Camp de Tarragona

Totes les notícies

Diputat ERC Congrés dels Diputats

ERC presenta mocions als ajuntaments demanant al govern espanyol que es permeti cremar restes vegetals als camps de cultiu.

ERC ha votat en contra de la Llei 7/2022, de 8 d’abril, de residus i sols contaminats per a una economia circular per què no té en compte la situació i necessitats del sector agrari i silvícola ni les afectacions mediambientals.   El diputat Jordi Salvador Duch mostra el seu rebuig a la llei que ‘obliga a triturar les restes vegetals i prohibeix cremar-les a les explotacions agrícoles com s’havia fet sempre’. La nova llei espanyola demana que les restes vegetals generades a l’entorn agrari o silvícola tinguin un reciclat biològic mitjançant el seu piconatge o trituració. Segons Jordi Salvador Duch, diputat republicà, “està fora de tota lògica aplicar aquesta mesura per que implica afegir més problemes i costos afegits al sector agrícola i silvícola, sobretot per als petits negocis i per a les persones que s’hi dediquen a temps parcial”. A més, segueix Salvador, “mediambientalment és insostenible atès que el fet d’haver d’utilitzar maquinària, al lloc o de transport, suposarà la necessitat d’utilitzar i cremar una gran quantitat de combustibles fòssils, i, per tant, una generació molt elevada de CO2”. També ha denunciat que ‘la normativa espanyola no preveu cap termini d’adaptació ni cap ajuda que permeti als afectats la compra de maquinària, i per tant a moltes petites explotacions segurament s’acumularan grans quantitats de restes vegetals sense triturar ni cremar, que poden acabar derivant en problemes fitosanitaris, especialment de fongs i insectes barrinadors; o bé en un augment del perill d’incendis en conreus, envoltats de bosc’. Per aquests motius, ERC presenta mocions als ajuntaments del Camp de Tarragona per exigir a al govern espanyol que reconsideri la seva postura i permeti cremar restes vegetals en els propis camps de cultiu.

El senador Josep Rufà Gràcia i la senadora Laura Castel Fort.

El Grup d’Esquerra Republicana de Catalunya – EH Bildu al Senat pregunta sobre les bandes rugoses de l’AP-7

Els republicans busquen una solució a la contaminació acústica que es genera a l’autopista.   Recentment, a l'AP-7 s’han instal·lat un seguit de bandes rugoses per evitar que els conductors i les conductores es despistin quan condueixen. Les bandes estan creades per evitar accidents, i reduir les víctimes a les carreteres. Quan es canvia de carril involuntàriament, aquestes bandes vibren per avisar de l’acció.   El grup d’Esquerra Republicana - EH Bildu al Senat ha preguntat pel soroll que causen les bandes rugoses, i el malestar que genera al veïnat que viu al voltant del pas de l’AP7. En concret, des de la Federació Xarxa Vendrellenca, una entitat que aglutina diverses entitats del municipi del Vendrell, ja es van transmetre les molèsties i la contaminació sonora que pateixen.   El senador Josep Rufà Gràcia, i les senadores Laura Castel Fort i Vanessa Callau Miñarro, han fet un seguit de preguntes sobre l’estudi previ que es va fer abans d’instal·lar les bandes rugoses, les mesures que es preveuen aplicar per reduir la contaminació acústica i la normativa que regula la instal·lació sobre aquests elements.   Rufà afirma que “estem disposats i disposades a reduir la contaminació acústica que causen les bandes sonores”. I afegeix que “també hem de procurar que els accidents a les carreteres es redueixin, però hi ha altres mecanismes menys molestos que poden fer el mateix servei”.   Des d’Esquerra Republicana es treballa pel benestar de tota la gent, i es busca aconseguir totes les millores possibles per fer que tothom pugui viure en les més bones condicions i amb els millors serveis a disposar.

La consellera Vilagrà La Morera del Montsant.

