Calella

Espai web ERC "Calella és més" - 1er semestre 2022

BENVINGUTS A L'ESPAI WEB DEL "CALELLA ÉS MÉS" D'ESQUERRA CALELLA - 1er SEMESTRE 2022

XAVI PONSDOMÈNECH CANDIDAT A L’ALCALDIA A LES ELECCIONS MUNICIPALS DE 2023.
Xavi Ponsdomènech va ser ratificat per la militància d’ERC Calella com a cap de llista a la candidatura a les eleccions municipals del maig del 2023.

En una entrevista a "la Ciutat" de Ràdio Calella Televisió, Ponsdomènech explica el canvi que representa el projecte d'ERC vers el govern actual. [Veure Entrevista]

Aprofitant la visita a Calella, la vicepresidenta de la Mesa del Parlament, Alba Vergés, va voler mostrar el seu suport a la candidatura a l'alcaldia de Xavier Ponsdomènech, donant èmfasi als valors republicans i de transformació que caractetitzen a en Xavi, el treball per la gent, i al costat de la gent, sempre amb vocació de servei. [Veure Vídeo]

VALORACIÓ DAVANT LA QUERELLA DE LA FISCALIA DE L'ÀREA DE MATARÓ – ARENYS DE MAR QUE IMPUTA L'ALCALDESSA DE CALELLA I DUES PERSONES VINCULADES A L’ÀREA DE COMUNICACIÓ DE L’AJUNTAMENT.
Aquest dilluns 7 de febrer s’ha conegut, la querella presentada per la fiscalia contra l'alcaldessa de Calella i tres persones més pels delictes de prevaricació, malversació de fons públics i falsedat documental mercantil.

Durant el mateix dilluns, l'Ajuntament va emetre un comunicat al·legant que no tenia constància que la Fiscalia hagués presentat cap querella contra l'alcaldessa, ni cap treballador o treballadora municipal. [Continua Llegint]

ERC CALELLA FA PÚBLICA LA VALORACIÓ SOBRE L'ESTUDI DE L'IMPACTE DE LA CAMPANYA "és Calella".
En la línia de les darreres informacions publicades en diferents mitjans de comunicació arran de la querella contra l'alcaldessa i tres persones més, de dilluns passat, on es parla sobre la campanya publicitària "és Calella", volem informar sobre la fiscalització que va dur a terme el Grup Municipal d'ERC Calella sobre aquesta. [Continua Llegint]

TROBADA CONSELLER ROGER TORRENT.
El passat 6 de maig, el regidor portaveu i alcaldable de Calella,Xavi Ponsdomènech va assistir a una reunió de treball amb el conseller d’empresa i treball, Roger Torrent.
Va poder traslladar al conseller l’estat actual de la ciutat vers la mirada de futur del projecte republicà de Calella.

XAVI PONSDOMÈNECH ES REUNEIX AMB LA DIRECTORA GENERAL DE TURISME, L’ATC I EL GREMI D’HOTELERS DEL MARESME.
El regidor i alcaldable d'Esquerra Xavi Ponsdomènech va mantenir una reunió amb la directora general de Turisme Marta Domènech, posteriorment es va produir una trobada amb representants del sector turístic, Associació Turística de Calella i el president del Gremi d'Hotelers del Maresme, on es va tractar la situació present i futura de turisme a Catalunya i es va traslladar per part dels presents una sèrie d'inquietuds i preocupacions.

A la reunió també van ser-hi presents la regidora Míriam Sellés i els regidors i consellers comarcals, Meritxell Romero i Ramir Roger. [Continua Llegint]

LA REGIDORA MÍRIAM SELLÉS I EL PORTAVEU I REGIDOR DEL GRUP MUNICIPAL, XAVI PONSDOMÈNECH, VISITEN LA COMUNITAT TERAPÈUTICA DEL MARESME (CENTRE DE SALUT MENTAL DE CALELLA).
La regidora Míriam Sellés i el portaveu i regidor del grup municipal, Xavi Ponsdomènech, han visitat la Comunitat Terapèutica del Maresme (Centre de Salut Mental de Calella).

