Cassà de la Selva

Totes les notícies

Esquerra Cassà vota en contra del pressupost de JxCat i el PSC perquè l’endeutament ha incrementat 800.000 euros en només un any.

- L’endeutament de l’ajuntament de Cassà incrementa 800.000€ en només un any. El nivell d’endeutament torna a pujar després de més de 7 anys seguits de reducció de l’endeutament. L’equip de govern preveu demanar de nou un préstec de més d’un milió d’euros per l’any vinent. - El grup d’Esquerra Cassà alerta del perill de finançar les inversions corrents amb més deute El grup d’Esquerra Cassà alerta que aquest any 2021 serà el primer any que el nivell d’endeutament de l’ajuntament de Cassà de la Selva incrementa des de fa més de 7 anys. Fruït de la gestió econòmica del govern de JxCat i el PSC, l’endeutament de l’ajuntament de Cassà de la Selva ha pujat aquest any 2021 pràcticament 10 punts, fins quasi el 25% i 800.000€ més de deute arribant a un total de més de 2.600.000€ de deute. I pel 2022 el pressupost preveu finançar totes les inversions pressupostades amb un nou crèdit que incrementaria de nou l’endeutament en 1.100.000€ més. Des del grup d’Esquerra Cassà posen de manifest que cal fer una tasca de priorització de les despeses, que l’any passat van veure un increment important dels sous i salaris i també de les despeses corrents i que aquest any segueixen augmentant. De fet, posen de manifest que la passada legislatura es van autoritzar despeses per valor de més de 7,8 milions d’euros entre el 2015 i el 2019 mentre que l’endeutament es va reduir cada any passant de més de 6 milions a l’inici de la legislatura fins al voltant dels 2 milions al final de la legislatura, 4 milions menys d’endeutament. El mateix equip de govern de JxCat i el PSC han reconegut que aquest pressupost no és sostenible a llarg termini, per aquest motiu el grup d’Esquerra Cassà hi ha votat en contra, en paraules del seu portaveu Martí Vallès: “després de l’esforç que hem dedicat aquest ajuntament, conjuntament també amb membres de partits i governs diferents, en esforçar-nos per tenir un ajuntament sanejat creiem que no es pot plantejar de nou un pressupost així.

L’equip de govern de JxCat i PSC de Cassà de la Selva lloga fins l’any 2038 la sala d’actes de l’ajuntament vell de la plaça de la Coma a Caixa Bank.

La junta de govern del passat 15 de març va prendre aquest acord amb el vot a favor dels membres de JxCat i el PSC assistents malgrat que fins a dia d’avui encara no ha comunicat res públicament. Acaba el procés que es va iniciar aprovant la desafectació de la Sala de la Coma al ple de novembre del 2020 amb els vots a favor de JxCat i el PSC i el vot en contra d’Esquerra Cassà. Es formalitza un lloguer de 18 anys de durada, fins l’any 2038 amb a l’entitat Caixa Bank, i d’aquesta manera es perd, per un període molt llarg de temps, una Sala d’ús públic del municipi de Cassà de la Selva. Des d’Esquerra Cassà mostrem el nostre desacord amb aquesta decisió respecte a l’antiga sala de plens de l’antic ajuntament, una part d’un edifici emblemàtic i representatiu de Cassà de la Selva.  La Sala la Coma no mereix acabar d’aquesta manera.  Tampoc es pot fonamentar amb el rendiment del lloguer: quant val la nostra història o la utilització d’aquest espai per totes les activitats que s’hi feien? Des d’un inici, i així ho vam expressar també en el nostre programa electoral, des d’Esquerra Cassà hem proposat que l’edifici de l’antic ajuntament es pogués destinar a  les entitats del poble, conservant la sala d’exposicions i deixant-la a disposició de tots els cassanencs i cassanenques; com creiem que ha de ser. Tot sembla indicar, ja que no s’ha facilitat gaire informació, que aquesta sala passarà a formar part d’una oficina bancària. Creiem que un espai tant utilitzat, emblemàtic, públic i al centre del nostre municipi no mereix acabar d’aquesta manera i amb aquest us. Ni vendre ni llogar: Com és de costum l’actual equip de govern de JxCat i el PSC, per no parlar de la seva tasca de gestió sol mirar enrere, i en comptes de parlar i debatre sobre les seves accions es justifica, sovint amb mentides o dades falses, amb presumptes accions dutes a terme l’anterior legislatura. L’anterior legislatura 2015-2019, la citada entitat bancària va proposar a l’anterior govern, format per Esquerra Cassà, la possibilitat de vendre o llogar l’edifici de l’ajuntament vell, ja fos tot o una part.

