Begues

Al·legacions, observacions i suggeriments de millora al Pressupost General 2018
Descarrega en PDF Per un pressupost municipal 2018 més just i social
Sol·licitem que les despeses ordinàries de les regidories, a més de concretar-se econòmicament, vagin acompanyades d’uns Programes d’Actuació Municipal específics de cada regidoria amb descripcions detallades de les accions i dels mètodes d’avaluació de les activitats, amb la posterior publicació als mitjans de comunicació municipals.
Demanem austeritat institucional. Proposem que els serveis institucionals de l’Alcaldia Oberta es redueixin un 50% per tal que s’adaptin a les necessitats reals del conjunt del consistori. Proposem una reducció de 4.400€ en aquesta partida i invertir-ho en la millora del web oficial de l’Ajuntament.
Reclamem una partida d’estudis i treballs tècnics que serveixi per elaborar un estudi de rendibilitat social per tal d’aplicar la Tarifació Social als serveis públics municipals com la Llar d’Infants, els serveis esportius de la Piscina i el servei d’àpats de la gent gran. L’objectiu: preus i taxes més justes i equitatives.
I insistim a reclamar que es redefineixin els objectius del projecte de millora de la zona esportiva segons l’interès general i mitjançant un procés de participació ciutadana per tal d’optimitzar els més de 500.000€ que inverteix la Diputació de Barcelona. És prioritari fer més terrenys de joc, que són els espais bàsics de l’activitat dels clubs esportius. Podríem crear unes pistes multiesportives cobertes darrere les pistes de tennis o fins i tot un nou camp de gespa artificial. Així guanyaríem espais per a la pràctica de futbol sala, bàsquet, patinatge, volei, futbol, rugbi... A més s’aprofitaria per donar un ús als nous vestidors de la Piscina d’Estiu durant els mesos de setembre a juny. I si s’optés per aquest nou espai polivalent es podria aprofitar per celebrar-hi tot tipus d’actes: fires, festes o trobades esportives.