Calella

Notícia

ERC Calella lamenta i denúncia la mala gestió en els serveis de neteja de la ciutat

  • - c. Bruguera 2 d’agost
  • - c. Sant Joan (botiguers que entren i treuen el cartó, ja que no es compleixen els horaris de recollida)
  • - c. Riera 19 h. 4 d’agost
  • - c. Riera 4 d'agost 19 hores
  • - Incivisme 4 d’agost
Ja fa uns anys on és palès que si hi ha una cosa que no funciona a Calella, és la neteja.
 
No és el primer mandat on ERC denuncia la mala gestió que en fa el govern sobre el contracte de neteja adjudicat a Urbaser i l’Arca del Maresme. Portem molts anys, amb instàncies, amb el síndic de Catalunya pel mig. Reunions, on s’acaben admetent que no es fan actes de les trobades govern/empresa, tal com es demana en el contracte. Precs, als plens i en juntes de portaveus, preguntes al Ple municipal.

Una auditoria on es van detectar 38 incompliments, alguns greus i on ERC Calella ja vam demanar responsabilitats polítiques el setembre del 2021, i per si no n’hi ha prou, ara una empresa externa analitzarà l’auditoria feta l’any passat, on la suma de l’auditoria i la propera anàlisi té un cost total de 16 mil euros.

Creiem que no cal fer més auditories i calen mesures que reverteixin la situació.  El problema és al carrer. Es pot veure arreu i no només al carrer Església, per on just ara el govern anuncia una nova fregadora. El govern encara abandona d’altres parts de la ciutat. ERC sempre defensem l’equitat en tots els temes, i, una vegada més, demanem que les mesures de millora de la neteja siguin aplicades arreu, a totes les zones de la ciutat.

Ara que tornem a viure un agost postpandèmic, on hi ha més moviment i circulació de gent i en conseqüència de brossa, és quan més queda visible allò que la gent anomena que “Calella bruteja”. Carrers bruts, contenidors en mal estat, sobrepassats, papereres plenes, inexistents en llocs necessaris, horaris de recollida del cartó de les botigues que no es compleixen.

El govern municipal ha de millorar la fiscalització a l'empresa de neteja i aplicar de forma imminent les mesures complementàries que calgui per revertir el mal servei de recollida de residus a la nostra ciutat.

Alhora que reivindiquem un millora servei, també volem fer paleses les actituds incíviques que observem a diferents punts de la ciutat. A hores d’ara, amb tot el coneixement que tenim sobre la gestió dels residus i la importància d’una bona separació d’aquests, continuem veient llançaments incontrolats que mostren una clara manca de sentit de comunitat.
 
Fer una ciutat neta i acollidora és feina de tots i totes!
 
Calella, 7 d’agost de 2022