Vilagrà: "És imprescindible aquesta aliança entre el Govern de la Generalitat i ajuntaments del país, i en aquest cas, els ajuntaments del Priorat"

La consellera de la Presidència, Laura Vilagrà Pons, ha visitat Ulldemolins, La Morera del Montsant, Escaladei i Poboleda aquest dissabte.   La consellera de la Presidència, Laura Vilagrà Pons, ha fet una visita territorial a la comarca del Priorat aquest dissabte. Durant el matí, ha passat per Ulldemolins, La Morera del Montsant, Escaladei i Poboleda, per conèixer l'evolució de les obres del territori finançades amb el Pla Únic d'Obres i Serveis (PUOSC) del Govern de la Generalitat de Catalunya.   Segons la consellera, era “important visitar aquestes obres finançades amb el PUOSC” i veure que “s'han invertit molt bé aquests recursos a la comarca". I ha afegit que "és imprescindible aquesta aliança entre el Govern de la Generalitat i els ajuntaments del país, i en aquest cas, els ajuntaments del Priorat".   Durant la visita al Priorat, els municipis també han exposat les problemàtiques relacionades amb l’aigua a causa de la sequera. La consellera ha assegurat que és també “una preocupació pel Govern de la Generalitat, perquè tenir aigua de boca i per a la pagesia és importantíssim, ens emportem deures per millorar aquesta situació".   La ruta ha començat al matí a Ulldemolins, on la consellera, acompanyada de l'alcalde i alguns regidors del consistori, ha visitat diverses obres finançades amb el PUOSC, com ara algunes instal·lacions esportives i el Centre Cívic i Social.   La visita ha continuat a La Morera del Montsant, on ha visitat les obres acabades del carrer la Font i del carrer Major, on s'ha d'iniciar la segona fase del projecte. A La Morera de Montsant, també s'ha fet una reunió de treball amb l’alcaldessa i l'equip de govern municipal per parlar sobre les futures millores del poble.   El Local Social d'Escaladei ha estat la següent parada, on s'ha pogut veure en quin punt del projecte es troben les obres del local que donarà servei a tota la gent de la zona per dur a terme actes de diverses tipologies. I per acabar el matí, la consellera ha arribat fins a Poboleda, on ha acudit a plaça del Portal per veure l'estat final de la primera fase del projecte.

El govern crearà nou escoles bressols rurals al Camp de Tarragona

El curs vinent Catalunya disposarà d’un 75% més d’escoles bressol  El Govern ja ha anunciat les 52 noves escoles bressols rurals que començaran a funcionar aquest pròxim curs 2022/2023. Aquests espais donaran servei a poblacions de menys de 2.500 habitants, que tenen risc de despoblament.  A la demarcació de Tarragona, són nou els municipis que gaudiran d’escoles bressol pels nens i les nenes del municipi. En concret, sis se situaran a la comarca del Priorat, als municipis de Bellumunt, Capçanes, El Masroig, Marçà, Pobleda i Porrera. I les restants s'ubicaran a Botarell, de la comarca del Baix Camp, Blancafort, de la Conca de Barberà, i El Pont d’Armentera, de l’Alt Camp. La consellera de Presidència, Laura Vilagrà Pons, el d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, i la d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Teresa Jordà Roura, van explicar, aquest passat dimarts, que el Govern ha aplicat aquesta nova política per tal de facilitar la vida als convilatans i convilatanes, i també per ajudar als Ajuntaments dels municipis econòmicament, els quals tenen uns pressupostos molt ajustats, ja que a partir d’ara, només hauran d’invertir 5.000 per curs. Els consellers també van remarcar la importància de l’equilibri territorial i la igualtat d’oportunitats, tant per a les famílies com per als infants, visquin a la zona que visquin. Gràcies a la implementació d’aquest nou servei, la població de les zones rurals del Camp de Tarragona tindrà l'oportunitat d’escolaritzar els seus fills i filles, d’1 a 3 anys, gratuïtament. Aquest fet ajudarà que les famílies puguin continuar vivint en municipis petits i no hi hagi despoblament rural a causa de la falta de serveis escolars.  El Govern treballa per aconseguir el reequilibri territorial, tot demostrant el compromís que té amb l’Agenda Rural de Catalunya, i igualant les condicions de vida entre les zones urbanes i rurals.

