Calella

Xavier Ponsdomènech es reuneix amb la Directora General de Turisme, l'ATC i el Gremi d'Hotelers del Maresme

El regidor i alcaldable d'Esquerra Xavi Ponsdomènech, va mantenir el passat dimarts, 26 d’abril, una reunió amb la directora general de Turisme Marta Domènech, posteriorment es va produir una  trobada amb representants del sector turístic, Associació Turística Calella i el president del Gremi d'Hotelers del Maresme, on es va tractar la situació present i futura de turisme a Catalunya.

Xavi Ponsdomènech va traslladar al sector la preocupació de la definició de municipis turístics a dia d’avui, on amb el pressupost actual de l’Ajuntament queda lluny de poder donar un bon servei a la ciutadania, on segons estadístiques IDeSCAT, en dades prepandèmiques, Calella té una població estacional (ETCA) de prop de 25.000 persones, és a dir, amb el finançament d’una ciutat de 19000 habitants s’ha de donar serveis com si fóssim una ciutat de 25.000, Calella i altres municipis turístics estem infrafinançats, és en aquest sentit que, ERC a les Corts, a través del diputat Joan Capdevila, el passat 15 de març va presentar una proposició no de Llei per la modificació de la definició de municipis turístics en la Llei Reguladora de les Hisendes Locals on es tingués en compte la població ETCA i no només segones residències com està passat ara. Aquesta proposició de llei va ser aprovada i esperem que aviat es modifiqui el marc legal.

Marta Domènech, per la seva banda, va analitzar amb els empresaris el moment actual que viu el sector tot esperonant-los per als pròxims mesos, on s’espera un ressorgiment del turisme. Domènech, que és del gremi, ja que és gerent de la quarta generació de l’Hotel - Hostal Sport, també va recollir i debatre algunes de les inquietuds dels empresaris.

A la reunió també van ser-hi presents la regidora Míriam Sellés i els regidors i consellers comarcals, Meritxell Romero i Ramir Roger.

Calella, 2 de maig de 2022