Begues

Exposició "Neandertals a Catalunya" al Centre Cívic El Roure

Pau Romero
Neandertals a Catalunya

Entre els dies 22 d'octubre i 29 de novembre el Centre Cívic "El Roure" ha presentat l'exposició "Neandertals a Catalunya" que exposa molt didàcticament, amb panells, projeccions i mostres arqueològiques les característiques anatòmiques i els comportaments socials de "l'homo neandertalensis", així com la seva distribució a Catalunya. Els neandertals van existir entre el 250000 i el 25000 en Europa, havent indicis que fa uns 30000 anys poblaven la nostra regió del Garraf (cova del Gegant a Sitges) i probablement la cova de Can Sadurní. La desaparició dels neandertals ha estat objecte de molta controvèrsia; els estudis genètics han demostrat una elevada compatibilitat genètica entre l'homo neandertalensis i l'homo sapiens-sapiens, el que indueix a pensar que la desaparició dels neandertals va produir-se per dilució (creuaments successius) dintre de l'espècie sapiens-sapiens. De fet, estudis genètics recents han mostrat una elevada freqüència de gens neandertals  en la població humana actual.
Agraïm que el Centre Cívic ens porti exposicions i activitats culturals amb aquest excel·lent nivell cultural.