Esquerra Cassà renova l’executiva local

L’assemblea de militants de la secció local d’Esquerra Cassà vam celebrar ahir una reunió telemàtica on vam renovar l’executiva local per al període 2019-2023. Aquesta renovació està prevista en els estatuts del partit, que estableix que després d’un procés electoral en l’àmbit municipal correspon la renovació de l’executiva local. La militància d'Esquerra Cassà va validar la candidatura d'executiva pels propers quatre anys. Carles Casanova continuarà en el càrrec de president que ja ocupava des del 2015. D'altres càrrecs també continuen mentres que d'altres s'incorporen nous en aquest mandat.  A més de la presidència, la nova executiva estarà formada per: Secretaria d’Organització: Àlex Capdevila Fontanals Secretaria de Finances: Josep Vidal Nierga Secretaria d’Imatge i Comunicació: Àlex Font Rico Secretaria de les Dones: Mertixell Rabionet Frigola Secretaria de Política Municipal: Pau Presas Bertran Secretaria de Ciutadania: Àlex Capdevila Fontanals Secretaria de Transició Ecològica: Joan Cañigueral Casellas Secretaria d'Entitats: Eva Valentí Vilamitjana Aquesta nova executiva encara el mandat de 4 anys amb la ferma voluntat de mantenir una estructura participativa i oberta a la ciutadania en format d’assemblea oberta en temes locals a qualsevol ciutadà que vulgui aportar al projecte republicà, sigui o no militant, i alhora encarrgar-se de ser corretja de transmissió de les seccions nacionals a les locals i treballar conjuntament amb el grup municipal.

El govern de JxCat i el PSC de Cassà de la Selva vol llogar a “la Caixa” la sala d’exposicions municipal de la plaça de la Coma

El govern municipal ha iniciat l’expedient per tal de poder llogar, segons ens ha informat el mateix govern, la sala d’exposicions de l’antic ajuntament vell de la Plaça de la Coma a l’entitat bancària “la Caixa”. Des d’Esquerra Cassà ens posicionem en contra de la pèrdua d’espais municipals dedicats principalment a la cultura i que utilitzen moltes entitats municipals. La nostra proposta, exposada ja amb anterioritat, és la conversió de les dependències de l’ajuntament vell en un espai per les entitats del municipi, amb sales de reunions, espai per desar documentació i poder realitzar reunions un cop els serveis socials i el jutjat de pau passin a Can Trinxeria,  per tal d’ampliar l’espai municipal al servei de les entitats del poble. Els espais disponibles per la realització d’exposicions i actes de petit format al municipi com reunions d’entitats, xerrades, o conferències són limitats en el nostre poble i la pèrdua d’un espai com el de la sala d’exposicions de l’ajuntament vell de la plaça de la Coma representarà disposar de menys espais habilitats.   Aquesta sala s’utilitza amb freqüència al llarg de l’any per actes molt diversos, per les jornades electorals o la realització de cerimònies del jutjat de pau. De fet de manera freqüent, amb fires, la festa major o altres jornades d’activitats, la sala d’exposicions de l’ajuntament i les sales i equipaments de Can Trinxeria i la Sala Galà es solen utilitzar de forma simultània. Demanem al govern municipal que reconsideri aquesta actuació, i aposti per la futura rehabilitació de l’espai de l’ajuntament vell  per posar-lo a disposició de la cultura i de les entitats del municipi abans de cedir aquest espai a una entitat bancària, perdent a la pràctica la possibilitat d’utilitzar el patrimoni i les dependències municipals.

ERC Cassà demana que l’Ajuntament de Cassà no cedeixi el romanent de tresoreria del nostre l’Ajuntament al govern espanyol

L’Associació de Municipis per la Independència (AMI) ha impulsat un manifest, que ha fet arribar a tots els alcaldes i alcaldesses de l’entitat, de la que l’Ajuntament de Cassà de la Selva n’és soci fa molts anys, perquè es plantin i se sumin a la negativa de donar els seus romanents a l’Estat espanyol. En el manifest es posa de relleu que la proposta d’Hisenda és un “nou espoli a les finances dels consistoris” i un “abús de poder” envers els ajuntaments, ja que no podran revertir els diners estalviats als seus municipis en els veïns i veïnes, sobretot tenint en compte la situació de crisi social i econòmica a causa de la Covid-19, que ens està afectant de ple. Alhora també es reivindica que no es pot permetre de forma reiterada que l’Estat trepitgi les competències municipals, tal com està fent amb aquesta nova mesura. També s’hi expressa la negativa a fer de banc a un Estat que es qualifica de “centralista i autoritari”, amb poc respecte pels diners públics, ja que ha quedat palesa la seva mala gestió “malgastant-los” en infraestructures innecessàries, en rescats a la banca, en armament o en mantenir una monarquia corrupta”. En aquest sentit el Grup d’Esquerra Republicana de Cassà de la Selva expressa el seu total acord amb el manifest de l’AMI i hem sol·licitat l’adhesió de l’alcalde de Cassà de la Selva al manifest de l’AMI, en el que tindrà tot el nostre recolzament. Des del grup d’Esquerra Cassà es posa de relleu que els romanents i estalvis de l’Ajuntament de Cassà són fruit de l’esforç de tots els cassanencs i cassanenques i de la gestió dels governs municipals elegits per la ciutadania. Per tant els romanents i la tresoreria disponible s’ha de poder utilitzar directament en inversions pel municipi i polítiques socials per la ciutadania i no cedir-los al govern espanyol.

