Calafell

Totes les notícies

ERC Calafell votarà en contra de tots els punts del ple extraordinari que tindrà lloc el 5 d'agost

Cada mes sense excepció es fa un ple ordinari ERC Calafell votarà en contra de tots els punts del ple extraordinari que tindrà lloc el pròxim dia 5 d'agost. Cada mes es fa un ple ordinari i les raons del govern per no fer-lo és perquè no hi ha temes i perquè hi ha molts funcionaris de vacances, però la sorpresa arriba quan el consistori indica que tot i això, es farà un ple extraordinari el 5 d'agost. Els motius pels quals ERC Calafell es posicionarà en contra en el pròxim plenari són que, la resposta de l'equip de govern es contradiu i que aquests arguments no convencen a ningú, és més, des del grup que encapçala l'oposició veuen una estratègia per tal que cap partit polític pugui fer propostes de mocions i que no hi hagi precs i preguntes d'aquests ni de la ciutadania i sobretot, quan hi ha temes que són sensibles i que han esclatat en els darrers dies. Tal com ha indicat Carles Martin, portaveu i regidor d'ERC Calafell es tracta "d'una mordassa amb la qual no estem d'acord i conseqüentment votarem en contra per tal de reivindicar els nostres drets i de les calafellenques i calafellencs".

El ple de Calafell aprova per unanimitat les dues mocions presentades per ERC Calafell

Ambdues són mocions que apel·len al sentiment de territori  El grup municipal d'ERC Calafell ha presentat dues mocions pel ple de l'Ajuntament de Calafell que ha tingut lloc avui dijous 15 d'abril i ambdues han estat aprovades per unanimitat dels membres i dels grups polítics. La primera moció ha estat en relació amb el Míldiu, ja que es tracta d'una malaltia perillosa que ataca a la vinya a causa de l'organisme Plasmopara vitícola, i actua tant a les fulles com en el raïm i amb aquesta es demana al Ministeri de Agricultura, Pesca i Alimentación que modifiqui el Annex 1 del Ordre APA/858/2020 del 9 de setembre d'enguany a fi d'incloure Catalunya dins dels àmbit on es dóna cobertura als danys provocats pel míldiu i donar suport al DARP per a què continuï fent gestions amb ENESA i AGROSEGURO perquè s'inclogui el míldiu com a malaltia assegurable a Catalunya.  La segona moció és per tal de garantir la mobilitat al Baix Penedès mentre es fan les obres de millora de la C-31, les quals es duran a terme ben aviat. En aquesta moció s'ha aprovat per tots els membres del consistori que mentre duri l'obra de millora de seguretat de la C31 sigui gratuït el tram entre el Vendrell i Cubelles a través de la C32.  El portaveu d’ERC Calafell Carles Martin s’ha mostrat molt satisfet amb l’aprovació d’ambdues mocions i ha indicat que “totes dues mocions interpel·len al sentiment de territori i pretenen millorar la vida de les calafellenques i calafellencs”.

El grup municipal d'ERC Calafell aprova la modificació del reglament del servei públic de viatgers del servei de transport escolar municipal amb vehicles de motor dins del terme municipal de Calafell

ERC Calafell va ser l'únic grup que va votar en contra i van demanar que l'impagament d'una quota suposi que la família no quedi fora del servei, que no s'hagin de pagar al mes de juliol tres quotes per avançat i que la inscripció sigui telemàtica Ahir dijous 11 de març va tenir lloc el ple ordinari corresponent al mes de març, en el que un dels punts, va ser la modificació del reglament del servei públic de viatgers del servei de transport escolar municipal amb vehicles de motor dins del terme municipal de Calafell. El grup municipal d'ERC Calafell va ser l'únic partit que va votar en contra el passat mes de març de l'any passat i van fer una sèrie de propostes. Ara i després d'un any, l'equip de govern les hi ha inclòs en aquesta modificació que ahir, ERC Calafell va aprovar en ser partícip d'elles. Les propostes que van fer i que s'hi han inclòs en el reglament han estat que amb l'impagament d'una quota suposi que la família no quedi fora del servei, que no s'hagi de pagar al mes de juliol tres quotes per avançat i que la inscripció sigui telemàtica. Carles Martin, portaveu i regidor d'ERC Calafell ha indicat que "estem molt satisfets en veure que, de mica en mica, va tenint en compte les nostres propostes". També ha afegit "l'any passat quan el reglament va passar pel ple, vam ser els únics que vam votar en contra, perquè malgrat i ser necessari, era extremadament restrictiu; era el moment de fer les modificacions que ara, després d'un any, s'hi han inclòs".

