Cambrils

LA PARTICIPACIÓ ACTIVA DE LA NOVA CIUTADANIA EN EL PROJECTE COMÚ

Fatima Souki - Llicenciada en filologia francesa i mediadora intercultural. Membre de la llista ERC Cambrils
Fatima

Quan es parla de la participació a la vida política del col·lectiu d’immigrants al seu municipi o al país d’acollida, majoritàriament ens presenten com a víctimes d’estratègies electorals de certs partits polítics. Parlen en nom nostre com si no tinguéssim veu o potser ens consideren menors d’edat per poder prendre les nostres decisions tal com les sentim.

Nosaltres no som el vot manipulable, no som aquells qui els partits fan servir per guanyar vots (tot i que es pot donar en alguns casos aïllats). Tampoc s’ha d’oblidar que som persones i som lliures d’actuar tal com ens sembla bé i que en el col·lectiu de la nova ciutadania, hi ha gent que té interès en què el futur de les futures generacions de la seva comunitat sigui millor, o que és sensible a les injustícies socials, a les grans diferències entre el sud i el nord, o sent una amargor per tot el que passa amb els drets dels refugiats a tenir una vida digna o que simplement li atrau la dinàmica política.

Sóc ciutadana del municipi cambrilenc, catalana, i nascuda al desert i en la meva infantesa em vàren educar en el valor de la llibertat, valor que queda plenament reflectit al programa d’Esquerra Republicà com a principi primordial. Com diu la dita francesa “Qui se ressemble s'assemble”.

Des de la meva arribada a Cambrils he anat buscant gent amb la qual pogués compartir punts en comú; estic convençuda que no tinc altra opció per concretar les meves aspiracions com a dona que lluita pels seus drets i els del seu col·lectiu d’immigrants. Sé que Esquerra Republicana és el partit que té un millor enfoc amb les diferents situacions que es generen amb les persones nouvingudes.

Un clar exemple n’és la creació d’una secció d’immigració, la més activa i d’on han sortit figures representatives del meu col·lectiu que són al capdavant d’algunes institucions: Najat Driouech, catalana d’origen marroquí i parlamentària, Ana Surra, catalana d’origen Uruguaià, diputada i candidata al Senat, Robert Masih Nahar, català d’origen indú i senador. La llista de regidors de diferents municipis de tota Catalunya que provenen d’altres procedències, és llarga. Igualment alguns fills d’immgrants del mateix estat espanyol s’han converit en figures de renom d’Esquerra Republicana, com ara el Gabriel Rufián.

La secretaria per la immigració durant el primer mandat d’ERC, amb l’Oriol Amoròs al capdavant, anys enrere va crear el SARU (Servei d’Acompanyament per el Reconeixement Universitari) per a la nova ciutadania que té diplomes universitaris cursats als seus països d’origen.
Ara bé, a aquells qui diuen que els partits ens fan servir per guanyar vots, els contesto que nosaltres en aquest món on el pragmatisme triomfa, sabem el que fem i tenim el nostre propi criteri per triar o distingir entre els pros i els contres.

M’agradaria recordar-vos que en Joan Tardà, és el polític Català d’Esquerra Republicana, l’únic, que va demanar a Espanya de reparar el dany que es va causar al poble rifeny durant, segons les seves paraules, “El Guernica del Rift”, un dany del qual molts rifenys encara en pateixen les conseqüències arran de la utilització d’armes químiques en dita guerra, amb un índex molt elevat de mortalitat per càncer. Una actuació que mostra al món que Esquerra Republicana respira JUSTÍCIA.

Moltes persones del meu col·lectiu que conviuen amb nosaltres al municipi de Cambrils no tenen dret a votar, ja que tenir la nacionalitat espanyola és condició sine qua non per porder-lo exercir. Ara per ara Esquerra Republicana lluita per reduir dels deu anys que s’exigeixen per adquirir la nacionalitat a cinc anys.

Els meus amics cambrilencs m’han vist participativa amb d’altres entitats, vaig estar en diverses paradetes buscant-ne alguna amb la qual em pogués sentir identificada, vaig anar explorant les diferents agrupacions per tal de trobar algun grup que tingués més o menys els ideals que responen a les meves necessitats com a persona amb arrels forànies. I us dic que a Esquerra Republicana m’he trobat amb gent que prioritza la llibertat.
Per això no em cansaré de dir VA DE LLIBERTAT !!!.