Camp de Tarragona

Totes les notícies

Regidors i regidores amb el conseller d'Educació Cambray.

Cambray: “Des del govern treballem sense descans per millorar el sistema educatiu, i ho fem perquè sabem que és un pilar fonamental de la societat”

El conseller d'Educació, Josep-Gonzàlez Cambray, ha visitat la comarca de l'Alt Camp i ha col·locat la primera pedra de l'escola nova de Vallmoll.  El municipi de Vallmoll ha acollit aquesta tarda al conseller d'Educació per col·locar la primera pedra de la nova escola, duent a terme l’acte de referència abans de construir un equipament. El municipi feia anys que esperava l'execució del projecte, i la notícia ha emocionat al veïnat de la zona. El conseller Cambray ha assegurat que "des del govern treballem sense descans per millorar el sistema educatiu, i ho fem perquè sabem que és un pilar fonamental de la societat". A més, ha assegurat que "Vallmoll es mereix una escola nova, i la nostra prioritat és que l'alumnat del municipi i el professorat puguin gaudir de l’espai". Al llarg de la jornada, el conseller Cambray ha compartit els nous projectes que tenen entre mans des de la conselleria i els esforços que es fan en clau de millora, per tal de complir els objectius que van proposar-se a l'inici del mandat. El titular d’Educació ha recordat el proverbi xinès: “Quan proveeixis per a un any, planta blat de moro. Quan proveeixis per a deu anys, planta arbres. Quan proveeixis per a tota la vida, instrueix i educa les persones” afirmant que l’educació és de gran importància la societat. Cambray ha aprofitat la visita per reunir-se amb la diputada al Parlament de Catalunya per Esquerra Republicana, Irene Aragonès Gràcia, i diversos alcaldes i alcaldesses, regidors i regidores, i militants, per tal de compartir les seves inquietuds. Les persones assistents han pogut exposar al conseller d'Educació les necessitats del territori de l'Alt Camp, i li han traspassat l'agraïment del veïnat de la comarca després de conèixer la gratuïtat de l'I2.

Visita de la consellera de Presidència, Laura Vilagrà Pons, a Montblanc.

El grup d’Esquerra Republicana de la Conca de Barberà acull a la consellera Vilagrà

La consellera de la Presidència, Laura Vilagrà Pons, ha visitat, aquest matí, els municipis de Montblanc i l’Espluga de Francolí. Laura Vilagrà Pons, consellera de Presidència ha estat acollida als municipis de l'Espluga de Francolí i Montblanc, per veure com evolucionen les obres del pla de restitució del territori afectat pels temporals Dana i Glòria. El regidor de Montblanc per Esquerra Republicana, Oriol Pallissó Balanyà, i l’alcalde de l’Espluga de Francolí pel mateix partit, Josep Maria Vidal Minguella, han pogut mostrar la millora de les zones afectades a la consellera. Després de gairebé dos anys, el territori ja està parcialment reconstruït i el veïnat de la zona ho celebra.  Al llarg de la seva visita, la consellera ha explicat amb més detall la pròrroga del Pla Únic d'Obres i Serveis de Catalunya (PUOSC), que s'ha anunciat recentment per a les convocatòries corresponents a les anualitats de 2021 i de 2022.  Vilagrà ha assegurat que el Departament de Presidència “sempre està al costat dels municipis”. I ha afegit que “millorar la qualitat de vida de tota la ciutadania és la nostra prioritat, hem de garantir les mateixes oportunitats i serveis a tothom, visqui on visqui”.  “Som un Govern republicà i municipalista” ha exposat Vilagrà, tot argumentant que "des del departament es treballa pensant en el món local i les diverses situacions que cada municipi es troba”.

Debat  entre l'alumnat de ciències jurídiques i l'eurodiputat republicà, Jordi Solé Ferrando.