El grup municipal d'ERC Calafell i de la CUP de Calafell presentaran al pròxim ple una moció per a garantir el dret a l'empadronament a fi d'evitar la discriminació de les persones immigrades i les que tenen una situació residencial precària. La inscripció al Padró Municipal ha de reflectir la residència habitual de les persones sense fer distincions espaials o de propietat de la mateixa, ha d'acreditar la residència i el domicili habitual per facilitar la integració social a la vila de tota la població resident, la qual cosa s'està incomplint actualment a Calafell. Des de l'equip de govern de Calafell s'obvia les indicacions fetes pel Síndic de Greuges de Catalunya a l'informe extraordinari sobre "La gestió municipal de l'empadronament dels immigrants" de l'any 2008. En aquest informe s'hi recollien diverses queixes que mostraven conflictes relacionats amb els requisits sobre l'habitabilitat dels domicilis, especialment pel que fa a la sobre-ocupació o en relació amb els anomenats infrahabitatges; queixes on es palesaven problemes referents als justificants acreditatius de la residència efectiva a l'habitatge; o reclamacions relacionades amb els títols que legitimen l'ocupació dels domicilis o ocupacions "a precari". Per tal de garantir el dret a l'empadronament i tenir la seguretat que cap persona hi queda exclosa, la moció proposa elaborar un Reglament d'accés al padró que contingui les línies d'actuació oportunes en cada cas. Per tot això i per tant de garantir aquests drets, els dos grups municipals presenten aquesta moció i esperen que puguin prosperar pel bé de tota la ciutadania. Aquí podeu veure la moció: /imatges/files/mocio%20empadronament%20Calafell%20def%281%29.docx

Les dones i l'esport

2021 i l'esport femení segueix sense ser visible, o suficientment visible. El món de l'esport encara està impregnat de masclisme. En aquestes darreres setmanes hem vist com un dels temes principals són les eleccions del Barça i oh sorpresa, entre els candidats cap dona. I el més curiós és que fins i tot, a ningú l'estranya. Com podríem arribar a pensar que la candidata, que la futura presidenta d'un dels clubs més importants del món, podria ser una dona? Un esport d'homes, fet per homes i on la dona no juga cap mena de paper rellevant. Realment alguna dona s'haurà presentat o ho haurà pensat? L'esport femení està en absolut desavantatge amb el masculí. Tenim grans dones esportistes, però als grans mitjans de comunicació sembla que no els interessa. Potser perquè no tindrien quota de pantalla? L'esport no és cosa d'homes, ni de bon tros. Malgrat això quan pensem en grans esportistes sempre pensem en homes i no es fomenta ni es reconeix a les grans dones esportistes. Ja és hora que els mitjans de comunicació comencin a canviar i incorporin i fomentin els esports femenins i els hi donin la mateixa quota de temps. No juguem a la mateixa lliga!!! Està clar que a tota la societat encara ens queda molta feina a fer i molt camí a recórrer. Ens omplim la boca d'igualtat, però deixem de ser hipòcrites perquè fins i tot aquells que la proclamen, potser no s'ho creuen o ho diuen perquè queda bé de cara a la galeria. Està de moda parlar de feminisme i òbviament tothom en parla, amb coneixement o sense.   Carles Martin, portaveu i regidor d’ERC Calafell

