Catalunya Central

ERC Manresa organitza un debat sobre la gestió dels residus municipals

Comarcal Bages
La gestió dels residus municipals és una de les principals despeses dels ajuntaments i és una de les parcel·les on més es pot intervenir per lluitar contra l'emergència climàtica i la crisi de materials en l'àmbit local. Per aquest motiu, és indispensable fer un canvi de model profund. Però a vegades aquests canvis generen certs dubtes ocasionats per la incertesa a l'hora de canviar d'hàbits i també per la politització del debat.

Com ho hem de fer per no morir en l'intent? I un cop implantat, què podem fer perquè es mantinguin els bons índexs de reciclatge i evitar l'habitual tendència a la relaxació col·lectiva?

En parlarem sense embuts, el dimecres, 19 de gener, a la Casa Lluvià de Manresa amb quatre ponents i experts en la matèria. La xerrada comptarà amb la participació del director de l'Agència de Residus de Catalunya, Isaac Peraire, que serà l'encarregat d'explicar els nous models i l'estratègia de l'Agència. També es comptarà amb la participació del regidor de Ciutat Verda de l'Ajuntament de Manresa, Pol Huguet, que exposarà el nou sistema de residus de la ciutat, basat en un model mixt que combina els contenidors intel·ligents per a la ciutadania i el porta a porta per a comerços i equipaments. Finalment, també hi intervindrà l'alcalde de Santpedor, Xavier Codina, que valorarà l'experiència de la implantació del porta a porta al municipi santpedorenc. El debat també comptarà amb les intervencions i moderació de l'ambientòloga i presidenta d'ERC Bages, Marta Viladés.

Per tal de respectar les normes de seguretat i sanitàries actuals, cal confirmar assistència a l'adreça [email protected].