Calella

Les nostres propostes al ple de juliol

Aquesta setmana s'ha celebrat el darrer ple ordinari a l'Ajuntament de Calella i des d'ERC Calella destaquem les següents aportacions i posicionaments que hem tingut:

1. Atès que l'emergència climàtica és un fet i des del món local podem fer petites accions per revertir-la: a proposta d'ERC Calella el ple de l'Ajuntament ha aprovat una moció per promoure la sostenibilitat als actes públics.

2. Entenem que la política es basa en els valors de la justícia, la solidaritat i la igualtat, i hem proposat al ple una proposta de condemna de la tragèdia de Melilla el passat 27 de juny i l'Ajuntament s'ha adherit també a l'Acord Social per l'Amnistia i l'Autodeterminació

3. Pas important per la llibertat d'opció sexual i de gènere. El pla aprova per unanimitat el primer Pla Local per la diversitat Afectiva, Sexual i de Gènere 2022-2025. Des d'ERC Calella ens sentim plenament compromeses per la igualtat efectiva de les persones LGTBI+. Celebrem la feina feta per la Regidoria d'Igualtat i Drets Civils.

4. A proposta de Calella en Comú i ERC Calella el ple de l'Ajuntament de Calella posa data a l'elaboració del protocol d'empadronament de persones en situació de residència irregular.

5. Hem denunciat la manca de manteniment al Passeig de Manel Puigvert. Tot i l'onada de calor i els fongs que afecten els plataners, calen mesures per millorar l'estat del passeig, espai central d'oci i lleure de la ciutat. Cal amb urgència millorar el manteniment dels parterres i les zones enjardinades i el buidatge dels escocells.

6. Ens preocupa la situació del Mercat Municipal, amb només dues parades actives. Ens hem interessat per la situació actual i les propostes de futur.

7. Creiem que no està solucionat el circuit per avisar de la presència d'animals de companyia abandonats, ferits o morts a la via pública. Cal un circuit clar i accessible.

8. Denunciem les mancances en la neteja i el manteniment dels entorns dels contenidors de recollida de brossa. Hem fet un seguiment estricte de les mesures indicades en l'auditoria a l'empresa de neteja. El servei és clarament insuficient i cal prendre les mesures necessàries per revertir aquesta situació.

9. L'espai públic és lloc de trobada, d'oci i de lleure per a tothom. Cal garantir l'equilibri i la convivència. Hem demanat mesures per militar-ne l'ocupació.