Calella

Espai web ERC "Calella és més" - 1er trimestre 2021

BENVINGUTS A L'ESPAI WEB DEL "CALELLA ÉS MÉS" D'ESQUERRA CALELLA - 1er TRIMESTRE 2021

A l’espai de paper, trimestral, de la Publicació Municipal "Calellaésmés", només disposem de 4.600 caràcters per poder informar-vos de les darreres tasques i opinions del grup municipal d'Esquerra Calella, espai clarament insuficient, és per aixó que ho fem en aquest format digital.

PRESSUPOSTOS PER AL 2021, PERQUÈ NO ELS VAM VOTAR A FAVOR.

El GM d’ERC va votar dijous en contra de l’aprovació del pressupost 2021. Els components del grup municipal van desgranar en la seva argumentació els motius que justifiquen aquest vot en un any tan complex com el que estem vivint.

Des d’un inici i sense comptar encara amb dades econòmiques per presentar una proposta concreta i quantificada, l’actitud d’ERC ha estat propositiva, traslladant a l’equip de govern un extens document amb el recull de prioritats i àmbits d’actuació importants per tenir en compte en la proposta de pressupost:
  • . àmbit d'urgència social
  • . àmbit de prevenció de l’exclusió social
  • . àmbit de promoció econòmica , suport al teixit empresarial i suport als/les joves
  • . àmbit de la cultura i la creació artística
  • . àmbit de la salut
  • . àmbit d’emergència climàtica.
  • . àmbit d’inversions amb retorn social i d’activitat econòmica

Tot i no comptar amb un retorn de les propostes i després de dues reunions breus a títol informatiu on no es va generar cap debat ni negociació política per la recerca d’acords, el GM d’ERC va presentar un segon document més concret amb propostes d’acció, partides que calia mantenir com a mínim en els mateixos imports de l’any 2020 i partides revisables.

Des d’ERC Calella observem amb preocupació com s’encara la reconstrucció de la ciutat, afectada per una crisi social, econòmica i sanitària més profunda encara donat l’important pes del sector de serveis i del sector turístic.

Pensem que aquest any calia un gran acord de ciutat i una revisió profunda del pressupost per tal de donar resposta als immensos reptes plantejats.
Ens hem trobat, però amb un pressupost de continuïtat on s’han bellugat alguns imports però que no recullen, segons la nostra opinió, el tomb que la ciutat necessita i, alhora, ens hem trobat amb una clara manca de voluntat de negociació política per arribar a un gran acord de ciutat.  Pensem, doncs, que el pressupost que finalment s’ha aprovat amb el suport del grup municipal de C’s no dona resposta a la pitjor crisi dels darrers 60 anys
Això no obstant, des del GM d’ERC, continuarem treballant, com hem fet des de sempre, per aportar al màxim per la nostra ciutat tot procurant que cap de les persones, sigui quina sigui la seva situació, en quedi al marge.

Aquí us podeu descarregar les propostes presentades que vam fer arribar a l'equip de Govern

POSICIONAMENT DAVANT LA DISOLUCIÓ DE L'ASSEMBLEA DEL CSO LA BRUNA I L'ACTUACIÓ DEL GOVERN.

Arran de les darreres notícies sobre l’espai de La Bruna i un cop analitzades les diferents informacions, des del GM d’ERC volem manifestar el següent:

1.- En els darrers mesos-anys, el CSO ha esdevingut un espai d’acollida d’urgència social sense ser un espai concebut com a tal, sense comptar amb els requisits ni recursos necessaris per complir amb aquesta funció. En aquest sentit, ens preocupen algunes de les afirmacions del regidor Josep Torres com a portaveu del govern quan afirma que “l’assemblea del CSO La Bruna ha generat un problema”. Ens preocupa perquè aquesta afirmació ens porta a una visió reduccionista d’un problema de major abast. El problema de la Bruna es genera per ell mateix i acaba essent un problema de la ciutat des del moment en què acull a persones i famílies que d’altra manera no tindrien accés a un sostre.

2.- Dins la diversitat de persones que La Bruna ha acollit, hi ha hagut persones conflictives, amb conductes delictives que la mateixa assemblea ha decidit expulsar. Pensem, doncs, que la tasca d’acompanyament i de mediació que han desenvolupat les persones de l’assemblea és important i cal posar-la en valor. Com també cal valorar la tasca feta des de l’àrea de política local i la tasca feta des del servei de mediació de la Policia Local.

