Calafell

Totes les notícies

Èxit d'assistència a l'acte de presentació de l'alcaldable d'ERC Calafell, Òscar Albaiceta

Va tenir lloc aquest passat divendres dia 9 de setembre al Centre Cívic Cinema Iris i es va comptar amb la Marta Vilalta, secretària adjunta i portaveu d'Esquerra Aquest divendres 9 de setembre va tenir lloc l'acte de presentació de l'alcaldable d'ERC Calafell, Òscar Albaiceta al Centre Cívic Cinema Iris. Un acte que va comptar amb l'assistència de prop de 100 persones, entre calafellenques i calafellencs, membres d'associacions de Calafell i membres d'altres seccions locals d'Esquerra Republicana del Baix i Alt Penedès. Entre els assistents cal destacar la presència de Marta Vilalta, secretària adjunta i portaveu d'Esquerra i de Carles Castillo diputat del parlament per ERC. Prèviament a l'acte, es va organitzar una jornada de trobades per fer-li arribar a la Marta Vilalta una gran part de la realitat del municipi i que va començar amb un dinar de germanor a l'Hotel Antiga amb l'executiva i altres alcaldables d'Esquerra de la comarca. Posteriorment, es van desplaçar al port de Segur de Calafell on es van trobar diferents persones del partit amb persones d'entitats i d'associacions per tal de saber les inquietuds que tenen al nucli de Segur de Calafell. També van visitar al Museu de la Confraria i van finalitzar amb la visita al Bot de Calafell on diverses persones van explicar el seu funcionament. Una jornada que es va planificar amb la voluntat de treballar amb el territori. Ja al Centre Cívic Cinema Iris, l'acte va anar a càrrec de la Sara Viñas, la qual el va presentar, l'Òscar Albaiceta i la Marta Vilalta. L'Òscar Albaiceta, calafellenc, empresari i regidor des del 2019, va explicar els motius pels quals és un bon candidat i la forma d'entendre la política. Va remarcar la necessitat de dialogar i d'escoltar, de cuidar de tots els barris de Calafell, de què la cultura torni a ser l'eix principal de les polítiques municipals, de potenciar l'educació, el treball i la formació, i de construir noves eines transformadores per millorar el municipi.

Òscar Albaiceta escollit com a candidat d'ERC Calafell a les eleccions del 2023

Aquest dimecres 8 de juny ha tingut lloc l'assemblea local Òscar Albaiceta ha estat escollit com a candidat d'ERC Calafell per a les eleccions de l'any vinent. L'actual regidor s'ha hagut d'enfrontar a unes primàries en les quals ha estat escollit i ha comptat amb els avals necessaris. L'Òscar Albaiceta s'estrena per primer cop com a alcaldable tot i que fa tres anys que és regidor a l'oposició. ERC Calafell va aconseguir tres regidors el 2019 i es troben a l'oposició. Un cop s'ha confirmat que serà alcaldable, Òscar Albaiceta ha explicat que "és molt il·lusionant encapçalar aquesta nova etapa, sense perdre de vista els objectius que ens vam marcar fa 3 anys. Treballem per les persones i vull posar èmfasi en el diàleg i el consens, ja que sense aquests no hi ha res i sobretot, posar a les persones al centre de tot".

ERC Calafell no arriba a cap acord en relació amb el pressupost 2022

El passat 22 de febrer, l'alcalde Ramon Ferré va signar la memòria d'alcaldia El grup municipal d'ERC Calafell no arriba a cap acord amb el govern per al pressupost d'aquest any 2022. El passat 22 de febrer, l'alcalde Ramon Ferré va signar la memòria d'alcaldia i va proposar al portaveu, aquell mateix dia, de fer un pacte pel pressupost amb els següents punts: - La instal·lació de plaques fotovoltaiques (mercat Vell, pavelló Joan Ortoll i escola El Castell) per un import de 528.916,52 euros. - Punts elèctrics de càrrega de vehicles (ampliant els actuals) per un import de 86.164,50 euros. - Adquisició de vehicles elèctrics per un import de 174.000 euros - Instal·lació d'equipaments per al bany assistit a les platges amb 64.339,80 euros. Carles Martin, portaveu i regidor d'ERC Calafell, tres dies més tard, és a dir el 25 de febrer al matí, va informar alcaldia que després d'haver-ho consensuat, havia de rebutjar aquest pacte. En referència a declaracions fetes pel PP de Calafell en diverses notes de premsa, cal que rectifiqui, ja que ha donat per fet que ERC Calafell arribava a un pacte quan només va tenir en compte la memòria.