ERC Calafell arriba a un acord per aprovar el pressupost municipal de 2021

Les propostes per part del grup municipal ascendeixen a més de 700.000 euros.   ERC Calafell votarà a favor del pressupost municipal de Calafell del 2021, el pròxim dijous dia 17 de desembre durant el ple municipal. Després de dies de negociacions, el grup municipal ha arribat a una sèrie d'acords després d'aportar propostes que portaven al programa electoral de 2019. Aquestes millores seran en matèria de medi ambient, millora de carrers, patrimoni històric, turisme rural i cultural, promoció comercial i esport per un valor de més de 700.000 euros.   Entre els acords adoptats estan: - La renovació dels serveis, mòduls i accessos dels set quilòmetres de platja del municipi per un import de més de 400.000 euros. - La museïtzació de tot l'espai de la Confraria que és patrimoni Mariner calafellenc. - La implantació fotovoltaica als edificis públics del municipi. El mes de novembre de 2019 i d'acord amb la política d'ERC Calafell i el seu programa electoral, el grup municipal va portar una moció al ple del municipi per tal d'implementar l'energia verda en els edificis públics. A aquesta moció que va ser aprovada, s'hi va adherir el PSC i ara s'aconseguirà fer el projecte executiu per instal·lar plaques a 6 edificis municipals. - Incrementar en més de 50.000 euros, la partida corresponent a la millora de carrers de Segur de Calafell. - Potenciar les rutes i camins rurals per tal d'aconseguir incrementar el turisme rural, cultural i esportiu del municipi. En aquests moments tan complicats s'ha d'atraure el turisme de proximitat amb un canvi en el model. - Instal·lar mobiliari urbà informatiu i publicitari (mapis) a diferents punts del municipi, incrementant així el patrimoni cultural de Calafell. - Redactar una memòria per a la millora del camp de futbol i rugbi de Segur, que inclogui un magatzem per al rugbi. - I incrementar les partides comercials del municipi per tal d'ajudar en aquests moments tan difícils pels negocis dels diferents sectors i nuclis de Calafell.

Carles Martin ERC-Calafell

SOBIRANIA NACIONAL

El Gobierno ha sumat un altre front en forma de tempesta política per la revolta municipal que ha aixecat a les principals ciutats del país. Molts alcaldes rebutgen l'acord entre el Govern de Sánchez i la Federació de Municipis sobre el superàvit dels Ajuntaments. La rebel·lió dels alcaldes contra el pla d'Hisenda perquè puguin usar els seus estalvis va sumar aquest dimarts a l'alcaldessa de la segona ciutat del país, Barcelona, que governa en coalició amb el PSC. Han aconseguit un rebuig transversal fins i tot dels propis partits i alcaldes de la coalició PSOE/UP. No podia ser d'altra manera, el món municipal té les seves pròpies dinàmiques que responen més a les necessitats locals que a les polítiques i idiologies dels partits. Els Alcaldes i regidors no solament són carregs públics electes, són també veïns, coneguts per tothom , propers a la cuidadania, i han de respondre cada dia de la seva gestió. A Calafell, l'Ajuntament va llençar una política de participació ciutadana #DecidimCalafell en la que els veïns decideixen on invertir part del pressupost i el superàvit. Durant la pandèmia el municipi ha centrat molts esforços i recursos en pal·liar l'efecte negatiu del COVID 19 en l'economia local. Amb quina cara ha d'anunciar ara, un alcalde, sigui del color que sigui, que els excedents municipals els ha d'entregar al Ministerio de Hacienda?, i que no podrà complir en les ajudes i polítiques socials promeses degut a un enesim espoli de l’estat. No hi veig gaire futur a l'acord i vista la resposta del món local és més que probable que Sánchez faci marxa enrere i el projecte decaigui de manera natural. No tindrà gaire recorregut però si és molt representatiu de la situació econòmica, social i territorial , d'un Estat en descomposició absoluta. La vinguda de la República Independent Catalana (RIC) no és solament inevitable, és imprescindible per la subsistència i el futur del país. Pero per mi, es sobretot una oportunitat única e històrica de construir un estat modern, de progrés, socialment just, descentralitzat i amb participació popular.

Proactivitat o reactivitat?

