Catalunya Central

Raül Romeva visita el Moianès per conèixer el projecte educatiu de les Zones Escolars Rurals (ZER)

Comarcal Moianès
El Moianès ha rebut, aquest passat dimarts 20 de setembre, la visita de l'exconseller i actual vicesecretari de Prospectiva i Agenda 2030 d'Esquerra Republicana, Raül Romeva, que s'ha desplaçat al territori per conèixer de primera mà el projecte educatiu de les Zones Escolars Rurals (ZER) a la comarca.

Castellterçol ha donat tret de sortida a la matinal amb una taula rodona en què hi ha participat Montse Castanys, ideòloga del projecte d'escoles rurals. La conversa ha girat entorn dels orígens de la zona escolar rural del Moianès i del canvi de paradigma educatiu que va suposar. En aquesta s'hi han sumat membres de la comunitat educativa de la comarca i alguns representants polítics del territori com els alcaldes de Moià i Collsuspina, Dionís Guiteras i Oriol Batlló; i les regidores d'Educació de Castellcir i l'Estany, Elisabet Blaya i Maite Almodóvar

Finalitzada la trobada, Romeva s'ha desplaçat a Castellcir per visitar l'Escola La Popa, embrió del projecte educatiu ZER. Eia Vilardell, directora del centre, ha estat l'encarregada d'acompanyar l'exconseller durant la visita en què s'ha tractat sobre els canvis que han anat realitzant les escoles rurals i l'adaptació al creixement dels centres educatius i dels municipis. Romeva ha pogut conèixer com serà el projecte del nou edifici que inclourà llar d'infants. L'equipament escolar està previst que estigui enllestit l’any vinent.

Seguidament, ha estat el torn de l'Escola Els Ventets de Collsuspina que en el seu model educatiu de 0 a 12 anys ha integrat aquest curs l'escola bressol. La visita ha anat a càrrec del director de l'escola, Carles Prat i el director de la ZER Moianès Llevant i de l'Escola de l'Estany, Toni Comajoan

Les diverses trobades que han tingut lloc al llarg de la jornada s'inclouen en el marc de visites que Raül Romeva desenvolupa al llarg del territori català per conèixer projectes i iniciatives d'entitats, empreses, associacions i col·lectius en el marc dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de l'Agenda 2030 (ODS)