Acte "Stop Bretxa Salarial" a Tarragona.

La furgoneta lila d'Esquerra Republicana s'atura a Tarragona

El partit treballa per visibilitzar la realitat de la bretxa salarial, trencar els sostres de vidre i eliminar els terres enganxosos  La diputada i vicesecretària de Feminismes d’Esquerra Republicana (ERC), Raquel Sans Guerra, i la directora administrativa i responsable de divulgació científica de l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ), Laia Pellejà Puxeu han conversat, aquesta tarda, sobre la bretxa salarial i com aquesta afecta en el món laboral. La furgoneta lila ha fet parada a la capital de la província, a Tarragona, per visibilitzar i compartir amb les persones assistents les diferències salarials que encara existeixen entre homes i dones. La diputada tarragonina ha afirmat que “la divisió sexual del treball entre treball productiu i treball reproductiu és el principal motiu que explica la bretxa.” I ha assegurat que “des d’Esquerra Republicana fem feina per revertir la situació”. Per la seva banda, Pallejà ha explicat quines són les claus per tancar la bretxa de gènere a les carreres científico-tècniques. I ha afegit que “tant dones com homes hem de tenir les mateixes oportunitats i drets en l'àmbit laboral, i hem de treballar per aconseguir-ho” Al llarg de l’esdeveniment, s'han dut a terme diverses dinàmiques que han permès que totes les persones assistents col·laboressin i compartissin la seva opinió. Una de les activitats proposades ha estat la participació a través d’un Kahoot, un qüestionari virtual per conèixer els punts principals pels quals som feministes. A l’acte també hi ha assistit l’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà Vallhonrat, així com diversos consellers i conselleres republicans, que han participat activament en les dinàmiques que s’han dut a terme. La campanya d’ERC “Stop bretxa salarial”, que va iniciar-se al febrer d’aquest any, té com a objectiu posar al centre de l’agenda i del debat públic la bretxa salarial entre dones i homes, que se situa, de mitjana, en els 6.

Senador per Esquerra Republicana, Josep Rufà Gràcia

Esquerra reclama una resposta a la vicepresidenta tercera del govern per conèixer l'estat de les al·legacions sobre el projecte de la MAT

El senador republicà ha manifestat la disconformitat de la gent del territori amb la construcció de la línia de Molt Alta Tensió. El senador republicà, Josep Rufà Gràcia, ha preguntat oralment, durant la sessió de control del Senat, a la vicepresidenta tercera i ministra de transició ecològica, Teresa Ribera Rodríguez, sobre la situació amb què es troben les al·legacions que diverses persones, institucions, col·lectius i sindicats agraris van presentar respecte al projecte de la línia de Molt Alta Tensió (MAT). Rufà ha denunciat al llarg de la seva intervenció que el termini de presentació de les al·legacions va ser en període estival i només de trenta dies i, tot i això, ha exposat que "lanzamos una cantidad suficiente para demostrar que el territorio estaba en contra de esta obra prevista, una obra privada". I, ha volgut recordar a la vicepresidenta que comarques com el Baix Penedès, l'Alt Camp, el Baix Camp, el Priorat, de la provincia de Tarragona, encara estan esperant la resposta a aquestes al·legacions. A més, Rufà també ha recriminat a la vicepresidenta que, durant aquest mateix any, va presentar un seguit de preguntes escrites al Senat sobre aquest mateix tema, i el govern de l'Estat no ha respost, tot havent passat la data límit. Això, segons els republicans, evidència la manca d'interès per part de l'Estat per resoldre aquesta qüestió, ha lamentat el republicà. El senador ha recordat també en la intervenció que la seva companya Laura Castel Fort, ja va fer, el setembre de 2021, una interpel·lació al govern espanyol que es va transformar en una moció que els republicans van aconseguir aprovar amb una àmplia majoria de la cambra alta. "La energía se debe producir cerca de donde se consume, pero con este proyecto privado estamos haciendo producir la energía en otro territorio que no la necesita para exportarlo a otro territorio que sí que la necesita, queremos saber si su posición ha cambiado", ha afegit Rufà al final de la seva intervenció.

