Castelló d'Empúries

Butlletins digitals

Joan Dalmau

Hola, sóc en Joan Dalmau i Garriga. Vaig néixer a Castelló fa 56 anys, estic casat i sóc pare d’una filla. Sóc pagès de professió i de vocació. La meva vida ha estat i està molt vinculada al món agrari, però també he participat en altres àmbits de la vida municipal. He estat a l’AMPA de l’IES Castelló, membre de la junta del Voleibol femení Esplais i de més jove a la Comissió de la festa major. Actualment sóc president del Consell Rector de la Cooperativa Agrícola de Castelló, representant d’Unió de Pagesos a la Junta del Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà, representant de la Cooperativa a la junta de l’Ecomuseu Farinera i membre de l’associació de Cortals i Cortalers de Castelló d’Empúries. Professionalment em dedico als cultius extensius i fa quatre anys que una part de la terra la vaig reconvertir al cultiu ecològic. Sindicalment estic afiliat a Unió de Pagesos. Políticament milito a ERC des de l’any 2000. He estat regidor pel meu partit a l’Ajuntament de Castelló en la legislatura 1999-2003. L’experiència del meu pas per l’Ajuntament va ser molt interessant, encara que a vegades complicada. Crec que és bo de viure-la i sempre et queda el record i l’enyorança d’haver-la viscut. En aquestes eleccions formo part de la candidatura encapçalada per en Salvi. Estic en aquest partit perquè és el que encaixa més amb els meus ideals: és republicà, d’esquerres i independentista. La confiança, honestedat i rigor del nostre alcaldable fa que sigui la millor opció a l’alcaldia, amb un equip de joves molt compromesos i amb experiència: l’Anna, en Jaume, l’Esther, en Jordi.... ALGÚ HO HAVIA DE DIR, SALVI ALCALDE!! SIGUEM VALENTS.

Ramon Piris

Sóc en Ramon Piris i Llorens, nascut a Sant Pere Pescador fa 53 anys, i castelloní de fa gairebé 30 anys, tot i que fa més que volto per aquí, ja que vaig començar a festejar amb la Isabel el 75. Amb ella em vaig casar i sóc pare de dues filles i avi de dos néts, una nena i un nen que són la delícia dels meus ulls. Sóc mestre, i des del 92 estic ensenyant als nens i nenes de la vila al Ruiz Amado, on he fet força papers de l'auca: tutor, coordinador d'informàtica, director... i on segurament seguiré fins que m'arribi la jubilació. D'aficions en tinc moltes, però les que més em satisfan són estar amb la família, sobretot si hi ha els petits, viatjar, ja sigui a tocar o a l'altra banda de món, escoltar música, sóc molt eclèctic en això, i llegir, gairebé tot tipus de literatura, tot i que la poesia em costa. També m'agraden molt els esports en general i el futbol en particular, sóc del Barça, i anar amb bicicleta per les carreteres del voltant de Castelló tot contemplant el magnífic paisatge de què encara podem gaudir. També sóc caçador i m'agrada esquiar. I el que no m'agrada és la incompetència, en tots els seus aspectes, però sobretot entre els que es fan passar per professionals, i la mentida, i la traïció, que sovint van juntes. He estat regidor d'aquest Ajuntament quatre anys a l'oposició i quatre desenvolupant tasques de govern intentant servir tots els ciutadans des de l'àrea que l'alcalde em va assignar, sense buscar mai ni l'afalac ni el profit personal. Penso que sempre m'he comportat com una persona honrada i que el meu caràcter no ha canviat després d'aquesta etapa. Arran d'una afecció cardíaca, vaig demanar a la secció local i a en Salvi poder deixar la primera línia de la política local, però sense deixar de formar part del projecte d'Esquerra, que penso que és el millor que pot portar la nostra vila a sortir de l'atzucac on ens va portar l'antic govern i de la situació econòmica. Salut i República

