Catalunya del Nord

A Perpinyà i a Barcelona, per l’ensenyament en català a la Catalunya Nord

Esquerra Republicana de Catalunya Nord crida a participar a la manifestació convocada a Perpinyà aquest dissabte 29 de Maig en defensa de l’ensenyament i l'ús de la llengua catalana. La llei Molac, aprovada al mes d’abril per una àmplia majoria de l’Assemblée Nationale i de manera transversal amb vots procedents de diverses tendències polítiques va ser qualificada d’històrica i obria una esperança pel tractament de les llengües minoritzades de l’estat francès. L’esperança haurà durat poc. Un grapat de diputats del partit de govern, La République en Marche, ha presentat recurs i el Tribunal Constitucional els dona la raó esquarterant la llei que s’havia aprovat per majoria. No és una maniobra conservadora és un comportament retrograde. No només volen aturar els avenços que introduïa la llei Molac en el camp de la diversitat lingüística de l’estat francès, sinó que ara pretenen tornar enrere. Dissabte 29 de Maig a 15h a la Plaça de Catalunya, sortirem al carrer per exigir el dret a l’expressió i l’ensenyament en la nostra llengua. Al sud, els nostres companys de les Joventuts d’Esquerra Republicana també sortiran al carrer, a les 17h davant del consulat francès per defensar la nostra llengua comuna.

Esquerra Republicana de Catalunya Nord
Perpinyà, el 27 de maig del 2021