Catalunya Central

Raül Romeva: 'Iniciatives com Onaigua donen sentit al republicanisme'

Comarcal Osona
  • Foto: ERC Osona
El vicesecretari general de Prospectiva i Agenda 2030 d'Esquerra Republicana, Raül Romeva, en la seva visita a Osona, s'ha desplaçat aquest dimarts a Torelló per conèixer de primera mà Onaigua, una empresa pública creada pel Consell Comarcal d'Osona per tal d'oferir els serveis d'abastament d'aigua en baixa, clavegueram i drenatge urbà als municipis de la comarca. Romeva ha valorat positivament l'aposta de l'ens comarcal per la posada en funcionament d'aquesta empresa que esdevé "una iniciativa que dona sentit al republicanisme". "Construir República vol dir posar al centre del debat les persones i el bé comú. Un clar exemple és la municipalització de serveis essencials com l'aigua", ha destacat.

L'exconseller ha fet èmfasi amb la voluntat d'Esquerra Republicana de revertir la dinàmica de privatitzar el bé comú. "Tant per l'eficiència com pel dret a l'aigua, privatitzar un dret bàsic suposa riscos", ha assegurat. A més, ha destacat la importància de generar una dinàmica de consens que permeti posar el servei al nivell de l'eficiència i també de la "capacitat de millorar la relació ciutadà i administració".

Romeva ha estat acompanyat dels alcaldes republicans de Torelló i Sant Vicenç de Torelló, Marçal Ortuño i Èric Sibina; del president del Consell Comarcal d'Osona, Joan Carles Rodríguez; i de la diputada al Parlament, Alba Camps. Rodríguez, ha valorat la importància de disposar d'una empresa pública que ofereixi un servei "tan important com és la distribució d'aigua en les empreses i domicilis d'Osona", una iniciativa que "ha estat possible gràcies al consens polític de la comarca". "Som el primer consell comarcal de Catalunya que dona el servei d'aigua a una empresa pública i volem que esdevingui un servei d'excel·lència", ha destacat.

Per la seva banda, Ortuño, ha volgut remarcar la voluntat reformadora del projecte republicà posant de manifest el convenciment que des de Torelló han tingut sempre respecte a aquest projecte. "Des de Torelló aquest és un dels molts projectes que hem posat en marxa per tal que la gestió pública tiri endavant amb criteris d'eficiència i qualitat", ha explicat l'alcalde torellonenc que a més ha volgut animar a altres municipis al fet que s'hi adhereixin: "volem convèncer altres municipis, dels quals les seves concessions vencin, perquè s'uneixin a aquest projecte que es troba en funcionament i que cal accentuar".

La matinal de l'exconseller a la comarca ha servit també per fer una trobada amb la direcció de CAPWAT i el coordinador de la Taula comarcal de purins, Ricard Carreres, a la planta de tractament de purins de les Masies de Voltregà. Romeva també s'ha desplaçat a Manlleu, al Museu del Ter, acompanyat d’Eva Font, regidora de Cultura, en una visita al cicle de l'aigua i a l'aprofitament del cabdal del riu en la indústria.