Calella

Necessitem un canvi a la ciutat, necessitem transformar Calella

PUBLICAT AL CALELLAÉSMÉS 27 (4t TRIMESTRE 2018)
La raó de ser i de fer política municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya de Calella és incidir en millorar la qualitat de vida i les oportunitats de tothom qui viu a la nostra ciutat. Això implica que ens mou únicament l’afany de servei públic. No ens sentim còmodes fent una política superficial, que no va al fons dels problemes. Per aquest motiu, nosaltres volem i estem preparats per prendre decisions que transformin la ciutat, que afrontin els problemes des de l’arrel, tocant de peus a terra i no fent una política d’aparador.

Des d’ERC Calella tenim projecte de ciutat, un projecte de ciutat moderna, que mira endavant, i que és integrador. Calella no la formem ciutadans i ciutadanes uniformes. La gent que vivim a Calella és diversa, en els seus orígens, en la seva activitat laboral, diversa en les seves formes de família, plural en relació a la seva vinculació o no a determinades organitzacions o associacions de la nostra ciutat. I nosaltres ens sentim compromesos amb la necessitat de donar servei a tothom, visquin on visquin de la nostra ciutat. No som aquí per cuidar determinats cercles ni responem a altres interessos que el propi afany de transformar la ciutat. I quan es decideixen les prioritats de govern i es prenen decisions en el dia a dia, cal que les persones que governen tinguin en compte que les accions que es promouen han de dirigir-se a aquesta pluralitat i diversitat, i no només a uns quants.

No som els de qui dia passa, any empeny. Volem una ciutat on passin coses, però on es transformin coses també, i això ara no passa. Volem millorar els serveis públics, modernitzar la ciutat i ajudar a tothom a tenir les mateixes oportunitats.

Tenim grans reptes plantejats, i volem una ciutat amb un espai públic de qualitat, on els serveis siguin excel·lents i accessibles a tothom. Ens cal escoltar el jovent, sabent que les seves necessitats de futur no són les de sempre, ni rauen en els sectors econòmics que els darrers anys han predominat a la nostra ciutat. I creant les oportunitats i prestacions que els facin sentir Calella el seu lloc de futur on viure, evitant que marxin a estudiar i treballar fora i ja no tornin. Necessitem fomentar noves formes del teixit productiu i potenciar diversos sectors econòmics a la ciutat. Necessitem apostar per una educació, també en el lleure, per a tothom, i acompanyar el nostre teixit esportiu i cultural de base de Calella. L’associacionisme i el voluntariat a la nostra ciutat ha de ser plural, obert i dinàmic, autònom.

El projecte d’ERC Calella és d’il·lusió i canvi. Volem liderar el canvi, i hi estem preparats. Per aquest motiu no hem pogut donar suport al pressupost municipal presentat pel PDeCat i el PSC de cara al 2019. Nosaltres, la gent d’ERC Calella, no ens sentim partícips ni de la seva elaboració, ni de la seva execució, i difícilment podem fer-hi confiança quan al llarg dels darrers anys el govern ens ha demostrat que la seva suma aritmètica ha estat suficient per tirar endavant el dia a dia de la ciutat. Des del govern no s’han promogut grans consensos de ciutat, per exemple, ni en l’àmbit de la mobilitat, ni en el de la façana marítima, ni en el de la diversificació econòmica. En relació al pressupost de l’any vinent, des d’aquestes línies apreciem que el govern hagi acceptat alguna proposta feta des del nostre grup, com la creació i senyalització d’una ruta patrimonial que posi en valor les cases catalogades, moltes d’elles situades al carrer Jovara, i alhora sigui una peça més de dinamització i dignificació de la zona del nucli antic i carrer Jovara, com a atracció per atraure vianants i visitants. I, alhora, vinculada a la necessària dinamització i modernització del Museu històric de la nostra ciutat, situat al carrer Escoles Pies.

Som aquí per mirar endavant, i seguim i seguirem treballant per una Calella feta des de la diversitat i per a tothom! Seguim a la vostra disposició.