La visita al centre ha servit per conèixer de primera mà l'entorn de treball i l'equip de professionals amb qui han mantingut una reunió, on també s'ha donat a conèixer la recentment aprovada moció per potenciar les accions en l’àmbit de la salut mental, salut emocional i prevenció de conductes autolesives a Calella.

CELEBRACIÓ DE LA PASQUA JUEVA DE LA CONGREGACIÓ DE TOTS ELS NOUVINGUTS JUEUS D’UCRAÏNA.
El passat 18 d’abril la parròquia de Calella va acollir la congregació de tots els nouvinguts jueus d'Ucraïna per a celebrar la Pésaj, la pasqua jueva.
Mossèn Cinto, va fer possible l'acte obrint les portes de l'església a l'organització de l'Associació dels Refugiats Ucraïnesos Jueus. Van ser-hi presents a la celebració la secretària d'Igualtat de la Generalitat, Mireia Mata, el portaveu del grup municipal, Xavi Ponsdomènech i la tercera tinent d'alcaldia, Montse Mateu.
[Notícia RCTV]

TROBADA MUNICIPALISTA A REUS.
El passat 7 de maig, vàrem participar a la Trobada de Municipis Republicans a Reus. El món local compartint experiències, des de i per a la governança republicana, per guanyar les properes eleccions municipals.

BUNYOLADA POPULAR AMB LA GENT DE ‘ASSOCIACIÓ DEL BARRI DE PEQUÍN.
El portaveu del grup municipal Xavi Ponsdomènech, juntament amb els companys i companyes de l’executiva local, Pau Pujol, Belén de Lózar i César Delgado van gaudir de la bunyolada popular de l’Associació Gent Barri Pequín el passat 15 d’abril.Una celebració gastronòmica a la que no hem faltat. Més de 60 quilos de pasta de bunyol acompanyats d'un got de vi dolç.
Moltes gràcies a la gent del barri de Pequín!

DARRER HOMENATGE AL SR. PRUNA.
Dissabte 10 d’abril, al pati del Museu, el regidor Xavi Ponsdomènech i la regidora Pilar Rocafort van assistir a la presentació del llibre Jaume Pruna: un home d'acció.

Es va viure el darrer homenatge al Sr. Pruna, un mataroní i calellenc implicat i incansable; Fill adoptiu de la ciutat i motor de múltiples iniciatives culturals i socials a la ciutat al capdavant d'entitats com el @Grup Pa, Vi i Moltó i la Creu Roja. La memòria ens fa ser el que som i ens ajuda a ser millors persones.

Gràcies, Albert Pruna per la tasca de recollir fil per randa la trajectòria d'en Jaume, el teu pare. Gràcies, Jaume per la dedicació i la il•lusió en tot el que has fet!

ACTE D'HOMENATGE I JUSTÍCIA A LES DONES VALENTES I ANÒNIMES QUE HAN FORJAT LA HISTÒRIA LOCAL DES DE LA DETERMINACIÓ I EL COMPROMÍS AMB LA CIUTAT I LA SEVA GENT.
El passat 3 d’abril, vam homenatjar la Pepita Bonet, llevadora que va assistir a múltiples parts a la ciutat i als municipis de l'entorn.
Eren altres moments, tal com ha explicat detalladament el Dr. Prat. Eren moments d'exercir la professió de llevadora des de la proximitat, des de la saviesa i la intuïció. De treballar amb pocs recursos però amb una gran humanitat. Enhorabona a totes les dones homenatjades. Avui, a la Pepita i a tota la seva família, especialment la Ma del Mar i en Jaume que en guarden un record ben viu.

Allà on siguis, gràcies immenses per la voluntat de servei i per obrir camí en aquesta professió que és font de vida!