Estem en vigílies d'una de les dates amb més arrelament dins la nostra cultura mediterrània, La Revetlla de Sant Joan, i aquest any estarà marcada per unes circumstàncies diferents. I quan diem diferents, és perquè, tots els municipis del nostre litoral ja han pres mesures al respecte, anticipant i analitzant la situació, per als efectes de la pandèmia i evitar la possibilitat de nous brots de la COVID són una prioritat absoluta. Municipis que actuen amb proactivitat, tancant les seves platges, recomanant a la població que enguany celebrin la revetlla familiarment, que no es produeixin aglomeracions de persones i moltes altres mesures que preveuen el que ningú desitja, nous brots de contagis. Lamentablement, Calafell, el municipi on vivim, no actua proactivament, sinó tot el contrari, prefereix la reactivitat, prefereix esperar a veure què passa i llavors prendre decisions. Calafell quan va entrar en fase 2 (fase en què tots els municipis van obrir les seves platges), va adoptar la posició de "esperarem i ja depèn com, ho anirem veient", resultat?, es van obrir les platges quinze dies més tard que qualsevol altre municipi de la costa Daurada. És clar que també podria ser, que encara no estiguessin els tendals i les gandules que tots coneixem, preparades, o que els camions de sorra no haguessin reposat tot el que el temporal Glòria es va dur … Cadascú que tregui les seves pròpies conclusions. Ara bé, quan d'aquí a pocs dies arribi la revetlla de Sant Joan, i, quan ja sabem que Cubelles, Cunit, El Vendrell, tanquen les seves platges, quan també hem vist que Barcelona i les platges del Baix Llobregat romandran tancades, i quan quasi tenim clar que el dilluns 22 tindrem llibertat de moviments entre províncies... ara el consistori de Calafell mantindrà la platja oberta aquesta nit de Sant Joan... Quan ja estem veient a les xarxes socials, que s'organitzen quedades per "una revetlla a Calafell", ara ha arribat el dia que tots els Calafellencs temíem, el dia que vindrà tota la gent de fora .

La crisi post Covid19 i el Municipalisme

Les teories de Karl Marx a El Capital (1867) defineixen les crisis cícliques en l'economia com un mecanisme regulador del mateix sistema capitalista. El sistema econòmic necessita successives etapes de creixement o desenvolupament econòmic que un cop arriben a cert punt i en certes circumstàncies socioeconòmiques no produeixen suficients rendiments i beneficis i requereixen d´una regulació que anomenem crisi econòmica. Quan el creixement productiu es fa insostenible i la lluita de classes va minvant l'enriquiment de les elits capitalistes, les crisis econòmiques i l'autoritarisme apareixen cíclicament al llarg de l'història. La crisi financera del 2008 va ser la definitiva demostració de la fallida del sistema. Les mesures restrictives de la despesa publica, a fi de rescatar el deute del sistema bancari, més la Quarta Revolució Industrial tecnològica, han representat la destrucció de milions de llocs de treball. Les classes mitjanes i populars han anat perdent poder adquisitiu reduint-se al mateix temps que la globalització i el neoliberalisme, han concentrat el capital en grans corporacions que ostenten el domini financer al planeta. Hi ha- rics però són +rics.. En aquest context una pandèmia biològica com moltes de les moltíssimes que al llarg de l´història ha patit la humanitat ens ha agafat amb ell pitjor moment. No havíem sortit encara de la crisi financera del 2010 quan hem aturat la roda productiva econòmica de sobte, d'un dia per l'altre, El Coronavirus ha accelerat la gravíssima situació econòmica en un camí de fallida sense sortida. Però el que demostra aquesta crisi, és que els Estats van perdent més i més sobirania a cada vogada. És la globalizatcio. L'entrada a l'Euro ha estat una de les majors enganyifes del nou Segle, Per començar dins Estat Espanyol ja va representar un augment substanciós dels preus al consum,El canvi pesseta euro va ser un atracament però el pitjor és que La Casa de la Moneda y Timbre ha quedat per produir telesèries d'èxit, Amb unes poques tones de paper i mil quilos de tinta es podria engegar un pla de xoc d'emergència que de moment compensaria la pèrdua de PIB i per tant del consum.