Cassà de la Selva

La senyera al balcó

ROSA BOSCH I GÓMEZ

Diuen que els catalans perdem un llençol a cada bugada. No sé si això és veritat, però sí que ho és que ens els roben impunement i a sobre gairebé ens tracten de lladres. I si no, escolteu alguna emissora de ràdio o de televisió de les Espanyes. Us en convencereu. I els nostres polítics, que viuen del sou que els paguem nosaltres, vinga fer jocs de mans i de paraules per no haver d'arremangar-se i plantar cara. Ha calgut que toquessin l'idioma, que ja és tocar, perquè s'enfadessin i piquessin una mica de peus. Una mica i prou. Què passaria si dimitís el Parlament en pes? Quin disbarat! D'on els arribaria la mesada?

Com que cap dels nostres manaires ens ha convidat, per ara i que jo sàpiga, a posar la senyera al balcó aquest cap de setmana, estelada o sense estelar, us hi convido jo. Seria molt desagradable que després de veure com ens tracten els uns i com fugen d'estudi els altres, haguéssim de comptar les banderes amb els dits d'una sola mà. No voldria arribar a la conclusió que aquest poble es mereix els polítics que té.