Begues

L’ article que mai haguéssim volgut escriure sobre el Centre Cívic.

Jaume Olivella i Josep Atsuara. Grup Municipal ERC-AM Begues.
  • El Pla d'Emergència és essencial
  • Jaume Olivella i Josep Atsuara

El passat 25 de novembre durant el Ple ordinari celebrat a l’ Ajuntament de Begues vàrem assistir a una situació insòlita que mai haguéssim volgut veure en una sala de plens del nostre consistori.

Els fets es van produir quan a instàncies del grup municipal de ERC Begues es debatia el Prec sobre l’incompliment de la normativa vigent en relació a la elaboració i implantació d’un Pla d’ Emergència (PE) en el Centre Cívic.  En aquest punt, val a dir que ja portàvem més d’un any advertint, en diverses ocasions, a l’ equip de govern de la necessitat de disposar de tota la documentació pertinent abans de la inauguració del Centre Cívic, i també paga la pena recordar, que degut a la poca receptivitat mostrada en aquest assumpte i en d’altres, en la passada legislatura vàrem decidir sortir de l’Equip de Govern per entendre que s’ estava produint un fet greu que no podíem acceptar.

Dissortadament, l’actual Equip de Govern en masses ocasions no vol escoltar ni acceptar la col·laboració que sovint els hem ofert. Com a conseqüència s’ha acabat produint una situació d’incompliment normatiu de seguretat que ha generat un acte d’irresponsabilitat i negligència del qual nosaltres no volíem ser còmplices.

Per això, no hem tingut cap més altra solució que presentar un prec públic al Ple Municipal per veure si d’ aquesta manera ens escoltaven i així evitar, al poble i per extensió a l’Equip de Govern, les possibles i no desitjades conseqüències que es podrien derivar d’un incident i/o accident que mai pots preveure.

En qualsevol cas, el que volem evidenciar és que la decisió política d’inaugurar el Centre Cívic sense un Pla d’Emergència (PE) va ser una greu irresponsabilitat per part de l’Alcaldia i de l’Equip de Govern. Recordem que l’Ajuntament de Begues és l’administració local encarregada de vetllar per la seguretat i la primera obligada a fer complir les normatives en matèria de seguretat en el seu municipi.

Per tant, ens va sorprendre que el regidor d’Obres i Serveis defugis de les seves responsabilitats i carregués contra tot i tothom: les presses administratives, els arquitectes, els tècnics... enlloc d’assumir-les. I a més a més, durant el debat del Ple, en dues ocasions va dir que el Centre Cívic complia amb totes les lleis de seguretat, fins que l’ Alcaldessa, amb un acte encara que tardà, que la honora, el va esmenar; tot i reconeixent que agraïa les nostres advertències i que posaven fil a l’agulla per redactar el Pla d’Emergència i/o Pla d’Autoprotecció (PAU) i resoldre urgentment el problema de l’incompliment.

També volem deixar ben clar que el nostre propòsit mai ha estat el de fer alarmisme, ni generar pànic tal i com es va arribar a dir durant el Ple. Ans al contrari. El que volíem fer era conscienciar a l’Equip de Govern de la importància de les nostres observacions que de forma reiterada els havíem fet arribar des de fa més d’un any i seguir col·laborant pel bon funcionament de l’Ajuntament i la seva correcta gestió.