3.- Respectem al màxim el dret de tots els veïns/es de la ciutat a viure amb tranquil·litat i a no sentir-se insegurs en un entorn de convivència com ha de ser la ciutat.

4.- Coneixem l’esforç de la ciutat per tenir una àmplia bossa d’habitatges de lloguer social a través de la Fundació Habitat Solidari de la qual l’ajuntament n’és membre fundador. La Fundació cobreix un buit important i dóna resposta a la manca d’habitatge. No obstant això, reivindiquem una vegada més tal com vam fer en la negociació del pressupost 2020 i del pressupost 2021 i tal com hem fet en les reunions de la taula social, la necessitat de poder comptar amb espai d’acollida per a situacions d’urgència social. Ja sigui un espai municipal o mancomunat amb altres municipis. Malauradament la realitat ens mostra que no tothom té aquest dret universal garantit i que les institucions han de donar-hi resposta de la manera més convenient. És imprescindible implementar més polítiques efectives d’accés a l’habitatge.

5.- Amb relació al debat sobre el dret a l’empadronament, ens volem remetre a la moció presentada al ple del 27 de febrer de 2020 pels GM de Calella en Comú i ERC Calella relativa a l’empadronament de persones en situació de residència irregular. Es tracta d’una moció aprovada per unanimitat. Però a hores d’ara no sabem si s’han desenvolupat els acords adoptats pel Ple.

6.- Finalment, volem fer una reflexió sobre la política comunicativa de l’Ajuntament de Calella arran del comunicat difós el passat divendres 12 de març. És important que l’Ajuntament de Calella comuniqui de forma transparent tot allò que passa en l’àmbit institucional, però que en cap cas la política comunicativa ha d’anar orientada a l’atac polític ni de cap dels membres del consistori ni de cap dels partits polítics amb representació a la ciutat. El comunicat emès no respecta el to que requereix una comunicació institucional i entra en una crítica política de la qual n’ha de restar al marge. Cal separar la política comunicativa institucional dels posicionaments dels diferents partits polítics. Demanem, doncs, una reflexió i una correcció per tal de recuperar el to institucional que la ciutat mereix del seu ajuntament.

Entrevista a la regidora Pilar Rocafort:

Notícia a RCTv:

VALORACIÓ DE L'INICI DE LA VOLTA A CATALUNYA DES DE CALELLA EN LA SEVA DARRERA EDICIÓ A LA CIUTAT.

La 100a edició de la Volta Ciclista a Catalunya començarà demà dilluns, una vegada més des de Calella. Nou edicions celebrades a la nostra ciutat i segons es va comunicar des del Govern Local, l’última. Enguany l’Ajuntament de Calella destinarà 50.000 euros directes com a subvenció a l’organització de la Volta i així mateix pagarà part del dispositiu que cal dur a terme perquè l’etapa se celebri. Desconeixem el cost d’aquesta logística, però alguns càlculs estimen que podrien rondar al voltant dels 20.000 euros extres.

Comptant les 9 edicions subvencionades, la nostra ciutat ha destinat més de 330.000 euros en ajudes directes a l’organització i a hores d’ara, encara desconeixem el volum total de despesa indirecte que l’Ajuntament ha assumit en l’organització, però podem fer una estimació que pot rondar els 250.000 euros.

Ens alegrem que finalitzi aquesta col·laboració difícilment justificable per un municipi de la mida de Calella, però ens dol que en un any com el 2021 en què en plena pandèmia el pressupost d’enguany recull un augment de 110.000 euros en l’àrea social, i on no hi ha modificacions importants en promoció econòmica, destinem 50.000 euros a la Volta ciclista i una quantitat indeterminada en la seva organització.

Des d’ERC Calella, sempre ens hem mostrat crítics amb les accions que comporten un esforç fiscal municipal molt important i que alhora no sabem quin tipus de retorn tenen per la ciutat.

El fet que aquest any sigui l’últim ens pot indicar que tal com hem denunciat sempre en les darreres 9 edicions el retorn no correspon en cap manera a la inversió feta. Assumim que la presència de la volta a Calella ha tingut un interès més mediàtic de Govern que un benefici del conjunt de la ciutat.

