Begues

Interessos Personals vs Interessos Col·lectius

Josep Atsuara, Secretari de Política Municipal
Josep Atsuara, militant i secretari de política municipal

M’ha costat molt posar-me a escriure aquesta reflexió personal i fer-la pública; sincerament esperava no haver-ho de fer. De ben segur que no canviarà res, ans al contrari, però he sentit el deure i fins i tot l’obligació, com a expresident de la Secció local d’ERC Begues, com a exregidor d’aquest Grup i com un dels principals promotors de la candidatura en les passades eleccions municipals, de donar la meva opinió respecte a la sortida d’una militant del nostre Grup.

Aquesta exmilitant que ha aconseguit l’acta de regidora gràcies als vots de la gent d’esquerra que ens va fer confiança, ha decidit abandonar-nos i donar suport a un altre partit, decebent i defraudant, reitero, segons la meva opinió, a les persones que la vàrem donar suport i votar. Personalment, em sento molt trist i decebut perquè la vaig engrescar i animar des del primer moment i confiava en ella plenament i també en el seu entorn. Havíem dissenyat, entre tots els militants, ella inclosa, una estratègia i projecte de futur que requerien d’una mica de paciència i un munt de treball en equip, però desgraciadament les ànsies i els interessos personals han passat per d’amunt de la humilitat i els interessos col·lectius.

Aquest projecte havia començat a donar els seus fruits, tot i la majoria folgada del govern, gràcies a la nostra estratègia i als acords puntuals amb l’oposició ( Plens Municipals mensuals, Ple amb plenes competències, Compromís d’aplicació de la Tarificació Social, etc.) i tot això no tindrà continuïtat per una decisió personal que ha modificat, i això es el més greu, la voluntat dels votants que no havien donat la majoria absoluta al actual govern.

Tothom té dret a prendre les seves pròpies decisions, però quan has decidit lliurament formar part d’un col·lectiu i aquestes poden afectar-lo, se suposa que la ètica i la integritat haurien de prevaldre per d’amunt dels interessos personals, i més quan vas a ostentar un càrrec públic i has adquirit i acceptat certs compromisos.

En el terreny personal segueixo, honradament, desitjant-li a ella i el seu entorn tota la sort del món, i espero que ho entenguin, però en el polític: només puc desitjar-li la sort que es mereix.