Begues

Comunicat sobre el conflicte bèl·lic a Ucraïna i aportacions econòmiques dels regidors d'Esquerra Republicana de Begues.

Tot conflicte bèl·lic és la constatació d’una fracàs per a la humanitat. Ningú hi guanya i tothom hi perd amb les guerres, especialment la població civil innocent. El treball en favor de la Pau és i serà part dels compromisos permanents d’Esquerra Republicana.

La guerra d’Ucraïna, que va començar el passat 24 de febrer amb la invasió militar russa, és una brutal agressió externa injustificada i no provocada, decidida pel règim autoritari de Putin després de múltiples i intensos esforços diplomàtics. Una invasió legitimada per Putin amb arguments i pretextos del tot fal·laços.

La invasió d’Ucraïna per part de la Federació Russa suposa una clara violació de la Carta de Nacions Unides i del dret internacional, una greu amenaça per a la pau i la seguretat a tot Europa, i un conflicte amb efectes devastadors sobre la població civil, provocant la crisi humanitària i de refugiats més greu de l’Europa del segle XXI, i una de les més greus des de la Segona Guerra Mundial.

És també un conflicte entre democràcia i autoritarisme, entre un estat sobirà que vol seguir existint i decidint les seves aliances internacionals, incloses les de seguretat, i un règim autoritari que amb una actitud clarament neo-imperialista nega el dret d’Ucraïna a existir com a estat independent, no subordinat als interessos de la Federació Russa, que el considera part de la seva esfera d’influència. Enfront d’un conflicte d’aquesta naturalesa, sabem perfectament on hem d’estar.

Davant les hostilitats que persisteixen després de deu dies de guerra, el Grup Municipal Esquerra Republicana de Catalunya - Acord Municipal del municipi de Begues (Baix Llobregat) i d'acord amb la voluntat de la Secció Local ERC-AM de Begues:

- Mostra la seva solidaritat amb la població civil i les víctimes del conflicte, així com amb les nombroses organitzacions que treballen per fer front a la crisi humanitària desencadenada per la guerra, i lloa totes les iniciatives de suport i solidaritat concreta amb la població civil ucraïnesa, en particular aquelles que procedeixen del nostre país. Mostra també la seva solidaritat amb les persones d’origen ucraïnès que viuen al nostre país.

- Acorda fer una donació al FONS CATALÀ DE COOPERACIÓ AL DESENVOLUPAMENT dels imports econòmics per assistència als òrgans col·legiats dels regidors Jaume Olivella Riba i Jaume Cornelles Buñuel durant el Ple Municipal Extraordinari que se celebrarà el divendres 11 de març de 2022, a les 18 h, a Sala de Plens de l'ajuntament de Begues.

LA MILLOR MANERA D'ASSEGURAR-SE QUE ELS FONS ARRIBIN A DESTÍ CONVERTITS EN AJUDA REAL ÉS VEHICULAR-LOS A TRAVÉS D'ORGANITZACIONS QUE TREBALLEN A TERRENY.

El Fons Català de Cooperació al Desenvolupament ha obert una campanya per donar suport a la població refugiada i es poden fer arribar donacions tant públiques com privades als següents comptes bancaris:

Codi IBAN: ES91 0182 6035 4102 0160 8531
Codi IBAN: ES79 2100 3200 9625 0002 9627

Per tal que es destini al conflicte armat a Ucraïna, cal incloure el concepte: Campanya 3699-Crisi Ucraïna

La campanya està en fase d'identificació de necessitats, cal anar a terreny per entendre la realitat a les fronteres, però des del Fons Català se centraran els esforços en atendre els següents fronts:  assistència a les rutes de fugida, cobertura de necessitats bàsiques, desplegament d’un dispositiu sanitari o humanitari ampli en territori ucraïnès, accions de suport a municipis afectats dels països de primera acollida, suport a projectes executats per entitats humanitàries i solidàries.