’escaiguin en l’aprovació definitiva de l’Exercici General Pressupost 2020.

I, sobretot, consumim producte de proximitat i comprem als nostres establiments i botigues de Begues.

Ara més que mai, fem costat al comerç local! #JoComproABegues