Reunió dels senador republicans amb el secretari d'Estat d'Infraestructures, Xavier Flores García.

Esquerra es reuneix amb el secretari d'Estat d'Infraestructures per conèixer l’estat de l’estudi de viabilitat de la plataforma segregada pel transport de mercaderies

El partit fa anys que reclama una plataforma segregada i exclusiva al corredor del Mediterrani per al transport de mercaderies que faciliti la mobilitat de la gent La senadora Laura Castel Fort i el senador Josep Rufà Gràcia han compartit una reunió amb el secretari d'Estat d'Infraestructures, Xavier Flores García, per analitzar el projecte de la intermodal a Vila-seca, les conseqüències de les obres del túnel de Lilla, l'estudi de viabilitat de la plataforma segregada al corredor del Mediterrani pel transport de mercaderies, l'estudi del desdoblament de l'N-420 des de Reus a Alcanyís i la rotonda de les Borges del Camp. Els senadors s’han reunit amb el govern espanyol per conèixer l'estat de l'estudi de viabilitat de la plataforma segregada pel transport de mercaderies per ferrocarril. Castel i Rufà fa anys que reclamen una nova plataforma al corredor del Mediterrani per facilitar el transport de mercaderies. Rufà ha indicat que "al Camp de Tarragona hi ha la necessitat de crear aquesta via exclusiva per mercaderies, evitant l’explotació mixta de la via tot facilitant el transport a la població. Tenim molta mobilitat tant de mercaderies com de persones i hi ha previsió que s’incrementi en el futur immediat". L'estació intermodal i el seu procés d'execució ha estat un altre dels temes tractats al llarg de la trobada. Els senadors han traspassat a en Flores el significat que té el projecte territorialment, ja que servirà per entendre la zona com una àrea metropolitana, connectada, facilitant la mobilitat als habitants. A més, s'ha tingut en compte la llançadora que es vol incloure en el projecte, unint l'aeroport amb les diferents ciutats, com un ferm compromís per part d’AENA. Així mateix, els senadors republicans també han expressat la importància de realitzar el desdoblament de l'N-420, allí on calgui. Castel ha explicat que "l'obra es requereix per evitar el despoblament, millorar les connexions amb el port de Tarragona i, a més, descongestionar els eixos ja existents".

Marta Vilalta Torres, secretària general adjunta, junts amb els coalcaldables, Jordi Molinera Poblet i Alba Muntadas Olivé.

Alba Muntadas: “Tenim ganes de seguir, ens han quedat moltes coses per fer”