ERC Calafell votarà en contra de tots els punts del ple extraordinari que tindrà lloc el 5 d'agost

Cada mes sense excepció es fa un ple ordinari ERC Calafell votarà en contra de tots els punts del ple extraordinari que tindrà lloc el pròxim dia 5 d'agost. Cada mes es fa un ple ordinari i les raons del govern per no fer-lo és perquè no hi ha temes i perquè hi ha molts funcionaris de vacances, però la sorpresa arriba quan el consistori indica que tot i això, es farà un ple extraordinari el 5 d'agost. Els motius pels quals ERC Calafell es posicionarà en contra en el pròxim plenari són que, la resposta de l'equip de govern es contradiu i que aquests arguments no convencen a ningú, és més, des del grup que encapçala l'oposició veuen una estratègia per tal que cap partit polític pugui fer propostes de mocions i que no hi hagi precs i preguntes d'aquests ni de la ciutadania i sobretot, quan hi ha temes que són sensibles i que han esclatat en els darrers dies. Tal com ha indicat Carles Martin, portaveu i regidor d'ERC Calafell es tracta "d'una mordassa amb la qual no estem d'acord i conseqüentment votarem en contra per tal de reivindicar els nostres drets i de les calafellenques i calafellencs".

El ple de Calafell aprova per unanimitat les dues mocions presentades per ERC Calafell

Ambdues són mocions que apel·len al sentiment de territori  El grup municipal d'ERC Calafell ha presentat dues mocions pel ple de l'Ajuntament de Calafell que ha tingut lloc avui dijous 15 d'abril i ambdues han estat aprovades per unanimitat dels membres i dels grups polítics. La primera moció ha estat en relació amb el Míldiu, ja que es tracta d'una malaltia perillosa que ataca a la vinya a causa de l'organisme Plasmopara vitícola, i actua tant a les fulles com en el raïm i amb aquesta es demana al Ministeri de Agricultura, Pesca i Alimentación que modifiqui el Annex 1 del Ordre APA/858/2020 del 9 de setembre d'enguany a fi d'incloure Catalunya dins dels àmbit on es dóna cobertura als danys provocats pel míldiu i donar suport al DARP per a què continuï fent gestions amb ENESA i AGROSEGURO perquè s'inclogui el míldiu com a malaltia assegurable a Catalunya.  La segona moció és per tal de garantir la mobilitat al Baix Penedès mentre es fan les obres de millora de la C-31, les quals es duran a terme ben aviat. En aquesta moció s'ha aprovat per tots els membres del consistori que mentre duri l'obra de millora de seguretat de la C31 sigui gratuït el tram entre el Vendrell i Cubelles a través de la C32.  El portaveu d’ERC Calafell Carles Martin s’ha mostrat molt satisfet amb l’aprovació d’ambdues mocions i ha indicat que “totes dues mocions interpel·len al sentiment de territori i pretenen millorar la vida de les calafellenques i calafellencs”.

El grup municipal d'ERC Calafell aprova la modificació del reglament del servei públic de viatgers del servei de transport escolar municipal amb vehicles de motor dins del terme municipal de Calafell

ERC Calafell va ser l'únic grup que va votar en contra i van demanar que l'impagament d'una quota suposi que la família no quedi fora del servei, que no s'hagin de pagar al mes de juliol tres quotes per avançat i que la inscripció sigui telemàtica Ahir dijous 11 de març va tenir lloc el ple ordinari corresponent al mes de març, en el que un dels punts, va ser la modificació del reglament del servei públic de viatgers del servei de transport escolar municipal amb vehicles de motor dins del terme municipal de Calafell. El grup municipal d'ERC Calafell va ser l'únic partit que va votar en contra el passat mes de març de l'any passat i van fer una sèrie de propostes. Ara i després d'un any, l'equip de govern les hi ha inclòs en aquesta modificació que ahir, ERC Calafell va aprovar en ser partícip d'elles. Les propostes que van fer i que s'hi han inclòs en el reglament han estat que amb l'impagament d'una quota suposi que la família no quedi fora del servei, que no s'hagi de pagar al mes de juliol tres quotes per avançat i que la inscripció sigui telemàtica. Carles Martin, portaveu i regidor d'ERC Calafell ha indicat que "estem molt satisfets en veure que, de mica en mica, va tenint en compte les nostres propostes". També ha afegit "l'any passat quan el reglament va passar pel ple, vam ser els únics que vam votar en contra, perquè malgrat i ser necessari, era extremadament restrictiu; era el moment de fer les modificacions que ara, després d'un any, s'hi han inclòs".

