Begues

Per un Projecte Educatiu de Begues (PEB) viu i actiu!

L'educació és cosa de tothom!
Durant el mes d’octubre s’ha celebrat el IV Fòrum Educatiu del Projecte Educatiu de Begues (PEB) amb un format de quatre presentacions al voltant de la salut social en l’esport, l’associacionisme i les tecnologies digitals. Des d’Esquerra Republicana celebrem el projecte del PEB i creiem que el treball aconseguit en aquestes sessions ha de tenir capacitat real de penetració en la comunitat educativa. És a dir, cal que les conclusions es transformin en propostes consensuades entre els equips directius de tots els centres educatius; entre les entitats socials, culturals i esportives que reben subvencions municipals; entre les persones que formen el grup impulsor del PEB; entre l’Espai de Debat Educatiu de Begues assessorat per la professora Maria Jesús Comellas; i entre l’Ajuntament i la Diputació.
L’educació és un pilar fonamental. El PEB té un gran potencial per millorar la qualitat educativa beguetana. Per això és necessari concretar quins han de ser els objectius per aconseguir promoure la salut social en l’espai educatiu i que hauran de ser consensuats amb la participació viva i activa de tots els agents educatius.

Esquerra Republicana hem participat en totes les xerrades del IV Fòrum Educatiu i hem volgut aportar els següents suggeriments:

- Esport: apostem per l’esport escolar a través del programa Juga Verd Play del Consell Esportiu del Baix Llobregat que promou un nou paradigma de competició esportiva basat en els valors i les tecnologies digitals.

- Associacionisme: cal impulsar l’oficina o espai d’assessorament de les entitats i associacions que reben subvencions municipals.

- L’Educació Digital: proposem iniciar un projecte de creació i seguiment de la identitat digital dels centres educatius i dels alumnes com una tasca conjunta educativa de centre.