Cambrils

ESQUERRA REPUBLICANA DE CAMBRILS RECULL SIGNATURES PER LA TRAMITACIÓ D’UNA ILP DINS LA CAMPANYA #REGULARIZACIÓN YA

El passat dissabte, Esquerra Republicana de Cambrils, va sortir al carrer per tal de recollir signatures per la Campanya #RegularizacionYa que vol portar al Congrés una Iniciativa Legislativa Popular per obrir un procés extraordinari de regularització de la situació administrativa de migrants que viuen a l’Estat des d’abans del novembre de 2021.

La campanya té el suport de milers de ciutadanes i ciutadans i centenars d’entitats com Càritas, CGT Catalunya, Intersindical o Justicia i Pau i partits com Esquerra Republicana, Catalunya en Comú i algunes CUP.

Per a la recollida de signatures, Esquerra Republicana va comptar amb la presència del senador Josep Rufà que va voler destacar que: “Avui dia, a Catalunya, hi ha quasi 470.00 persones, de les quals molt menors i dones que estan en situació de vulnerabilitat i precarietat. Aquesta proposta de regularització és una qüestió de justícia social, una causa que, com no pot ser d’altra manera, Esquerra Republicana sempre serà al costat.” El senador ha volgut detallar els motius pels que el partit dona suport a la Campanya: “Hem de defensar els drets bàsics per a tothom i a més resulta un benefici per a tota la societat. No és un procés desconegut a l’Estat,que, en altres moments, ja ha realitzat fins a 6 processos de regularització sota governs de PSOE i PP, al igual que s’han produït en nombrosos estats de la UE”

La proposta per tal de debatre-la a la Càmera del Congrés dels Diputats promou l’ampliació de les condicions actuals per regularitzar la situació de les persones migrades, que són estar establert almenys 6 mesos abans de l’aprovació de la llei i tenir un contracte de treball d’almenys 6 mesos per tal d’obtenir un permís de residència i treball d’1 any.

L’objectiu de la Campanaya #RegularizacionYa és obtenir 500.000 signatures al mes de setembre per tal de portar-les al Congrés, que haurà de debatre i votar la proposta per a la seva aprovació.