Begues

Línies Elèctriques, procés participatiu i consulta popular.

Reclamem informació contrastada, procés participatiu i consulta popular.
A principis d’abril l’Ajuntament ha posat a disposició de tota la població una versió digital del document inicial Modificación de la línea aérea de transporte de energía eléctrica a 220 kV Penedés–Viladecans: variante zona urbana de Begues, indicant que durant un període de trenta dies es poden fer al·legacions.

Resoldre el problema de la línia d’alta tensió que passa pel mig del poble és una reivindicació en la que, ciutadans i diversos governs municipals, hem treballat intensament els darrers quinze anys. Recentment s’han creat dues plataformes ciutadanes: una defensa el soterrament mentre que l’altra defensa desviar. Un dels mandats que els regidors tenim, com a representants de la ciutadania, és informar. I per fer-ho bé, en un projecte d’aquesta complexitat, ens cal saber tots els detalls tècnics, jurídics i econòmics.

Per aquest motiu els grups municipals d’Esquerra Republicana i Entesa Begues-ICV hem demanat que s’ampliï el termini d’exposició pública fins a 2 mesos, donada la gran importància del projecte. Aquesta ampliació és necessària i convenient per poder valorar a fons, no només el document inicial que ara es presenta, sinó també els informes tècnics, documents i avantprojectes relacionats, com poden ser l’ampliació de la subestació elèctrica del Montau o el canvi de traçat de la nova línia d’alta tensió que ha d’arribar a la subestació i que passaria per dins del terme de Begues, entre d’altres.

Recentment s’ha celebrat una sessió oberta per presentar aquest document inicial. Entenem que aquest fet és el tret de sortida d’un Procés Participatiu que, segons el nostre entendre, hauria de culminar en una Consulta Popular per tal que la ciutadania opini i valori, amb tota la informació al seu abast, quin ha de ser el futur de la línia elèctrica al seu pas per Begues.