Catalunya del Nord

Esquerra Republicana reitera el seu compromís pel manteniment de la delegació de TV3 a Perpinyà

P. Codonyan i T. Masdeu acompanyats de T. Jordà i J. Ridaura

Més de mig centenar de persones s'han aplegat aquest dissabte 16 de març a la Sala de Festes de Morellàs per participar a l'Ollada Popular i Republicana organitzada per Esquerra Republicana i també per mostrar llur recolzament a Pere Codonyan i Thierry Masdeu, presents tots dos a la cita, la veu i els ulls de la Catalunya Nord a TV3 segons digué en el seu discurs el president territorial d'ERC, Joan Ridaura, així com el rebuig a la decisió de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) de suprimir la delegació de TV3 a Perpinyà.
També foren nombrosos els que, no poden participar al dinar, si que passaren durant la diada per mostrar la seva adhesió i solidaritat, com el batlle del municipi, Andreu Bordaneil, amb qui ens hem emplaçat per treballar que una moció de sosteniment a la delegació de TV3 a Catalunya Nord sigui aprovada, en un primer temps, per l'Ajuntament de Morellàs.
En les seves intervencions Pere Codonyan i Thierry Masdeu expressaren el seu agraïment pels suports rebuts i ens feren un resum de les iniciatives preses.
La diputada per ERC al parlament espanyol, Teresa Jordà, i el president d'ERC Catalunya Nord, Joan Ridaura, expressaren el seu total sosteniment, personal i polític, als dos professionals i a la tasca que han desenvolupat durant tants anys, així com la determinació del nostre partit a evitar l'aplicació d'aquesta decisió. En aquest sentit informaren de les accions preses per ERC des del primer moment en contra del desmantellament de les delegacions de TV3: la resolució aprovada el 2 de març pel Consell Nacional d'Esquerra Republicana, la interpel·lació parlamentària al govern de la Generalitat feta aquella mateixa setmana pel nostre diputat Sergi Sabrià, i la proposta de resolució que Esquerra Republicana portarà al Ple del Parlament, instant al Govern de la Generalitat a mantenir l'actual desplegament territorial de TV3.
Val a destacar la presència d'un equip de France 3 que va seguir tota la jornada a la Sala de Festes, amb una emissió a les notícies del 19/20 i properament, en versió catalana, al “Viure al País”