El grup municipal d'ERC Calafell i de la CUP de Calafell presentaran al pròxim ple una moció per a garantir el dret a l'empadronament a fi d'evitar la discriminació de les persones immigrades i les que tenen una situació residencial precària. La inscripció al Padró Municipal ha de reflectir la residència habitual de les persones sense fer distincions espaials o de propietat de la mateixa, ha d'acreditar la residència i el domicili habitual per facilitar la integració social a la vila de tota la població resident, la qual cosa s'està incomplint actualment a Calafell. Des de l'equip de govern de Calafell s'obvia les indicacions fetes pel Síndic de Greuges de Catalunya a l'informe extraordinari sobre "La gestió municipal de l'empadronament dels immigrants" de l'any 2008. En aquest informe s'hi recollien diverses queixes que mostraven conflictes relacionats amb els requisits sobre l'habitabilitat dels domicilis, especialment pel que fa a la sobre-ocupació o en relació amb els anomenats infrahabitatges; queixes on es palesaven problemes referents als justificants acreditatius de la residència efectiva a l'habitatge; o reclamacions relacionades amb els títols que legitimen l'ocupació dels domicilis o ocupacions "a precari". Per tal de garantir el dret a l'empadronament i tenir la seguretat que cap persona hi queda exclosa, la moció proposa elaborar un Reglament d'accés al padró que contingui les línies d'actuació oportunes en cada cas. Per tot això i per tant de garantir aquests drets, els dos grups municipals presenten aquesta moció i esperen que puguin prosperar pel bé de tota la ciutadania. Aquí podeu veure la moció: /imatges/files/mocio%20empadronament%20Calafell%20def%281%29.docx

Les dones i l'esport

2021 i l'esport femení segueix sense ser visible, o suficientment visible. El món de l'esport encara està impregnat de masclisme. En aquestes darreres setmanes hem vist com un dels temes principals són les eleccions del Barça i oh sorpresa, entre els candidats cap dona. I el més curiós és que fins i tot, a ningú l'estranya. Com podríem arribar a pensar que la candidata, que la futura presidenta d'un dels clubs més importants del món, podria ser una dona? Un esport d'homes, fet per homes i on la dona no juga cap mena de paper rellevant. Realment alguna dona s'haurà presentat o ho haurà pensat? L'esport femení està en absolut desavantatge amb el masculí. Tenim grans dones esportistes, però als grans mitjans de comunicació sembla que no els interessa. Potser perquè no tindrien quota de pantalla? L'esport no és cosa d'homes, ni de bon tros. Malgrat això quan pensem en grans esportistes sempre pensem en homes i no es fomenta ni es reconeix a les grans dones esportistes. Ja és hora que els mitjans de comunicació comencin a canviar i incorporin i fomentin els esports femenins i els hi donin la mateixa quota de temps. No juguem a la mateixa lliga!!! Està clar que a tota la societat encara ens queda molta feina a fer i molt camí a recórrer. Ens omplim la boca d'igualtat, però deixem de ser hipòcrites perquè fins i tot aquells que la proclamen, potser no s'ho creuen o ho diuen perquè queda bé de cara a la galeria. Està de moda parlar de feminisme i òbviament tothom en parla, amb coneixement o sense.   Carles Martin, portaveu i regidor d’ERC Calafell

ERC Calafell arriba a un acord per aprovar el pressupost municipal de 2021

Les propostes per part del grup municipal ascendeixen a més de 700.000 euros.   ERC Calafell votarà a favor del pressupost municipal de Calafell del 2021, el pròxim dijous dia 17 de desembre durant el ple municipal. Després de dies de negociacions, el grup municipal ha arribat a una sèrie d'acords després d'aportar propostes que portaven al programa electoral de 2019. Aquestes millores seran en matèria de medi ambient, millora de carrers, patrimoni històric, turisme rural i cultural, promoció comercial i esport per un valor de més de 700.000 euros.   Entre els acords adoptats estan: - La renovació dels serveis, mòduls i accessos dels set quilòmetres de platja del municipi per un import de més de 400.000 euros. - La museïtzació de tot l'espai de la Confraria que és patrimoni Mariner calafellenc. - La implantació fotovoltaica als edificis públics del municipi. El mes de novembre de 2019 i d'acord amb la política d'ERC Calafell i el seu programa electoral, el grup municipal va portar una moció al ple del municipi per tal d'implementar l'energia verda en els edificis públics. A aquesta moció que va ser aprovada, s'hi va adherir el PSC i ara s'aconseguirà fer el projecte executiu per instal·lar plaques a 6 edificis municipals. - Incrementar en més de 50.000 euros, la partida corresponent a la millora de carrers de Segur de Calafell. - Potenciar les rutes i camins rurals per tal d'aconseguir incrementar el turisme rural, cultural i esportiu del municipi. En aquests moments tan complicats s'ha d'atraure el turisme de proximitat amb un canvi en el model. - Instal·lar mobiliari urbà informatiu i publicitari (mapis) a diferents punts del municipi, incrementant així el patrimoni cultural de Calafell. - Redactar una memòria per a la millora del camp de futbol i rugbi de Segur, que inclogui un magatzem per al rugbi. - I incrementar les partides comercials del municipi per tal d'ajudar en aquests moments tan difícils pels negocis dels diferents sectors i nuclis de Calafell.