El govern de JxCat i el PSC vol dissoldre l’organisme del geriàtric i externalitzar-ne la gestió a l’empresa SUMAR:

Des del grup d’Esquerra Cassà se’ns ha informat el passat dimarts que aquest divendres el govern de JxCat i el PSC volen presentar-ho en una sessió extraordinària del Consell del Geriàtric i en una Comissió informativa extraordinària per passar-ho a votació en un ple extraordinari la setmana vinent. Aquesta és una decisió unilateral, sense consensuar amb Esquerra Cassà ni el Consell del Geriàtric. Des del grup d’Esquerra constatem la necessitat de realitzar millores constants al geriàtric, perquè des de fa molts anys, malgrat gaudir d’una bona qualitat assistencial, fruit de l’esforç i la professionalitat del seu personal, cal seguir fent passos endavant per millorar-ne la gestió. Per part d’Esquerra denunciem que tot això es fa sense donar-nos accés a tota la informació necessària que hem demanat ni una valoració amb profunditat de l’ impacte que tindrà aquesta mesura en aspectes tant importants com les necessitats econòmiques, les condicions de treball dels treballadors i treballadores del geriàtric en el futur i la qualitat assistencial que se’n derivarà. No entenem ni compartim les presses en un tema tant rellevant com és el futur del geriàtric. Tot just fa una setmana vàrem l’equip de govern ens va fer arribar una proposta de contracte amb SUMAR que no era la definitiva i un informe de SUMAR analitzant la residència en el que vàrem poder constatar diversos errors, mancances i una evident falta de coneixement de la realitat, des del nostre grup els vam demanar els informes i informació referent a les previsions econòmiques, quant ens costarà aquesta externalització, les futures condicions dels treballadors i els canvis assistencials que això suposi, informació que fins a dia d’avui no s’ha fet arribar. Davant tot això, demanem l’aturada d’aquest procediment, que s’entregui tota la informació necessària sol·licitada, que s’expliqui què es preveu fer en tots els àmbits i que s’informi documentalment de la proposta a treballadors i treballadores del geriàtric, així com a les famílies dels usuaris.

Esquerra Cassà proposa la creació d’un grup de treball per la recuperació econòmica i social de Cassà de la Selva.

Emplaça a JxCat i al PSC, a consensuar mesures en l’àmbit econòmic, social, per protegir les entitats cassanenques, la cultura i aquells col·lectius més vulnerables. Des d’Esquerra Cassà, conscients de la greu situació que estem vivint, com a representants de la ciutadania de Cassà de la Selva, reiterem la nostra disposició a col·laborar en la resolució de la crisi i  ens posem a disposició perquè conjuntament amb JxCat i el PSC elaborem i planifiquem la recuperació econòmica i social necessària després de l’emergència sanitària pel COVID-19. Per aquest motiu, oferim la nostra voluntat per consensuar i planificar conjuntament les accions que cal prendre, fent-ho amb el màxim consens possible, incorporant, posant en comú i acordant les propostes dels diversos grups. Entenem que la voluntat de tots és minimitzar els efectes econòmics i socials d’aquesta situació. Per aquest motiu és important compartir tota la informació disponible, per poder col·laborar i consensuar les mesures a prendre, amb la màxima rapidesa possible, després de 7 setmanes d’aturada de la major part de l’activitat econòmica del poble i una evident repercussió sòcio-econòmica sobre els nostres ciutadans. El nostre grup ve insistint repetidament, des que va començar l’estat d’alarma a mitjans de març, de la importància de treballar en aquesta línia i ha fet arribar a l’equip de govern diverses propostes, algunes de les quals encara no han tingut resposta. Demanem  al govern de JxCat i el PSC que convoqui aquest grup de treball amb la major brevetat possible i mirem de consensuar totes les mesures que s’hagin de prendre. Per aquest motiu: -Emplacem a JxCat i el PSC a crear una comissió de treball per la recuperació econòmica i social de Cassà de la Selva per tal de debatre i acordar mesures i actuacions en els següents àmbits: .Paquet de mesures  per la recuperació econòmica amb mesures concretes per autònoms, comerços locals, i petites i mitjanes empreses de Cassà de la Selva.

