Cassà de la Selva

L’equip de govern de JxCat i PSC de Cassà de la Selva lloga fins l’any 2038 la sala d’actes de l’ajuntament vell de la plaça de la Coma a Caixa Bank.

La junta de govern del passat 15 de març va prendre aquest acord amb el vot a favor dels membres de JxCat i el PSC assistents malgrat que fins a dia d’avui encara no ha comunicat res públicament.

Acaba el procés que es va iniciar aprovant la desafectació de la Sala de la Coma al ple de novembre del 2020 amb els vots a favor de JxCat i el PSC i el vot en contra d’Esquerra Cassà.

Es formalitza un lloguer de 18 anys de durada, fins l’any 2038 amb a l’entitat Caixa Bank, i d’aquesta manera es perd, per un període molt llarg de temps, una Sala d’ús públic del municipi de Cassà de la Selva.

Des d’Esquerra Cassà mostrem el nostre desacord amb aquesta decisió respecte a l’antiga sala de plens de l’antic ajuntament, una part d’un edifici emblemàtic i representatiu de Cassà de la Selva.  La Sala la Coma no mereix acabar d’aquesta manera.  Tampoc es pot fonamentar amb el rendiment del lloguer: quant val la nostra història o la utilització d’aquest espai per totes les activitats que s’hi feien?

Des d’un inici, i així ho vam expressar també en el nostre programa electoral, des d’Esquerra Cassà hem proposat que l’edifici de l’antic ajuntament es pogués destinar a  les entitats del poble, conservant la sala d’exposicions i deixant-la a disposició de tots els cassanencs i cassanenques; com creiem que ha de ser.

Tot sembla indicar, ja que no s’ha facilitat gaire informació, que aquesta sala passarà a formar part d’una oficina bancària. Creiem que un espai tant utilitzat, emblemàtic, públic i al centre del nostre municipi no mereix acabar d’aquesta manera i amb aquest us.

Ni vendre ni llogar:

Com és de costum l’actual equip de govern de JxCat i el PSC, per no parlar de la seva tasca de gestió sol mirar enrere, i en comptes de parlar i debatre sobre les seves accions es justifica, sovint amb mentides o dades falses, amb presumptes accions dutes a terme l’anterior legislatura.

L’anterior legislatura 2015-2019, la citada entitat bancària va proposar a l’anterior govern, format per Esquerra Cassà, la possibilitat de vendre o llogar l’edifici de l’ajuntament vell, ja fos tot o una part. Com no podia ser d’altra manera, des d’Esquerra Cassà es va escoltar i parlar amb tothom qui ho va demanar.

Malgrat la oferta i l’interès inicial de l’entitat, la nostra resposta va ser que enteníem que aquest edifici s’havia de convertir, un cop es poguessin ressituar els serveis socials i de jutjat de pau a Can Trinxeria, amb un espai per les entitats i la cultura de Cassà, tot mantenint l’ús públic.  Per tant, és rotundament fals que en la legislatura anterior el govern d’Esquerra Cassà hagués volgut vendre o llogar aquest espai.

Cap informació pública:

Al llarg de tot aquest procés l’equip de govern de JxCat i el PSC ha donat la informació en comptagotes, i en el moment de la seva aprovació definitiva no ha informat ni a la ciutadania ni a la resta de regidors d’aquest procés.

Lamentem, que no se n’hagi informat degudament, al mateix temps que lamentem la formalització de la pèrdua de l’ús públic d’aquest espai emblemàtic de Cassà de la Selva.

Esquerra Cassà de la Selva