Castellar del Vallès

Totes les notícies

Nova web castellarvilarepublicana.cat

Ens plau donar-vos la benvinguda a al nova web de la Secció Local d’Esquerra Republicana de Catalunya de Castellar del Vallès. Aquí podeu trobar informació sobre l’activitat del Grup Municipal, les activitats de la Secció Local i l’Assemblea de Dones d’Esquerra. Nova Web

Bases del concurs de Cuina de Mongetes del Ganxet 2020

1.- Concurs individual per a no professionals.  2.- Cal inscripció prèvia: abans del 17 de març de 2020 a les 20h,        Indicar:  nom i cognoms i telèfon de contacte per un dels següents canals:                      Telèfon o whatsapp:      600.465.414                 Correu electrònic a:  [email protected]                  Bústia situada, a tal efecte, al Mercat Municipal 3.- El dia del concurs, 19 de març, entre les 13:00 i les 13.20 caldrà presentar el plat a la parada d'ERC a la Fira de Sant Josep.  Cal portar una cassola o recipient amb la recepta ja cuinada i acabada, i els estris per a servir el plat.  L'organització donarà una targeta a cada persona participant per escriure el seu nom, es ficarà dins un sobre fora del qual s’escriurà el nom del plat que presenta a concurs, i caldrà col·locar-la al costat del plat. Les persones participants disposaran d'una taula per servir al plat les seves receptes. 4.- A les 13:30 el jurat començarà amb el tast dels plats calents i seguidament es continuarà amb el tast de plats freds. El jurat valorarà la recepta tastant-la del plat.  El jurat valorarà el sabor per una banda, i l'originalitat i la innovació, per l'altra. El que donarà lloc a dues categories de les que seran premiats els millors plats. Els premis s'atorgaran al moment: 5.- Premi al plat més innovador i original:               VAL PER UN SOPAR PER A DUES PERSONES  a un restaurant de Castellar del Vallès. 6.- Premi al plat més saborós:               VAL DE 100€ per gastar en botigues de l'Associació Comerç de Castellar. 7.- Una cop el jurat hagi realitzat el tast de tots els plats, també es permetrà al públic assistent realitzar un petit tast. A tal efecte l'organització disposarà de plats i coberts. 8.- Qualsevol imprevist no contemplat en aquestes bases serà resolt per l’organització. El fet de concursar suposa l’acceptació de les bases.

Beca Oriol Papell

Arriba la cinquena edició de la beca d'estudis Oriol Papell. Podeu trobar les bases aquí. Per a presentar la sol·licitud, ompliu aquest formulari

Ja tenim programa!

Ja podeu consultar el programa electoral d'ERC Castellar en aquest enllaç: http://locals.esquerra.cat/documents/programa_electoral_erccastellar.pdf

Feina feta! Som el canvi.

Ja tenim les eleccions el dia 26 de maig i en aquest article podreu veure quin és el partit que més propostes i mocions ha fet en aquests darrers anys per a millorar el poble i la vida dels seus veïns i veïnes, un partit que s’estima la natura i els animals. Que no deixarà que cap ésser viu es quedi al carrer, un partit que porta molts anys treballant pel poble i que mereix l’oportunitat de donar un canvi amb seny. Guanyarem!

Proposta per les noves piscines!

Un nou equipament lúdic-esportiu per completar l’actual oferta  d’instal·lacions esportives al poble.  Una nova piscina que fomenti la pràctica de l’esport i cobreixi l’actual manca d’un espai l’údic durant els mesos d’estiu.  Una espais de referència del municipi.  Les noves piscines municipals d'estiu estaran destinades a la pràctica de la natació lliure, el bany recreatiu i les activitats dirigides.   Un nou equipament annexat a les instal·lacions esportives de raqueta, -tennis i pàdel-.  El nou espai comptarà amb dos piscines diferents: una més gran de 25 per 12 m i una Inter-mitja de 12 per 7 metres pels més petits.   La nova instal·lació pretén tenir un aforament d’entre 300-400 persones i disposa d'un bar compartit amb el tennis, vestidors, zona de pícnic i espai amb gespa. La re-localització de les actuals instal·lacions de tennis en aquesta nova zona esportiva, permetrà resoldre l’actual manca d’espai i confort.  Les noves instal·lacions de tennis tindran 5 pistes de tennis i 5 pistes de pàdel.  El trasllat de les instal·lacions de tennis actuals permetrà habilitar nous espais d’aparcaments pels veïns i veïnes de la zona, el comerç local i els usuaris del pavelló Dani Pedrosa (Hoquei Castellar).  Les noves instal·lacions han de permetre un accés ràpid i àgil per tots els seus usuaris, tant a peu, bicicleta, com amb vehicle privat.  El nou equipament esportiu te la voluntat d’implantar-se en un espai pròxim al perímetre del casc urbà, actualment en una zona abandonada i en desús.   La nova piscina te la voluntat de formar part d’un futur parc urbà del riu Ripoll.