Marisol Sellés

Sóc la Marisol Sellés. Tinc 53 anys. Pels grans del poble sóc la filla del rellotger, del retratista, o de la Sol, i pels joves de la trentena i la vintena, sóc la mare de la Xènia o de la Gemma. I entremig hi trobo el meu perfil. Em vaig casar amb 20 anys amb en Ramon, però ens vàrem separar. Més tard vaig conèixer el meu actual company, l’Yves , nascut a Còrsega i amb el mateix tarannà revolucionari que tinc jo. El meu pare va morir quan jo tenia 20 anys i vaig deixar la carrera a mitges per començar a treballar. Fa 27 anys vaig passar amb èxit les proves de l’agència de viatges Julià-tours i he viatjat per tot el món com a guia correu o guia acompanyant. Les olors de Rússia o de Pequín, la música d’Àustria o dels països de l’est, els cants gospel de Nova York, o dels gondolers a Venècia, París, Berlín, les aromes de la gastronomia argentina o el gessamí de Sevilla són components del meu bagatge laboral que m’acompanyaran sempre. Als 16 anys, l’Esteve em va demanar de fer el paper de Júlia a l’obra de teatre Els savis de Vilatrista, i des de llavors no he parat mai de participar en qualsevol esdeveniment de la nostra vila: la Comissió de festes, els playbacks, l’Associació el Bruel, la de Cultura i Esbarjo, l’Elenc de teatre, el Terra de Trobadors, els conta-contes, com a mestra de cerimònies... Tothom sap que si se’m necessita, hi sóc! Intento ser en tots els àmbits socials i personals: els meus amics saben que quan a casa n’hi ha... n’hi ha per a tothom. Fa dos anys, i per culpa de la crisi turística i per obligacions econòmiques, em vaig presentar a les proves de la borsa de turisme de l’Ajuntament i vaig començar a treballar a les oficines. Vaig tenir molta sort i he après molt, cosa que em va facilitar entrar al gabinet d’alcaldia i ocupar-me de l’agenda, recull de premsa, continguts de la pàgina web, calendari... etc. Quant a política, em vaig presentar per primera vegada a la llista d’ERC per les eleccions del 28 de maig de 1995 i així successivament cada 4 anys excepte les últimes eleccions, en què per motius laborals no podia ni tan sols ajudar els meus companys a preparar el programa. Aquesta vegada, i gràcies a la meva vida un xic més sedentària, puc tornar a dedicar-me a treballar-hi i promocionar les coses que tenim al poble i que sempre m’han atret tant! I què tenim? Us tenim a vosaltres, lectors i electors, que sou la base perquè nosaltres puguem SER! Gràcies.

Esther Piris

Em dic Esther Piris i Casas, tinc 28 anys i sempre he viscut a Castelló (excepte una temporada de 6 anys a Girona mentre estudiava). Estic casada i tinc dos fills, la Tanit, de quatre anys i mig, i en Ponç, de setze mesos. Sóc llicenciada en Ciències Ambientals i treballo a Ensenyament, com a professora substituta de biologia, la qual cosa m’està permetent conèixer diferents instituts i poblacions de la província de Girona. Em considero una persona compromesa amb el meu poble, ja que sóc membre de la Junta de l’Associació de Veïns i Propietaris d’El Botxí, i també de l’AMPA de l’escola Ruiz Amado. Aficions? Crec que no en tinc, m’agraden moltes coses. M’encanta la meva feina i el meu temps el dedico, principalment, als meus, la família i els amics. Per què estic a Esquerra? En l’àmbit nacional, perquè sóc independentista, i localment, per l’equip, per la gent que està a la llista: són persones transparents, que van de cara, que no fan dobles jocs, ni favoritismes ni diferències amb ningú, són tolerants, altruistes i entenen la política municipal únicament com un servei al poble, mai com una via d’on treure’n un profit personal.

Jaume Mach

Sóc en Jaume Mach, i visc a Castelló des del 2003. Nascut a la Jonquera el 1980, vaig arribar a Castelló després d’una estada a Figueres de deu anys. Sóc casat i tinc dues filles, una de 3 anys i l'altra de dos mesos. En termes de pedigrí sóc “el gendre jove gran de la Casa Gran”. Estudio humanitats a la UOC, m’he especialitzat en “Estudis del món antic i medieval” i aquest juny ho hauré fet en “Patrimoni i Gestió Cultural”. Una de les meves aficions és el modelatge en 3D. Recentment he penjat al Google Earth els edificis més importants del nostre municipi per fer-los arribar a tothom que visiti Castelló al Google Earth (en aquest enllaç els podeu veure tots: http://sketchup.google.com/3dwarehouse/search?q=metmach&styp=m&btnG=Cerca). He participat activament en l'esquerra independestista des dels setze anys (Bloc d'Estudiants Independenetistes, Coordinadora d'Estudiants dels Països Catalans, Maulets i el Casal la Volta de Figueres). Aquesta és la segona legislatura en què em presento amb Esquerra a Castelló: en l’anterior era el número sis, i ara, el tres. Com em definiria? Sóc una persona activa i participativa, tant en actes puntuals –Castelló decideix o Terra de Trobadors– com en entitats municipals –Diables, teatre o Esquerra–. Tinc la curiosa habilitat de ser allà on hi sol haver moviment. M’apassionen els reptes personals i laborals, i m’avorreixen les coses quan entren en un cicle repetitiu.

Jordi Reitg

Em dic Jordi Reitg i Franch, tinc 37 anys i sóc solter. He viscut gairebé sempre a Empuriabrava, al Sector Alberes Comercial. La meva família està vinculada a Castelló d’Empúries, sóc un dels néts de Cal Palauenc, del barri del Puig Salner. Sóc Tècnic en Turisme i guia oficial. Parlo cinc idiomes. Treballo a l’Ajuntament de Castelló d’Empúries des de l’any 1997. És la segona vegada que em presento amb Esquerra, en l’anterior ocupava el lloc número 11. Em considero una persona treballadora, respectuosa, seriosa, complidora amb la paraula donada, i amb vocació de servei. Fa temps havia col·laborat amb els Amics de la Catedral, l’Associació Joan Alsina i el Grup Cultural Comtat d’Empúries.