Demanem que en un futur, en la participació de tots aquests tipus d’esdeveniments es tingui en compte objectivament la valoració de la seva utilitat i retorn real pel conjunt de la ciutat, per evitar malgastar recursos públics en esdeveniments organitzats per empreses privades que cal que siguin auditats i utilitzats de manera transparent, clara i objectiva.

ERC CALELLA ES POSA A DISPOSICIÓ DE L’ÀREA DE SOSTENIBILITAT MUNICIPAL PER TREBALLAR PER LA MILLORA DE LA GATERA I LES COLÒNIES DE GATS FERALS

El passat divendres 18 de desembre, el portaveu i regidor, Xavier Ponsdomènech i la regidora Míriam Sellés d'ERC Calella, van mantenir una reunió telemàtica amb el regidor de l'àrea de sostenibilitat del consistori calellenc i personal de la dita àrea per tal de demanar informació amb relació a la situació i gestió actuals de la gatera municipal i les colònies de gats ferals del nostre terme municipal.

Aquesta sessió es va produir arran de la sol·licitud realitzada per part d'Esquerra a finals d'Octubre on es demanava convocar una reunió amb voluntaris/es, veterinaris/es, personal tècnic de l'ajuntament i veïns/es interessats/des, així com representants de la resta de grups municipals, per tal d'exposar la situació actual i recollir totes les possibles propostes de millora.

En el transcurs de la dita reunió, ERC Calella va proposar diverses qüestions a treballar tant pel que fa a les instal·lacions de la gatera i la seva gestió així com la de les colònies de gats ferals. Esquerra va poder constatar la voluntat de l'ajuntament de recollir dites propostes i se'ns va emplaçar a continuar treballant-les conjuntament en aquest inici d'any.

Des d'Esquerra demanem el màxim de transversalitat possible per tal que tots i totes les calellenques interessades puguin treballar plegades per l'objectiu comú d'optimitzar la situació dels animals domèstics abandonats o perduts així com dels gats ferals que es troben al nostre municipi.

ERC CALELLA PROPOSA ELABORAR UN PROGRAMA MUNICIPAL DE MEMÒRIA HISTÒRICA DE CALELLA

En el darrer plé de febrer es va aprovar una moció amb la qual proposem elaborar un projecte d’arranjament i de millora en la senyalització del mirador Lluís Companys i Jover, així com també una Programa Municipal de la Memòria Històrica de Calella, d’acord amb el Museu-Arxiu Municipal Josep Maria Codina i Bagué i comptant amb la col·laboració del teixit social de la ciutat.

ERC Calella fa aquesta proposta per treballar activament per tal de seguir contribuint a millorar la dignificació i reparació de les víctimes del franquisme i el feixisme, i de treballar conjuntament amb la ciutadania per enfortir els fonaments democràtics i de tolerància política que han de guiar sempre la nostra convivència en societat i organització política

RESUM DE LES PRINCIPALS INICIATIVES DEL GRUP MUNICIPAL I DEL REPRESENTANTS D'ERC CALELLA ALS DIFERENTS CONSELLS I TAULES DE TREBALL.

Els dos consellers de GESTVIA d’ERC Calella, juntament amb els consellers i conselleres de Calella en Comú i de la CUP, es van veure obligats a demanar una convocatòria del Consell d’Administració acollint-se a l’ARTICLE 18 dels estatuts de GESTVIA demanant informació de primera mà per part de la presidència de diversos temes com l’actualització sobre les noves places d’aparcament, l’elaboració d’un nou estudi de mobilitat, el seguiment sobre la prova pilot dels tiquets-regal de 30 minuts d’aparcament gratuït als establiments comercials i un punt on debatre la política informativa d’entre la presidència i els consellers de GESTVIA. És inadmissible que els membres del Consell d’Administració s’assabentin pels mitjans de comunicació de les actuacions que GESTVIA endegui és una mostra més de la manca de respecte vers als membres del Consell d’Administració per part de l’actual presidència del PSC i C’s.

La propera implementació de la Zona Verda han d’implicar una modificació de l’Ordenança Municipal de Circulació de Calella, hores d’ara aquesta no s’ha presentat al Consell d’Administració de GESTVIA ni a la Junta de Portaveus la proposta de modificació. Des que es va aprovar al Consell d’Administració de GESTVIA del 29 de Novembre del 2019 portem demanant que l’Ordenança Municipal de Circulació de Calella contempli la Zona Verda, sense aquesta modificació no es pot implementar.