Premi als Valors Republicans

Des d'ERC Castellar lliurem des del 2008, enguany anirà a parar als Bombers Voluntaris de Castellar del Vallès, Servei a la Natura (SERNA) i Agrupació Defensa Forestal (ADF). ) Són entitats molt vinculades entre si, tant en origen com en actuació al nostre terme municipal. El seu comès és vetllar per la natura i pel poble donant un servei constant a la ciutadania, les 24 hores dels 365 dies de l'any. Les seves principals actuacions es deuen als incendis, tant forestals com particulars o industrials, i a les inclemències meteorològiques, com ara inundacions, nevades, glaçades i ventades... Cal no oblidar que també són allà pels accidents de trànsit, fuites de gas, caigudes d'arbres i de línies elèctriques, a més d'arreglar els camins forestals i netejar els boscos per tal de prevenir possibles incidents. Per tots aquests motius, des d'ERC Castellar volem reconèixer la seva gran tasca en la forma del Premi als Valors Republicans 2019, a més del nostre agraïment per la incansable actuació en benefici de tots els ciutadans i ciutadanes de Castellar. L'acte de lliurament tindrà lloc divendres 12 d'Abril a les 20 h, a l'escenari d'El Mirador. En acabar oferirem un petit refrigeri per a tots els assistents. Comptarem amb la presència de l'actual Alcalde de Moià, president del Consell Comarcal del Moianès i Vicepresident Primer de la Diputació de Barcelona, Dionís Guiteras. Us hi esperem a tots!

Núria Raspall ens parla del llibre d'en Raúl Romeva.

Aquí podeu llegir l’article que la nostra companya, Núria Raspall, ha escrit per l’Actual parlant de les seves sensacions amb el llibre de Raúl Romeva, “Esperança i llibertat”. D'acord, Raúl, m'has convençut   Fa un parell de setmanes em vaig comprar el llibre del Raúl Romeva, titulat "Esperança i llibertat" i, pràcticament, ja l'he acabat. És un llibre amè, de lectura fàcil i que ens explica el perquè sóm on sóm, o si més no, ens aporta una visió concreta sobre el perquè del moment en què ens trobem.    A mi, que a de tant en tant em surt aquella faceta una mica més rebel, en el sentit de pensar que no avancem prou i que potser hauríem de tirar més pel dret i deixar-nos estar de tants miraments, he de dir que m’ha convençut del contrari. Tal com diu en Raúl en el llibre “ens agradi més o menys, sóm on sóm, no on ens agradaria ser”. I és cert, perquè hem fet moltes coses, molt bones, i hem avançat molt més del què ens podríem haver imaginat fa uns anys, però encara no és suficient.   Aleshores, la pregunta que potser ens hauríem de fer tots plegats és “i quins passos hem de fer per arribar al ON ens agradaria ser?” Doncs bàsicament es tracta de seguir-nos explicant a dins i a fora del país. A dins, per crear nous espais, nous consensos i noves majories i, a fora, per explicar què volem ser i com hi volem arribar. A dins, hem d’aconseguir argumentar sense voluntat de convèncer, perquè si els arguments són bons, acabaran convencent sense pretendre-ho i, a fora, hem de seguir explicant el nostre projecte per donar-lo a conèixer. Mireu, a casa, quan parlo amb la meva filla de 9 anys sobre l'escola, els amics o sobre com actuar en segons quines circumstàncies, a vegades em diu "mama, entenc el què em vols dir però no m'agrada". I jo, m'agafo la frase i me la faig meva perquè jo voldria tenir, ja, més suports a nivell europeu, que són els països més propers, i voldria que certs líders es pronunciessin a favor del nou estat europeu que serà Catalunya, i voldria tenir la República a tocar.