Begues

Necessitem més espais per a la pràctica esportiva!

• Proposta de pistes poliesportives cobertes de lliure accés per a la pràctica esportiva, celebracions esportives, fires o concerts de múscia a aixopluc..
  • Altres propostes contemplades en el Mapa d'Instal·lacions esportives de Begues de l'any 2010.
L’Àrea Metropolitana de Barcelona (ÀMB) ja ha contractat la redacció del projecte d’uns futurs nous vestidors, nou bar i nova sala polivalent al camp de futbol valorat en més de 60.000 Euros; l’obra en costarà més de 700.000 Euros. I també contempla l’enderroc de l’actual bar i sala annexa i les dependències i els vestidors més antics del Camp de futbol.

Un cop valorat l’estudi previ és urgent que l’Equip de Govern aturi aquest projecte i convidi a la ciutadania a repensar-lo a través d’un procés de participació ciutadana. Cal redefinir els objectius de millora a la zona esportiva.

Segons el Mapa d’Instal·lacions Esportives (MIE) de Begues, el nombre d’espais esportius (camp de futbol i pistes del poliesportiu) està correctament dimensionat amb el nombre existent de vestidors. És a dir, les necessitats bàsiques estan ben cobertes. Cal que aquest equip de govern faci les inversions amb seny i perspectiva de futur, no per lluïment polític.

Entenem que calen nous espais de gestió i de magatzem per als clubs; però també creiem prioritari fer més terrenys de joc que són els espais essencials de l’activitat de les entitats esportives. Per això proposem un canvi d’assignació i un canvi de projecte per optimitzar al màxim els més de 500.000 Euros que la Diputació de Barcelona hi dedicarà a través del Programa de les Meses de Concertació municipals.

ERC Begues apostem per a crear tres pistes multiesportives cobertes de lliure accés on ara hi ha el camp de sauló darrere les pistes de tennis o fins i tot un nou camp de gespa artificial. Així guanyaríem espais per a la pràctica del futbol sala, bàsquet, patinatge, volei i/o futbol i rugbi, etc. I s’aprofitaria per a donar millor ús als nous vestidors de la Piscina d’Estiu durant els mesos de setembre a juliol. Si s’optés per un nou espai polivalent es podria aprofitar per celebrar-hi tot tipus d’actes: fires, trobades i festes.