L’eurodiputat republicà Solé ha visitat la URV en una jornada de debat i reconstrucció de la memòria històrica

L’eurodiputat per Esquerra Republicana, Jordi Solé Ferrando, ha assistit aquest matí a una jornada organitzada al Campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili on s’ha trobat amb alumnat del campus i de l’Institut Fonts del Glorieta, d’Alcover, per compartir la feina que es fa des del Parlament Europeu. La trobada ha començat amb un debat amb l’alumnat de ciències jurídiques, concretament de l’assignatura Institucions de dret de la UE. En aquesta conversa l’eurodiputat ha pogut compartir amb el grup d’estudiants la seva feina al Parlament Europeu.  Els assistents s’han interessat per diversos temes com el Pacte Verd Europeu, els resultats de la Conferència sobre el Futur d’Europa, la situació de la guerra de Rússia a Ucraïna i la resposta que s’ha tingut des de la Unió Europea al llarg de la pandèmia. La jornada ha continuat amb la inauguració de l'exposició Lliçons per al present: Rotspanier, treballadors forçats espanyols a la II Guerra Mundial que ha quedat exposada al Centre de Recursos per a l'Aprenentatge i la Investigació de la URV.  Aquesta mostra ha estat promoguda per Europe for Citizens, un programa que finança projectes que tinguin com a objectiu donar a conèixer  la història, els valors i la diversitat de la Unió Europea a la ciutadania. L’eurodiputat ha afirmat que "recuperar la memòria històrica és un acte de justícia per les víctimes, però també és un acte en favor de les nostres llibertats, perquè ens fa conscients de la necessitat de defensar els valors de la llibertat, la democràcia i la justícia”. I ha afegit que “ens hem d'obligar a conèixer la part més fosca de la història europea per no repetir els mateixos errors”. L’alumnat de l’Institut d’Alcover ha presentat l’exposició per donar a conèixer una petita part de la història de la II Guerra. I després de fer la seva intervenció, el grup d’estudiants ha pogut conèixer, gràcies a l’explicació de l’eurodiputat, com s’actua des de la Unió Europea per recuperar la memòria històrica, i els diferents processos que segueix cada estat membre per recuperar-la.

Grup l'EINA-ERC a Altafulla.

L’EINA-ERC continua treballant per un govern republicà al poble d’Altafulla

Jordi Molinera: "Avui no s'acaba res, avui tot continua. Hem plantat la llavor del canvi" L'Ajuntament d'Altafulla ha celebrat aquest matí el ple on s'ha votat la moció de la mentida contra el govern de l'EINA-Altafulla. El coalcalde Jordi Molinera Poblet ha destacat que "la feina no s'acaba avui, continuem treballant per una Altafulla republicana, de tothom, oberta, social, sostenible, participativa i feminista". Des de l'EINA saben que se seguiran trobant amb els veïns i veïnes a les places i carrers d'Altafulla i es retrobaran d'aquí a un any a les urnes on tornaran a mostrar el seu compromís irrenunciable amb Altafulla, el poble que estimen. Fins a l'últim moment, el govern ha intentat arribar a un pacte, com a mostra, una vegada més, de la seva manera de fer política teixint ponts i consensos. Fet que no ha estat possible. Malgrat les diferències, Molinera apunta que "l'EINA farà una oposició honesta, preparada i implacable. Vetllarem pel bon funcionament de la institució i pel desenvolupament dels projectes que cal finalitzar. No reproduirem les seves actuacions i el tracte d'assetjament personal que han promogut contra mi i contra altres persones d'aquest govern". El grup municipal de l'EINA també ha volgut mostrar el seu agraïment a tots els treballadors i treballadores de la institució que des del primer dia els han ajudat a fer possible els projectes. També a tots els altafullencs i altafullenques que els han mostrat suport. Des d'avui mateix confirmen que s'emplacen a continuar treballant per una Altafulla republicana.

Visita a Hawo Fruits S.L.

El grup d’Esquerra Republicana de Catalunya visita el polígon industrial de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant

