Begues

Polítiques de joventut valentes i participades.

Cal habitatge públic de lloguer per a joves
Actualment tenim un Pla Local de Joventut (PLJ) que ha caducat. I això no és una bona notícia! Aquest darrer pla contemplava les línies a seguir durant els anys 2014 fins el 2018. Així doncs, ara és més necessari que mai que plantegem la redacció del nou PLJ pels anys 2020-2024 que proposi, executi i avalui accions i projectes juvenils.

El jovent de Begues mereix poder decidir mitjançant un procés participatiu. Es mereixen ser els protagonistes de les polítiques públiques en matèria de mobilitat, habitatge, cultura, educació, salut i oci nocturn. I el proper equip de govern que entri, ha d’escoltar i dur a terme allò que s’acordi i es contempli com a satisfactori en el proper Pla de Joventut.

A dia d’avui, hem vist com s’han anunciat projectes que no han vist la llum. Un exemple clar d’allò proposat en el passat PLJ és la construcció d’habitatges protegits de lloguer per a joves. Un altre exemple d’incompliment és el de crear un Casal de Joves que respongui a les autèntiques necessitats dels joves, que van molt més enllà del que pot oferir el local del Cactus.

Per altra banda celebrem la recent posada en marxa del carnet jove beguetà. Però volem que l’Ajuntament s’adhereixi al nou Carnet Jove Municipal que promociona l’Agència Catalana de Joventut de la Generalitat de Catalunya. Així ho han fet els municipis de l'Hospitalet de Llobregat, Cambrils, Amposta, Manlleu, Palamós, la Seu d'Urgell i Agramunt. D’aquesta manera, contribuiriem a captar nous avantatges entre els comerços i empreses locals a través d’un pla anual conjunt de captació i fent promoció d’un únic Carnet Jove d’àmbit nacional, però amb segell beguetà.

En resum. És evident que cal fer un salt cap endavant i repensar col·lectivament les noves polítiques d’emancipació i autonomia juvenil a Begues. T’hi apuntes?

• Carnet Jove Municipal