Camp de Morvedre

• Fotografia: Juan Carlos Giménez - JuCarFoto Juan Carlos Giménez - JuCarFoto
  • Fotografia: César César
  • Fotografia: Juan Carlos Giménez - JuCarFoto Juan Carlos Giménez - JuCarFoto
Dissabte a les 20h en l'Espai Cultural el Tabalet de Benifairó de les Valls, va tindre lloc la presentació d'Adela Alba, actual regidora d'Esquerra Republicana del País Valencià com a candidata a l'alcaldia.

En l'acte intervingueren també Maria Pérez Company, secretària general de la formació republicana i el diputat i portaveu d'esquerra Republicana al congrés dels diputats de Madrid, Gabriel Rufian. L'acte el presentava Elo Chamarro, secretària de feminismes

Amb l'aforament del centre cultural gairebé complet, Elo Chamarro presentà a Maria Pérez que va explicar que "El municipalisme és la manera més radical de fer política. És la manera més real i amb els peus més a terra per a arribar a la gent, d'estar al seu costat. I enfront de la retallada i al retrocés en drets i llibertats que ve impulsant l'extrema dreta, Esquerra Republicana ho tenim clar, reiterem la nostra contribució republicana, valenciana i d'esquerres a la creació d'un front comú, tal com estem fent a les Valls." Va dir la de Barxeta durant la seua intervenció.

La següent en intervenir va ser Adela Alba que feu un recull de la feina promesa, però no escomesa encara "onze anys de governs d'un PSOE que s'ha dedicat a fer una política del dia a dia, és a dir, sense cap projecte de futur a mitjà i llarg termini per a Benifairó" va dir la candidata. I va afegir: "Han sigut ser gestors de subvencions, s'han dedicat a esperar que caiguera una subvenció o l'altra que oferia la Diputació o l'Administració de torn per a decidir en què la destinava, sense cap criteri polític per al nostre poble."

Sobre el seu pla polític per a Benifairó va detallar: "volem un poble net, que faça polítiques amb garanties d'habitatge i treball digne, amb uns serveis públics de qualitat. Un servei de policia municipal al servei de la ciutadania, un transport públic amb una franja horària amplia i si cal fer-ho mancomunadament, ho farem." I va afegir "També prioritzem el respecte al medi ambient, i valentes i transversals polítiques feministes, i també com hem estat fent valorar el nostre patrimoni a través de la participació dels nostres veïns i veïnes." També va convidar als rifenys i rifenyes a sumar-s'hi"vos animem a formar part d'aquest projecte, que va més enllà d'unes sigles, perquè participeu d'ell, perquè fem pinya i l'eixamplem, perquè és el vostre, perquè és el nostre!"

En la intervenció el diputat Gabriel Rufian va interpel·lar al públic fent preguntes per explicar i aclarir "el perillós missatge que escampa l'extrema dreta pervertint el llenguatge i que això no pot enganyar als ciutadans i ciutadanes, ja que aquests el que volen és acabar amb tot el que no siga ells."

També va contar com és d'important tindre consciència de classe i va exemplificar amb els seus orígens i com és d'important sumar-s'hi a un projecte republicà i de país trobant els llocs comuns i eixamplant amb la realitat social i multicultural que aquest país té.