El diputat al Congrés dels diputats per Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), Jordi Salvador Duch, la diputada al Parlament de Catalunya, Irene Aragonès Gràcia, i la directora dels Serveis Territorials d'Empresa i Treball a Tarragona, Sofia Moya Pereira, visiten el polígon industrial de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant. Els acompanya la representant d'ERC del municipi, Esmeralda Saladié Barroso. La visita ha començat a l'empresa Tubtex 2010, S.L., on s'han recorregut les instal·lacions per conèixer els seus productes. Durant la trobada, els diputats republicans, la directora dels Serveis Territorials i la representant d'ERC al municipi, han escoltat amb atenció les propostes i necessitats de l'empresa, i han conegut el funcionament de les seves instal·lacions i la seva gran distribució d'esponges i fregalls. La ruta ha continuat a l'empresa Krypton Chemical, S.L., una de les indústries més importants del polígon. En aquesta han pogut veure els paviments que es fabriquen i comprovar que és una empresa en ple creixement. L'Associació d'Empresaris de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant (ADE), també ha pogut debatre les seves preocupacions amb els convidats, tot exposant que es necessita més gent formada, persones que coneguin oficis en l'àmbit de la jardineria o l'hostaleria, entre altres. La directora dels Serveis Territorials d'Empresa i Treball ha exposat que "s'està treballant per aconseguir que cada vegada hi hagi més oferta formativa, com l'FP DUAL, la qual permet als estudiants adquirir coneixements més pràctics i accedir al món laboral ben preparat". La trobada ha finalitzat amb la visita a l'empresa Hawo Fruits, S.L., on s'ha pogut conèixer el compromís que tenen amb l'agricultura i la terra. Els seus productes ecològics i biodinàmics són tot un referent al mercat nacional i internacional. El diputat republicà ha afirmat que "és una gran empresa, amb un projecte de futur i un bon compromís amb el territori". Des d'ERC s'actua per millorar les condicions de la ciutadania i les empreses dia a dia.

Coalcaldes i regidors d'Altafulla.

El govern d'Altafulla continua treballant pensant en el municipi i la seva gent

La coalcaldessa, Alba Muntadas Olivé, i el coalcalde, Jordi Molinera Poblet, de l'Esquerra Independentista d'Altafulla (L'EINA) - Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) han exposat la situació que és viu a l'Ajuntament d'Altafulla des d'inicis de setmana. El temporal de més de 40 dies que ha afectat al litoral del territori català i els danys causats a les platges d'Altafulla han estat els punts claus pels quals s'ha presentat una moció de censura a l'ajuntament del municipi. La coalcaldessa Muntadas ha exposat que "des de l'inici del nostre mandat hem treballat amb experts que estudien el comportament del mar i el litoral, per poder actuar de manera coherent davant dels temporals". I, ha afegit que "hem estat el primer equip d'aquest Ajuntament que s'ha assessorat professionalment". Des de L'EINA - ERC se sap que la feina feta fins al moment és més que correcta. "La moció és injustificada, no es pot fer ús d'una desgràcia climàtica per aconseguir un benefici polític", ha afirmat Molinera. El grup de govern té un model de poble molt clar, "republicà, amb solucions i millores per a tothom i de treball conjunt", ha remarcat el coalcalde. Durant el discurs, s'ha anunciat que el cap de setmana vinent s'obriran les portes del casal La Violeta, un espai d'oci al municipi, el qual podrà utilitzar-se per dur a terme activitats diverses. Un dels molts projectes que l'equip L'EINA-ERC ha cultivat al llarg dels tres anys de mandat.

Grup ERC-AM al Consell Comarcal del Tarragonès.

El grup d’Esquerra Republicana de Catalunya - Acord Municipal presenta una moció per visibilitzar l’esport femení

El grup d’Esquerra Republicana de Catalunya - Acord Municipal (ERC - AM), al Consell Comarcal del Tarragonès, presenta una moció al ple d’aquesta setmana per demanar que es visibilitzi l’esport femení des de l’organisme supramunicipal.   Des d’ERC-AM es reconeix tot el treball que ja es fa per potenciar l’esport entre la població de la comarca en edat escolar. El Consell Esportiu del Tarragonès (CET) organitza un seguit d’esdeveniments i iniciatives com “Dones i esport” per millorar l’equitat i la igualtat en aquest sector.   Tot i que es duen a terme diverses jornades com les anteriorment esmentades, el grup d’ERC-AM ha pogut observar que la imatge i que s’utilitza des del CET per promocionar les activitats té una gran mancança. Es percep que hi ha una representació molt mínima de dones al material corporatiu, gràfic i als trofeus, un fet que provoca discriminació.   És per aquest motiu que, ERC-AM presenta la moció amb tres objectius principals. En primer lloc, demana que es tingui en compte la representativitat en les imatges gràfiques i s’afegeixi l’esport femení de manera paritària en tots els materials de difusió del Consell. En segon lloc, que el CET inclogui, en les directrius dels cros escolars, la importància de donar trofeus que no excloguin a les noies. I per últim, que es generi una revisió de les pautes d’actuació en tota activitat esportiva, per tal que es corregeixin comportaments sexistes que puguin estar arrelats.   La moció es presenta amb la intenció de millorar exponencialment la visibilització de les dones en el món de l’esport. El grup afirma que actuar amb iniciatives i jornades de curta durada ajuda, però que la finalitat d’aquesta moció és aconseguir que es treballi en clau feminista al llarg de l’any.

