Begues

CONTRA L’INCREMENT DE PREUS DE L’ELECTRICITAT I CRIDA A LA MOBILITZACIÓ.

Apagada elèctrica massiva
L’elevat preu de l’electricitat és un problema estructural que s’arrossega des de fa dècades i que afecta a milions de famílies i també al teixit empresarial que ha d’assumir uns costos superiors a la mitjana europea, ocasionant una clara pèrdua de competitivitat.

Les mesures anunciades pel govern espanyol no resoldran el problema d’arrel ni ajudaran a un canvi de model. Moltes de les mesures no es poden aplicar de forma immediata i d’altres com la rebaixa de l’IVA sols servirà per augmentar el marge de benefici de les elèctriques i reduir els ingressos de l’estat.

Aquest fort increment del preu de l’electricitat en un context de recessió econòmica farà que moltes més famílies no puguin assumir les factures i es trobin en risc de pobresa energètica.

Davant aquesta situació es fa més necessari que mai aprofitar totes les eines disponibles per tal d’abaratir la factura a les famílies vulnerables, començant per ampliar la cobertura del bo social que permeti aplicar majors descomptes en base a criteris de renda i la situació personal.

Tenim clar que la solució ha de passar per una major sobirania energètica, passant d’un model oligopolístic concentrat en unes poques empreses a un model més diversificat amb participació de la ciutadania, per exemple mitjançant l’impuls de les comunitats energètiques locals, l’autoconsum basat en energies renovables i la participació en petits projectes en forma de cooperatives energètiques, així com l’acceleració en la implantació ordenada i equilibrada territorialment de les energies renovables.

Així doncs, sota el lema “Desconnecta les elèctriques”, fem una crida a la ciutadania beguetana a “respondre a aquest xantatge” amb una apagada elèctrica massiva i una cassolada de protesta el proper divendres, 8 d’octubre, de les 22 h. a les 22.30 h.