Calella

Manifest de la Diada Nacional de Catalunya

11s
Xavier Ponsdomènech durant l'acte institucional de l'11S
Avui 11 de setembre celebrem la Diada Nacional de Catalunya, donant continuïtat així a una commemoració que es va iniciar el 1886 recordant aquells que, el 1714 havien mort defensant Barcelona. Han passat molts anys des d’aquell primer 11 de setembre.

Així doncs, sabem que abans que nosaltres molta altra gent ha resistit per fer que nosaltres estiguéssim aquí. Per a ells la victòria que anhelem va ser impossible. I la seva victòria va ser resistir i donar-nos l’oportunitat a nosaltres de poder guanyar.

Per la Diada Nacional no commemorem una derrota, reivindiquem la força de la Nació per fer la República Catalana.

L'Assemblea de Catalunya va impulsar la primera manifestació de la Diada a Sant Boi de Llobregat després de la mort del dictador i va convertir l'11 de setembre de 1976 en una data històrica marcada pel civisme i la unitat dels partits democràtics. Aquell dia, molts catalans van perdre la por per sempre més.

Ja fa més de 10 anys que ens manifestem massivament als carrers per la independència de Catalunya. I no hem de deixar de fer-ho. Amb l’activisme social, amb l’activisme polític, units, respectant la diversitat amb un únic objectiu comú, la llibertat i la República Catalana.

Des de l’1 d’octubre de 2017, la repressió no ha parat de créixer, més de 4.200 persones represaliades per defensar el dret a l’autodeterminació de Catalunya.

No podem deixar a ningú enrere, en aquest conflicte polític entre Catalunya i l’Estat. I hi ha el 80% dels catalans i les catalanes que volen una resolució democràtica. Amnistia, Referèndum, Independència. Aquest és el nostre camí, sense renunciar de cap manera, en aprofitar i treballar per qualsevol altra opció que ens condueixi cap a la República de Catalunya.

Tampoc podem deixar ningú enrere en els propers reptes socioeconòmics i mediambientals. La força de la gent, la força que neix al poble ens empodera per poder canviar les coses. L’estima per la terra i la lluita per una societat més justa son part de la nostra essència, la nostra manera de fer. Defensem la nostra cultura i la nostra llengua. Lluitem pels drets. Seguim amb il·lusió per treballar i aconseguir un nou país lliure, que ens dotarà d’eines per construir el futur que volem.

Des de les diferències i diversitats, construïm un camí plegats que ens porti al millor dels futurs.
Visca Calella, Visca Catalunya Lliure, Visca la República Catalana!