Begues

Esquerra Republicana instarà a l'Ajuntament de Begues a sol·licitar-la formalment a l'Oficina del Cadastre.

ERC reclama a l'Ajuntament de Begues que sol·liciti a l'Oficina del cadastre una nova revisió dels valors de Béns i Immobles (IBI).
En la propera Junta de portaveus municipal i també en el proper ple municipal del més de març, el grup municipal d'Esquerra Republicana Begues instarem a l’Alcaldia i a l'Equip de Govern Municipal ha sol·licitar formalment al Cadastre de Catalunya l’inici d’un procediment de revisió dels valors cadastrals per a Begues, atès que la darrera revisió cadastral del poble es va fer l’any 2010.
L’objectiu és anar més enllà dels factors correctors aplicats en l'ordenança fiscal d'enguany i actualitzar els valors dels immobles de Begues que el Ministeri d'Hisenda, del qual depèn el Cadastre, fixa en funció del valor del sòl i de la construcció. Això hauria de permetre a l’Ajuntament de Begues d'aplicar un impost de béns immobles més just i ajustat i practicar una política fiscal més redistributiva, mantenint en alguns casos i disminuint en d'altres, els volums de recaptació globals.
Amb aquest tràmit s’aturaria la pujada del 10% que s’aplica any rere any. La voluntat d'Esquerra Republicana és que aquest nous valors cadastrals puguin entrar en vigor l’exercici del 2018.

Podeu llegir la nota de premsa dels serveis Jurídics de l'Associació de Municipis de Catalunya (ACM) premén aquí.