Esquerra Cassà planteja propostes d'acompanyament a la gent gran, i noves propostes econòmiques per fer front a la situació econòmica i social del COVID-19

Ens trobem a prop d’arribar al mes de confinament derivat de la gestió de l’emergència sanitària per fer front al COVID-19.   Per aquest motiu, un cop més, el grup d’Esquerra Cassà es torna a posar a disposició, i fa algunes aportacions, respecte la necessitat de comptar i informar a tots els regidors de l’ajuntament de les decisions que es prenen, mesures d’acompanyament a la gent gran, i propostes de caire econòmic per començar a treballar per la recuperació econòmica i per lluitar contra els efectes socials que la situació actual pugui tenir.   Reproduïm les propostes fetes arribar a continuació: Davant la prolongació de l’estat d’alarma i la situació de confinament, reiterar, un cop més, que el grup d’Esquerra Cassà de la Selva ens posem a disposició de l’Ajuntament de Cassà per allò que es consideri necessari i plantejar conjuntament mesures per combatre la possible crisi econòmica i social derivada de la gestió de l’emergència sanitària del  COVID-19.   Des del grup d’Esquerra Cassà, malgrat la situació actual, hem seguit fent propostes per escrit a l’equip de govern, i considerem necessari la convocatòria immediata dels corresponents òrgans col·legiats per tal de poder conèixer la informació necessària i poder participar-hi com a regidors i representants de la ciutadania que som, també aportant propostes. A tal efecte fem arribar les següents peticions i propostes al govern de l’Ajuntament de Cassà de la Selva: 1. No aturar la presa de decisions dels òrgans col·legiats de l’Ajuntament. Que l’equip de govern recuperi les juntes de govern, les comissions informatives i els plens per tal de seguir tramitant i prenent les decisions que calguin per la gestió de l’Ajuntament. Independentment de les reunions de portaveus en les que es dona tota la informació de les accions fetes, cal que tots els regidors, també els de l’oposició, puguin participar ens els òrgans col·legiats existents a l’Ajuntament de Cassà i que siguin convocats de manera telemàtica com abans millor.

Esquerra Cassà planteja noves propostes per fer front al COVID-19 i els seus 8 regidors donen les retribucions del mes de març a la Residència Geriàtrica Sant Josep:

En el comunicat fet públic avui per part del grup d’Esquerra Republicana de Cassà de la Selva, els seus regidors demanen que en no haver-se celebrat el ple corresponent al mes de març, i que per tant no es podran abonar les indemnitzacions als regidors, aquestes es donin a la Residència Geriàtrica Sant Josep per la compra de material de protecció. Els republicans reclamen la celebració telemàtica d’una comissió informativa o un ple per tal que tots els regidors del consistori estiguin informats i es puguin debatre i posar sobre la taula mesures per combatre els efectes econòmics i socials que pugui tenir el COVID-19. Així mateix des del grup d’Esquerra Cassà, es demana al govern de JxCat i el PSC, l’ampliació dels terminis i ajornament del cobrament dels impostos i taxes municipals més enllà dels 15 dies que va anunciar el govern de l’Ajuntament de Cassà de la Selva que troben insuficients. Es demana també que aquest ajornament comprengui l’IBI, un dels impostos més importants que han de fer front els i les contribuents. En les propostes proposades també es remarca la necessitat de tenir especial cura d’aquelles persones confinades que no tinguin la possibilitat de tenir suport d’algun altre familiar a través d’una xarxa de voluntaris, al mateix temps que es tornen a proposar mesures per als comerços, autònoms i petites i mitjanes empreses de Cassà de la Selva. El comunicat acaba amb un agraïment a tots els treballadors de l’Ajuntament, la Piscina Municipal, i especialment als treballadors i treballadores de la Residència Geriàtrica Sant Josep entre d’altres. “Vista l’evolució de la situació d’emergència sanitària derivada de la lluita contra el COVID-19. Vista la pròrroga de l’estat d’alarma i l’allargament del període d’excepcionalitat, que pot tenir conseqüències importants per la ciutadania a nivell econòmic i social. El Grup Municipal d’Esquerra Republicana de Cassà de la Selva proposa per l’Ajuntament de Cassà les següents mesures: 1.