Berguedà

Esquerra Republicana posarà en marxa, al Berguedà, una Oficina Parlamentària d’atenció ciutadana

La Federació Comarcal d'Esquerra Republicana al Berguedà disposarà, a partir del 29 d’octubre, d'una Oficina Parlamentària a la comarca amb l'objectiu d'oferir un espai en què tant la ciutadania, a títol individual, com també les empreses, col·lectius, associacions i entitats, puguin fer arribar les seves problemàtiques, propostes i qüestions directament al partit amb les màximes facilitats.
El servei comptarà amb membres d’ERC al territori que tenen representació a institucions com el Parlament de Catalunya, Senat i la Diputació de Barcelona. En concret, les responsables que lideraran aquesta atenció seran la diputada al Parlament, Alba Camps; la portaveu d’ERC al Senat, Mirella Cortès; i la diputada a la Diputació de Barcelona, Mireia Besora. En tractar-se d’una interlocució directa sense intermediaris amb diputades i senadores, permetrà traslladar les consultes a les diferents cambres legislatives i institucions, i alhora, agilitzarà el fet de donar una millor resposta.

Des d’ERC Berguedà es vol potenciar que per primera vegada el partit té representació a les cambres legislatives i institucions abans esmentades. En aquest sentit, el principal objectiu de l’Oficina Parlamentària és enfortir els canals de comunicació de la representació a la comarca amb la ciutadania i el teixit econòmic i social. L’Oficina Parlamentària vol esdevenir una eina en què no només es tractin propostes per al territori, sinó que arribin del territori amb l’aportació dels berguedans i berguedanes. Alhora, el servei esdevé una aposta per la transparència que permetrà preguntar sobre temes de la comarca i també de la feina que desenvolupa Esquerra Republicana a la resta de Catalunya.

L'atenció, que es farà l'últim divendres de cada mes, contempla dues franges diferenciades. Per una banda, la franja horària del matí anirà adreçada a les entitats, associacions, empreses, col·lectius, etc., i serà l'Oficina Parlamentària que es desplaçarà pel territori. A la tarda, en horari de 16 a 20 h, el servei s'obrirà a la ciutadania per oferir una atenció a títol individual en modalitat presencial o telemàtica. L'espai físic on es rebran les visites serà el local que Esquerra Republicana disposa a Berga, ubicat a la Plaça Doctor Saló, 4, 1r. En el cas de les trobades telemàtiques, per concertar la cita, caldrà posar-se en contacte prèviament a través de l’adreça [email protected].

La posada en funcionament d'aquest servei, que permetrà conèixer les problemàtiques de ben a prop, no només s'implementarà a la comarca berguedana -on es donarà el tret de sortida-, sinó que progressivament en els pròxims mesos s'estendrà arreu de la Catalunya Central amb l’objectiu de comptar amb oficines a la resta de comarques que permetin una millor coordinació entre el territori.