Catalunya Central

El Bages i el Moianès disposaran d’una Oficina Parlamentària d’Esquerra Republicana al territori

Comarcal Moianès
Aquesta Oficina Parlamentària, que se suma a la del Berguedà presentada el passat 1 d'octubre, serà la segona que el partit disposarà a la Catalunya Central
Esquerra Republicana de Catalunya posarà en funcionament, a partir de la segona quinzena d’octubre, una Oficina Parlamentària a les comarques del Bages i Moianès. L’aposta d’ERC per aquest servei arriba amb l’objectiu d’establir un canal de relació directa entre el partit i els veïns i veïnes acostant els càrrecs legislatius als ciutadans i el teixit social, econòmic i associatiu del territori.

En aquest sentit, l’Oficina Parlamentària neix amb la principal funció d'oferir un espai en què tant la ciutadania, a títol individual, com també les empreses, col·lectius, associacions i entitats, puguin fer arribar les seves problemàtiques, propostes i qüestions directament al partit amb les màximes facilitats. Alhora, el servei vol esdevenir una eina per fomentar la transparència i que permeti preguntar sobre temes comarcals i també de la tasca que desenvolupa ERC a la resta de Catalunya.

L'Oficina Parlamentària al Bages i Moianès estarà encapçalada per membres d'Esquerra Republicana del territori amb representació a institucions com el Parlament de Catalunya, Senat i la Diputació de Barcelona. Entre els senadors/es, diputats/es i representants comarcals es troba el diputat al Parlament, Ferran Estruch; la portaveu d'ERC al Senat, Mirella Cortès; el diputat provincial a la Diputació de Barcelona, Dionís Guiteras; la diputada per Barcelona al Congrés, Carolina Telechea i la presidenta d'ERC Bages, Marta Viladés. En tractar-se d'una interlocució directa, permetrà traslladar les consultes a les diferents cambres legislatives i institucions, i alhora, agilitzarà el fet de donar una millor resposta.

El funcionament del servei contempla, per una banda, trobades a títol individual. Per poder concertar hora caldrà fer una petició de cita prèvia a l'adreça de correu [email protected] des d'on es proposarà data i hora. En segon lloc, l'Oficina Parlamentària també organitzarà visites territorials a empreses, associacions, col·lectius i institucions -com el cas d’ajuntaments- que permetin detectar necessitats i conèixer projectes de primera mà. El 15 d’octubre es donarà el tret de sortida a les primeres trobades.

Aquesta és la segona Oficina Parlamentària que Esquerra Republicana ha anunciat que posarà en funcionament a la Catalunya Central. El passat divendres, 1 d'octubre, va tenir lloc la presentació d’una oficina al Berguedà. En un breu període de temps s'anunciaran la resta d'oficines que completaran una xarxa de punts de trobada a la Catalunya Central la qual permetrà una millor coordinació entre el territori.