Cassà de la Selva

Tecnocràcia

Ariadna Rubió
El Punt - 11 de juny de 2012

La democràcia és una forma de govern que es fonamenta en el poder que resideix en el poble en matèria governamental. Cal precisar que qualsevol persona podria arribar a la presidència estatal si s'afilia a un partit i hi dedica un esforç titànic. De totes maneres, arribar a ser president del govern pot veure's un xic utòpic i, per tant, convido a pensar millor en els equips directius dels ajuntaments. Qualsevol persona pot arribar a ser alcalde o conseller i precisament aquest fet crec que és causa de les constants fallides dels ajuntaments. Realment és adequat que una persona elegida sense la formació adequada se situï al capdavant d'un poble? No dubto de la seva dedicació ni de la bona voluntat, però, després de veure la mala gestió d'ajuntaments de tot l'Estat i les seves conseqüències, crec que seria hora que es fes una reflexió col·lectiva en relació al funcionament de la societat. Opino que, tot i ser un dret, no és intel·ligent que qualsevol persona pugui timonejar l'administració. Som una societat i és necessari procurar el benefici de cada ciutadà. Per fer-ho és necessària la tecnocràcia, tant en l'àmbit estatal com municipal. En altres paraules: a causa del gran pes de les responsabilitats i les funcions que recauen sobre els polítics, necessitem, pel bé comú, que siguin persones amb una formació i una educació adequades. Alguns exemples com Grècia i Itàlia exemplifiquen que la mateixa UE posa tecnòcrates al capdavant dels països amb més problemes econòmics. D'aquesta manera incito tota la ciutadania a considerar la millora que suposaria que es requerís als partits un grau de formació competent i adequada per als seus integrants. Encara que aquest fet representi que la part de la societat que no gaudeixi de la instrucció convenient no pugui arribar a la direcció d'ajuntaments i diputacions, o al mateix govern de l'Estat.