Castelldefels

L’esport, part essencial de la nostra identitat castelldefelenca

Setembre i l’activitat esportiva i competitiva de les nostres entitats i clubs torna a omplir les instal·lacions municipals.

Un goig pels que gaudim de l’esport de tot tipus. Un orgull pels que tenim filles, fills i membres familiars competint al més alt nivell. I una virtut de la nostra ciutat, de les que més orgull de pertinença genera.

Però la nostra ciutat a l’estiu no s’ha aturat i som, amb dades a la mà, la metròpoli catalana on més competicions i activitats diverses relacionades amb l’esport s’hi han concentrat. La gran majoria al nostre litoral, consolidant el nostre model de platja, respectuós amb el seu entorn natural i on tenen cabuda activitats esportives, culturals i d'oci familiar que hi són compatibles. Un model que ha estat i continuarà essent una de les nostres banderes, lluny del turisme de masses i borratxera d’anteriors governs municipals.

Ara, acabant-se les pretemporades i les estades dels equips de més nivell d’arreu, ens toca gaudir, potenciar i ajudar als nostres clubs, reforçant els nostres punts forts: com l’esport femení, on som una referència amb equips al més alt graó en moltíssimes modalitats, o en la formació de l’esport, on tenim una ràtio per habitant de les més altes del país. Esports com el futbol, el futbol sala, el hoquei, el handbol, el bàsquet, el rugbi, la rítmica o el rem tenen un número d’esportistes joves molt considerable.

Però la nostra aposta de futur també ha de ser continuar potenciant l’esport escolar, que ens garantirà la continuïtat i l’increment futur de l’activitat física com hàbit de vida saludable de la nostra ciutadania. Això ens aproparà al benestar físic i emocional, doncs estan més que provats els avantatges en quant a la salut, la inclusivitat, el treball en equip, el coneixement del territori o l’orgull de pertinença i d’identitat de ciutat que ens proporciona la promoció de l’esport i l’activitat física.

Preservem l’esport com a part essencial de la nostra identitat castelldefelenca!

Jordi Vendrell
Regidor de Règim Interior i Arxiu Municipal, Hisenda, Universitats i Polítiques d'Habitatge