ERC Altafulla-l’EINA revalida de nou el model de coalcaldia amb l’objectiu d'aconseguir una victòria republicana   ERC Altafulla-l’EINA ha presentat, aquest dimarts 14 de juny, la candidatura republicana encapçalada pels ex-coalcalcaldables Jordi Molinera Poblet i Alba Muntades Olivé, qui han estat acompanyats per la secretària general adjunta d’ERC, Marta Vilalta Torres.   Els companys Gemma Maymó Massip i l’Albert Pardó Balteiro han introduït als dos candidats explicant la seva trajectòria fins arribar a l’alcaldia al 2019. Maymó, també regidora, ha posat en valor la feina d’equip. Una tasca que vol quedar palesa amb la repetició de la fórmula de la coalcaldia.   Els fins ara alcaldes, apartats del govern municipal per la moció de la mentida, continuen apostant i defensant la consolidació del seu projecte iniciat ara fa 3 anys, quan van aconseguir els millors resultats d’ERC a Altafulla amb 5 regidors. La coalcaldable Muntadas destaca: “Tenim ganes de seguir, ens han quedat moltes coses per fer”. El tàndem de coalcaldables han anat repassant projectes finalitzats i d’altres que havien de finalitzar el proper any: el carrer de Dalt, la residència de la Gent Gran, i augmentar el parc d’habitatge públic, etc.   L’acte, que s’ha celebrat als jardins del Sant Martí, ha aplegat una cinquantena de persones. Durant aquest, la secretària general adjunta Marta Vilalta Torres, ha destacat que Altafulla ha estat bandera dels valors republicans: “transparència, participació, proximitat i transformació”. Vilalta afegeix que Esquerra Republicana “som aquí per ser útils, amb vocació de servei.”   Molinera i Muntadas han expressat el goig i l’honor que ha estat ser al capdavant de l’ajuntament els darrers tres anys, al costat de tots als veïns i veïnes d’Altafulla, als quals esperen que els hi tornin a fer confiança per reprendre i consolidar el projecte de poble d’ERC Altafulla-l’EINA.

Presentació de la candidata a l'alcaldia de Reus, Noemí Llauradó Sans.

Noemí Llauradó: “Volem fer un Reus modern, un Reus per a tothom!”

Esquerra Republicana de Reus ha celebrat l’acte de presentació de Noemí Llauradó Sans com a candidata a l’alcaldia de la ciutat aquest matí a la plaça de la Llibertat de Reus davant d’unes 200 persones. L’esdeveniment ha comptat amb la presència del president de la Generalitat i Coordinador Nacional d’ERC, Pere AragonèsGarcia i amb la consellera d’Igualtat i Feminismes, Tània Verge Mestre.  Esquerra Republicana de Catalunya ha dut a terme, aquest dissabte 11 de juny, l’acte de presentació públic de la candidata a l’alcaldia per Reus, Noemí Llauradó Sans, en un esdeveniment que ha comptat amb la presència del Molt Honorable president de la Generalitat de Catalunya i Coordinador Nacional d’Esquerra, Pere Aragonès Garcia, i la intervenció de la consellera d’Igualtat i Feminismes del Govern de la Generalitat de Catalunya, la reusenca Tània Verge Mestre. Diputats i diputades, sneadors i senadors, alcaldes i alcaldesses, regidors i regidores i militants d'Esquerra Republicana Camp de Tarragona també han assistit a l'acte donant suport a la candidata i futura alcaldessa de Reus. Durant l’acte, celebrat a la plaça Llibertat de Reus davant d’unes 200 persones, Llauradó ha desgranat algunes de les línies mestres del projecte republicà i ha posat èmfasi a la solidesa del projecte que encapçala. ‘Hem demostrat que sabem fer que la ciutat avanci, que progressi, però ens cal anar un pas més enllà. Per això, us dic que tenim un projecte de ciutat sòlid i un equip preparat i cohesionat que és garantia de futur i també som garantia d’un govern fort i segur com ja hem demostrat. Tenim molt clar què és el que volem pel futur d’aquesta ciutat, amb quin equip ho farem i com ho farem’, ha manifestat Llauradó. Un Reus modern i per a tothom Noemí Llauradó ha insistit en la necessitat d’introduir una nova mirada republicana al capdavant del govern municipal. En aquest sentit ha manifestat: ‘Volem fer un Reus modern, un Reus per a tothom! Aquest Reus de tothom és una ciutat que no deixa a ningú enrere, una ciutat que fa que les coses passin amb les mateixes oportunitats per a totes les persones.