TAULA DE COMERÇ

El dilluns 8 de Març, dins el marc de la Taula de Comerç, per tractar com funciona un APEU dins el marc la Taula de Comerç vàrem participar una reunió virtual amb la Direcció General de Comerç i el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), van assistir la Sra. Muntsa Vilalta, directora general de Comerç, la Sra. Marta Raurell, cap de l’Àrea de Comerç del CCAM, i el Sr. Joan Morera, cap de la Unitat d’Estudis i Nous Projectes del CCAM.

La raó de ser d’una Àrea de Promoció econòmica Urbana (APEU) a Calella és el millorar la competitivitat i l’entorn urbà. Les diferents activitats empresarials (comerç, restauració, serveis, ...) conjuntament amb l’administració local, mitjançant un pla d’actuació es desenvoluparien diferents accions per l’impuls de l’activació urbana, turística, comercial o industrial, per la captació d’inversions per millorar el mix comercial i reduir el nombre de locals buits, ... Entre altres.

Acabada la reunió es va acordar dins el marc de la Taula de Comerç continuar treballant sobre els APEUs.

Més Informació

TAULA D’EMERGÈNCIA CLIMÀTICA LOCAL

El passat 21 de gener de 2021 es va celebrar per mitjans telemàtics la tercera reunió de treball de la Taula d’Emergència Climàtica local. Aquest cop la temàtica escollida fou la mobilitat a Calella. Des d’ERC vam aportar diverses propostes de millora amb els objectius generals de reduir les emissions contaminants (millorar de la qualitat ambiental) i GEH, així com integrar els espais naturals al casc urbà.

En concret, en aquest àmbit ERC Calella proposa:

• Objectiu 1: Foment de la mobilitat a peu dins el municipi.
  • Objectiu 2: Promoure ús bicicleta i transport públic com a mitjà de transport col·lectiu sostenible.
  • Objectiu 3: Foment dels vehicles eco.
  • Objectiu 4 : Pla de mobilitat urbana.
Més Informació

VALORACIÓ EN CLAU LOCAL DELS RESULTAT DE LES DARRERES ELECCIONS NACIONALS.

Primer de tot permeteu-nos agrair als 1.662 electors que ens heu donat confiança amb el vostre vot, aquests vots ens han d’empènyer a seguir treballant per una Catalunya i una Calella més sobirana, justa i social.

Els condicionants de la COVID-19 ha obligat a totes les formacions a fer una campanya electoral per a les eleccions al Parlament diferent, els mitings s’han reformulat, mitjançant actes en diferents plataformes (YouTube, Instagram Live, Facebook Live) els partits polítics han entrat a casa, un podia estar assistint a un mting des el sofà, fins i tot en alguns podies interpel·lar a l’orador, estem convençuts que aquest format ha vingut per quedar-se. Esquerra Calella hem organitzat dos actes, un amb la Jenn Díaz ha parlat del seu llibre «Dona i poder» i una conversa entre Laura Vilagrà i la regidora Pilar Rocafort.

Ara ens trobem en plenes converses per investir en Pere Aragonés com a President de la Generalitat, s’ha arribat a un acord amb la CUP, esperem que també es pugui arribar amb JxCat, la ciutadania ha parlat, el 52% dels vots emesos corresponen a opcions independentistes i no s’entendria que el Govern resultant no fos independentista, cal que es formi un Govern fort, tenim dos grans reptes, la gestió sanitària i la recuperació economicosocial, a Esquerra estem preparats, volem que en Pere Aragonés lideri el nou Govern, com va dir en el seu discurs d’investidura «Vull dedicar tots els esforços a fer front a la crisi social i econòmica provocada per la Covid-19, a impulsar la transformació del nostre sistema econòmic i a resoldre el conflicte amb l’Estat. És urgent la posada en marxa del nou govern.» i «Tenim la responsabilitat de les generacions que ens han precedit. Diverses, plurals, però lluitadores i creadores de la Catalunya d’avui. Però tenim el deute amb les generacions de demà, a qui volem deixar un llegat en forma d’un país lliure, fraternal i just.»

Podeu descarregar-vos el discurs d’investidura, us convidem a llegir-lo.

Salut i República