Begues

Totes les opinions

Demagògia fàcil i, el que és pitjor, falta de rigor polític.

A ERC de Begues no acostumem a replicar i/o mantenir debats i contra debats a les xarxes socials, normalment estèrils i poc edificants, però en aquesta ocasió ens veiem amb la necessitat i fins i tot en la obligació de respondre a un article titulat “ADÉU 2022 HOLA 2023” publicat per el Grup Municipal de Junts per Begues, per deixar les coses clares. En una part del escrit, citem textualment, diu el següent: “I per si això no fos poc, hem hagut de trobar-nos amb un front comú format pels cinc partits minoritaris amb representació a l’Ajuntament de Begues, que van decidir construir una estranya aliança de dretes i esquerres, un aiguabarreig d’independentistes, unionistes i equidistants, des del minut u del mandat, amb un únic objectiu: menystenir la voluntat majoritària del poble i desgastar Junts i l’alcaldessa.

Jaume Olivella, regidor i alcaldable

LES CURSES ESPORTIVES: UNA OPORTUNITAT I NO PAS UN GREUGE

esport; teià

El passat diumenge 3 de juliol es va celebrar a Begues la Black Mamba Race, una cursa d’obstacles organitzada per una empresa privada que es dedica a organitzar esdeveniments esportius. L’Ajuntament va pressupostar 5.000 euros per a despeses relacionades amb aquesta cursa. I és evident que l’organització d’aquest esdeveniment esportiu va comportar un esforç notable per als treballadors de la brigada municipal o la Policia Local de Begues, entre d’altres serveis municipals.

Jaume Olivella, Regidor Portaveu del Grup municipal ERC-AM Begues

Sobre la moció referent a l’educació pública de gestió directa i indirecta del passat Ple municipal del 22 de juliol de 2020.

Escola pública de qualitat i per a tothom!

El passat dia 21 de juliol es va redactar el Dictamen de la Comissió per a la Reconstrucció Social i Econòmica del Congrés de Diputats i Diputades de l’Estat Espanyol. En un primer esborrany d’aquest Dictamen, en el punt 18.1 s’afirmava que "la totalitat de l’increment de la inversió anirà destinada a l’educació pública de gestió directa", cosa que deixava obert a interpretar que se n’excloïa l’educació concertada.

Josep Atsuara i Soriano, Secretari de Política Municipal SL ERC Begues

Moltes gràcies companyes i companys! (Per la dignitat dels Plens)

Moltes gràcies companyes i companys!

Gràcies per l'estil "exempleritzant" de respostes, moltes gràcies pel nivell "acadèmic" de les rèpliques i gràcies infinites pel tracte "mesurat" dispensat a la resta de companys. Tot això ens ajuda a reforçar la nostra ideologia, a refermar les nostres conviccions polítiques i a comprovar que anem pel bon camí. Nosaltres no ataquem, ni menyspreem per defensar les nostres propostes. Només argumentem i exposem.

Josep Atsuara, Secretari de Política Municipal

Interessos Personals vs Interessos Col·lectius

Josep Atsuara, militant i secretari de política municipal

M’ha costat molt posar-me a escriure aquesta reflexió personal i fer-la pública; sincerament esperava no haver-ho de fer. De ben segur que no canviarà res, ans al contrari, però he sentit el deure i fins i tot l’obligació, com a expresident de la Secció local d’ERC Begues, com a exregidor d’aquest Grup i com un dels principals promotors de la candidatura en les passades eleccions municipals, de donar la meva opinió respecte a la sortida d’una militant del nostre Grup.

Jaume Cornelles, regidor Grup Municipal ERC-AM Begues (Baix Llobregat)

Les línies fines.

Jaume Cornelles, regidor ERC-AM Begues (Baix Llobregat)

Una de les coses importants que s’aprèn quan estudies mediació de conflictes entre persones (és igual la tipologia) és la diferència entre posició i interès. La posició és el que es reflexa exteriorment (un si, o un no, un tot o un res), però l’interès, la verdadera brúixola de les nostres accions, queda molts cops amagada de la llum. Hi ha moltes accions que exteriorment semblen perverses, però poden estar promogudes pels motius més nobles.

Jaume Cornelles i Buñuel, regidor

Recuperem la visió social i humana de la política.

Regidor

El passat 27 de novembre es va celebrar un ple ordinari on es reunien totes les persones regidores del govern, de l’oposició i les persones ciutadanes que també volien estar informades de les novetats i el transcurs de la gestió del municipi. Arran d’alguns fets i actituds que no varen ser agradables, he volgut fer aquest petit escrit, per convidar a la reflexió col·lectiva. Hi ha una barrera tècnica entre la gestió municipal i la ciutadania, un defecte sistèmic que troba explicació des del punt que la majoria de ciutadans està més de 10 hores fora de casa per treballar, suma les obligacions familiars, alguna activitat extra, i per suposat (només faltaria) tothom necessita la seva estoneta  de TV3, Netflix o HBO.

Jordi Dolz, Secretari de Política Municipal

Gestionar sense pla.

Centre Cívic El Roure de Begues

Des del 2014, any que es va inaugurar el Centre Cívic el Roure, aquest edifici funciona sense Pla de Gestió. És a dir, portem gairebé dos anys sense aprovar la figura administrativa de gestió cultural de l’equipament públic més important i emblemàtic que tenim al poble, que va costar més de 8 Milions d'Euros i que, a més a més, comporta unes despeses globals de manteniment de més de 300 Mil Euros a l’any.

Josep Atsuara i Soriano, regidor d'Esquerra Republicana Begue

Simplement decebedor

Infografies

Sembla que l'empatia i la humilitat d'aquest Equip de Govern són indirectament proporcional al mal ús de l'autoritat i del poder. Fa la impressió que les propostes per millorar la gestió del municipi que provenen d'Esquerra Republicana són rebutjades de forma sistemàtica, independentment de la seva idoneïtat, per aquesta alcaldia i aquest Equip de Govern. Així, doncs, esdevé incomprensible com, encara en el dia d'avui, existeix una situació tan injustificable i tan vergonyosa: portem més d'un any i mig en espera de conèixer l'elaboració i la implantació del Pla de Gestió del Centre Cívic, la inversió més important de la història del municipi.