Camp de Tarragona

El Grup d’Esquerra Republicana de Catalunya – EH Bildu al Senat pregunta sobre les bandes rugoses de l’AP-7

El senador Josep Rufà Gràcia i la senadora Laura Castel Fort.
Els republicans busquen una solució a la contaminació acústica que es genera a l’autopista.

Recentment, a l'AP-7 s’han instal·lat un seguit de bandes rugoses per evitar que els conductors i les conductores es despistin quan condueixen. Les bandes estan creades per evitar accidents, i reduir les víctimes a les carreteres. Quan es canvia de carril involuntàriament, aquestes bandes vibren per avisar de l’acció.

El grup d’Esquerra Republicana - EH Bildu al Senat ha preguntat pel soroll que causen les bandes rugoses, i el malestar que genera al veïnat que viu al voltant del pas de l’AP7. En concret, des de la Federació Xarxa Vendrellenca, una entitat que aglutina diverses entitats del municipi del Vendrell, ja es van transmetre les molèsties i la contaminació sonora que pateixen.

El senador Josep Rufà Gràcia, i les senadores Laura Castel Fort i Vanessa Callau Miñarro, han fet un seguit de preguntes sobre l’estudi previ que es va fer abans d’instal·lar les bandes rugoses, les mesures que es preveuen aplicar per reduir la contaminació acústica i la normativa que regula la instal·lació sobre aquests elements.

Rufà afirma que “estem disposats i disposades a reduir la contaminació acústica que causen les bandes sonores”. I afegeix que “també hem de procurar que els accidents a les carreteres es redueixin, però hi ha altres mecanismes menys molestos que poden fer el mateix servei”.

Des d’Esquerra Republicana es treballa pel benestar de tota la gent, i es busca aconseguir totes les millores possibles per fer que tothom pugui viure en les més bones condicions i amb els millors serveis a disposar.