Begues

Volem més espais per a la pràctica esportiva a Begues!

Nous espais esportius previstos al Mapa d'Instal·lacions Esportives (MIEM) any 2009

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (ÀMB) ha convocat la licitació per a la contractació de la redacció del projecte d’uns futurs nous vestidors, nou bar i nova sala polivalent al camp de futbol valorat en més de 60.000€; l’obra costarà més de mig milió d’euros. També contempla l’enderroc de l’actual bar i sala annexa i les dependències i els vestidors més antics del Camp de futbol.

Un cop consultat l’estudi previ és urgent que l’Equip de Govern (CiU, TxB i GdB) aturi aquest projecte i convidi tota  la ciutadania a repensar-lo a través d’un procés de participació ciutadana. Cal redefinir els objectius de millora de la zona esportiva. Segons el Mapa d’Instal·lacions Esportives (MIE) el nombre d’espais esportius -camp de futbol i pistes del poliesportiu- està correctament dimensionat amb el nombre existent de vestidors. És a dir, les necessitats bàsiques estan ben cobertes. Cal fer les inversions amb seny i perspectiva de futur, no per lluïment polític.

Entenem que calen nous espais de gestió i de magatzem per als clubs. Però des d’ERC també creiem prioritari fer més terrenys de joc que són els espais essencials de l’activitat de les entitats esportives. Per això proposem una modificació d’aquest estudi previ per optimitzar al màxim els més de 500.000€ que la Diputació BCN hi dedicarà. Podríem crear unes pistes multiesportives cobertes on ara hi ha el camp de sauló darrere les pistes de tennis o fins i tot un nou camp de gespa artificial. Així guanyaríem espais per a la pràctica del futbol sala, bàsquet, patinatge, volei i/o futbol i rugbi, etc. I s’aprofitaria per donar un ús als nous vestidors de la Piscina d’Estiu durant els mesos de setembre a juliol. Si s’optés per un nou espai polivalent es podria aprofitar per celebrar-hi tot tipus d’actes: fires, festes o trobades esportives.

Podeu consultar tota la informació per tal d'obrir un procés de participació ciutadana que permeti repensar i redefinir els objectius del projecte de millora AQUÍ i també en aquest altre enllaç AQUÍ