RESULTATS DE LA CONSULTA PLATJA GOSSOS.
El diumenge 3 d’abril un 60% dels vots emesos van ser a favor d’habilitar una platja per a gossos. Esquerra vam fer una campanya desacomplexada a favor del , la platja per a gossos és un compromís que portàvem en el nostre programa electoral.

FESTIMATGE 2022
FESTIMATGE Inaugura el seu 17è Festival de la Imatge de Calella a Can Saleta amb la participació especial de “Charlie Chaplin”en l’edició del Centenari del Cinema 9,5mm. Exposicions, tallers, conferències, curtmetratges i molt més del 2 al 24 d’abril a Calella.

Gràcies, Foto-Film Calella per una nova edició del Festimatge, que any rere any no para de crèixer.

TAULA RODONA CONDUÏDA PER LA DIRECTORA DE L’INSTITUT CATALÀ DE LES DONES I MEMBRE DE LA SECCIÓ LOCAL, NEUS POCIELLO, SOBRE FEMINISMES.
Neus Pociello: << Hi ha un compromís clar de posar les polítiques de feminisme i igualtat al més alt nivell. Crear una estructura que respon al desplegament necessari per resoldre les desigualtat, discriminacions i violències. Hem de treballar conjuntament amb els municipis i acompanyar-los en el desplegament d’aquestes polítiques a nivell local. >>
[Notícia RCTV]

PRESSUPOSTOS 2022.

ERC Calella constata l'esgotament del govern municipal i la seva manca d'ambició en el present i futur de Calella
Ahir es va debatre el pressupost municipal per al 2022. Es van aprovar amb els vots favorables del Govern i les abstencions de C's i Comuns.
Vots a favor PDeCat (5), PSC (2) - Abstenció Comuns (3), Cs (1) - Vots en contra ERC (4), CUP (1)

Què n'opinem des d'ERC Calella?
  1. Els pressupostos presentats no donen respostes a la resiliència de l'economia local, ni a propostes per fer Calella una ciutat sostenible i verda
  2. Constatem que els acords pactats en pressupostos anteriors no s'han complert.
  3. No resolen el problema de la neteja a la nostra ciutat.
  4. Proposem obrir la ciutat al mar, teixir una estratègia per diversificar la nostra economia local, més recursos en l'àmbit social, la creació d'una comunitat energètica local.
  5. Escoltar a tothom, i promoure la participació ciutadana en tots els àmbits.
[Més Informació]

VALORACIÓ DEL CONSELL D'ADMINISTRACIÓ DE GESTVIA - PRESSUPOSTOS 2022
En la darrera reunió del Consell d’Administració de GESTVIA es va portar a aprovació els pressupostos del 2022. El sentit del vot dels representants d’Esquerra va ser d’abstenció, en virtut del conveni signat entre l’Ajuntament i ALDI. [Continua Llegint]

HOMENATGE A L'ALCALDE JOAN MORALES
El 30 de gener 1939, les tropes feixistes entraren a la nostra ciutat, Calella. L'alcalde d'aquell moment era en Joan Morales i en aquest vídeo us volem rememorar els moments viscuts a través de la lectura del seu dietari.
[Veure Vídeos]

PLE EXTRAORDINARI - INVESTIDURA MARC BUCH
Primer de tot, felicitar el nou alcalde, Marc Buch. Desitjar-li sort i molts encerts, pel bé de Calella, calellenques i calellencs.
Avui estem assistint a un nou ple d'investidura per una causa sobrevinguda que tots i totes coneixem; la renúncia a l'alcaldia per part de Montserrat Candini, a causa de la malaltia, de la que està lluitant i que ben segur se'n sortirà aviat i que aprofitem per animar-la enviant-li tot el nostre escalf. [Continua Llegint]

MOCIONS I PREGUNTES DELS DARRERS PLENS
[Llegir]