Begues

Comunicat sobre els guardons Ànima Beguetana 2022

El Grup Municipal d'Esquerra Republicana de Catalunya - Acord Municipal a Begues (Baix Llobregat) lamentem la manca de participació i de voluntat d'acord per part del govern municipal beguetà a l'hora de preparar, per primera vegada, uns guardons tan especials com els Ànima Beguetana.

Creiem que era indispensable que uns reconeixements tan importants haurien d'haver estat informats, presentats i debatuts de forma pública en el màxim òrgan de decisió i representació del poble de Begues: el Ple Municipal de l'Ajuntament de Begues. En lloc d'això, el govern municipal va decidir, de forma unilateral, aprovar les bases dels guardons a través de la Junta de Govern Local del 13/12/21 i  representada exclusivament per un únic grup municipal.

A part de les poques d'explicacions publicades sobre el funcionament de les bases, creiem que els terminis de les votacions populars han estat escassos i amb presses perquè el període de presentació de candidatures es va tancar el 9/1/22, tot just durant els dies de festes nadalenques.

Tanmateix, felicitem totes les associacions, empreses i persones guardonades a títol individual que de ben segur que s'ho mereixen. Com també s'ho haguessin merescut un munt d'altres beguetans i beguetanes que representen els valors, les virtuts  i les qualitats que identifiquen les diverses categories guardonades.