La diputada i presidenta de la federació regional, Irene Aragonès Gràcia, amb la mesa del congrés

ERC Camp de Tarragona celebra el congrés regional ordinari presencialment

Vilallonga del Camp i la seva alcaldessa, Gemma Benaiges Vidal, han donat la benvinguda al congrés. Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) al Camp de Tarragona ha celebrat el congrés regional ordinari presencialment a Vilallonga del Camp. Després de dos, anys els militants del Camp de Tarragona han pogut retrobar-se a la sala d'actes del Centre Recreatiu del municipi del Tarragonès. La presidenta de la regional i diputada al Parlament de Catalunya, Irene Aragonès Gràcia, ha agraït la gran assistència a la jornada en què han participat més de 80 persones. "La militància continua creixent i hem de treballar perquè segueixi sent així" ha afirmat la presidenta. Al llarg de l'acte s'ha fet balanç del segon any de mandat de la permanent de la federació regional. S'ha destacat que ha estat una etapa molt positiva, en la qual totes les seccions locals, comarcals, i la federació regional han col·laborat perquè ERC sigui un partit per a tothom. "Governar bé, com ho estem fent, és la nostra prioritat, estem al costat de la gent, de tota la gent", ha assegurat el secretari de la regional i diputat al Congrés dels diputats, Jordi Salvador Duch. L'acte ha finalitzat amb la intervenció la de diputada per Tarragona, Raquel Sans Guerra, tot recordant que "junts escriurem el futur republicà, feminista, ecologista i democràtic".

La consellera Tània Verge Mestre, amb Marc Bigordà Prió i Andreu Garcia Jané.

Esquerra Alt Camp i Valls recuperen el Dinar de la República

Els republicans de l’Alt Camp es reuneixen en una jornada plena d’igualtat i república. La secció local d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) de Valls i la federació comarcal de l'Alt Camp han tornat a organitzar el Dinar de la República, dos anys després de l’última trobada. L’acte ha comptat amb l'assistència de la consellera d'Igualtat i Feminismes, Tània Verge Mestre, les diputades Raquel Sans Guerra i Irene Aragonès Gràcia, el senador Josep Rufà Gràcia, i la directora dels Serveis Territorials d'Igualtat i Feminismes a Tarragona, Eva Ferran Roig. La jornada ha començat al Lokal Jove de Vila-rodona, amb un debat sobre la pressió estètica, organitzat per l'Ajuntament del municipi, l'Escola Bernardí Toldrà i l'AMPA, juntament amb el Departament d'Igualtat i Feminismes de la Generalitat. La diputada republicana Raquel Sans Guerra ha moderat la conversa, en la qual ha participat la consellera, Tània Verge Mestre, i diverses membres del territori local. Al llarg del diàleg, Verge ha assenyalat que "tot i ser feministes podem tenir dubtes i inseguretats sobre el nostre cos, la pressió estètica també ens afecta". I ha assegurat que "des del govern actuem per eliminar els estereotips que ens imposa el sistema i la societat des que naixem". La trobada ha continuat amb el dinar a Santes Creus, on han intervingut en Marc Bigordà Prió, president de la gestora de l'Alt Camp, i l'Andreu Garcia Jané, president de la secció local de Valls, tot donant les gràcies pel compromís de totes les persones assistents. "Hem de continuar treballant units i forts pel territori, aquest és el camí a seguir" ha indicat Bigordà durant la presentació de l'acte. Al final de l'àpat, s'ha fet entrega d'un reconeixement una militant del partit, Dolors Palma Raposo per formar part d'ERC durant més de vint-i-cinc anys. Seguidament, s'ha dut a terme el 1r memorial a en Josep Maria Climent Ferré, militant d'Esquerra a Valls, fent entrega d'una petita escultura a  Lídia Garzón Escarré.