Begues

Sobre la moció referent a l’educació pública de gestió directa i indirecta del passat Ple municipal del 22 de juliol de 2020.

Jaume Olivella, Regidor Portaveu del Grup municipal ERC-AM Begues
Escola pública de qualitat i per a tothom!

El passat dia 21 de juliol es va redactar el Dictamen de la Comissió per a la Reconstrucció Social i Econòmica del Congrés de Diputats i Diputades de l’Estat Espanyol.

En un primer esborrany d’aquest Dictamen, en el punt 18.1 s’afirmava que "la totalitat de l’increment de la inversió anirà destinada a l’educació pública de gestió directa", cosa que deixava obert a interpretar que se n’excloïa l’educació concertada. Però en el redactat final del 21 de juliol, en l’esmena transaccional entre PSOE, Unidas Podemos i Esquerra Republicana de Catalunya es va retirar la menció a “l’educació pública de gestió directa” i, en el seu lloc, el text finalment va incloure la següent fórmula que posava l’accent en fer arribar les dotacions econòmiques a aquells alumnes en situació de vulnerabilitat econòmica, independentment que els alumnes estiguin escolaritzats en centres de gestió indirecta (concertades) o directa:

"La totalitat de l’increment de la inversió anirà destinada a tancar la bretxa educativa, donant prioritat a tots aquells centres que atenguin a alumnat en situació de vulnerabilidad".

En conseqüència, abans de marxar del Ple del passat dimecres 22 de juliol com a conseqüència del reguitzell d’atacs personals i mala educació de l’Equip de govern, el Grup Municipal ERC-AM volia proposar que es retirés de l’ordre del dia aquesta moció perquè enteníem que no tenia sentit votar-la, donat que el que es deia a la moció ja no corresponia al text del Dictamen. Aquest era un altre de ben diferent!

Molt em temo que l’Alcaldessa i l’Equip de govern, tot i saber-ho, ho van ignorar deliberadament i van forçar que aquesta moció entrés per urgència només 5 hores abans que comencés el Plenari Municipal del 22 de juliol.

Ni era urgent, ni era veritat. Es tractava d’una moció partidista per fer veure davant de la opinió beguetana que són els millors defensors de l’escola concertada.