Cerdanya

Totes les notícies

Àngel Llobel i Martorell pren possessió com a Conseller Comarcal en substitució de Roser Bombardó

Durant la sessió ple Ordinari del Consell Comarcal de Cerdanya del passat dimecres dia 16 de Febrer, el republicà i regidor per Esquerra Republicana a l'ajuntament de Puigcerdà Àngel Llobell i Martorell, a pres possessió com a Conseller Comarcal en substituir a la que va ser ser presidenta del Consell Comarcal i actual regidora a l'ajuntament de Martinet de Cerdanya, Roser Bombardó.

Esquerra Republicana Cerdanya presents el 25 de Novembre

Com cada #25N , ahir al vespre es va dur a terme l'acte reivindicatiu contra totes les violències de gènere, organitzat per l'Ateneu Cerdanya a la plaça de l'Ajuntament. La nostra regidora Roser Carré i González va agraïr a l'organització l'oportunitat de participar-hi i va exposar part de les diferents accions que ja està duent a terme el Govern de la Generalitat de Catalunya per l'erradicació d'aquestes violències. * Per primera vegada a la història de la Generalitat, s'ha creat una conselleria d'igualtat i feminismes, que inclou una Secretaria general per a l'erradicació d'aquestes violències. *Aquesta conselleria s'ha dotat de 92M€, els pressupostos més feministes de la història de la Generalitat) *S'ha doblat el pressupost per a l'erradicació de les violències, que ara és de 30,5M€ *Els SIE (Serveis d'Intervenció Especialitzada) i els SIAD (Serveis d'Informació i Atenció a les Dones) estaran dotats de 18.3M€ i 5.3M€ respectivament * Protocol d'actuació davant els feminicidis (coordinació institucional) *Protocol Marc (presentació primer trimestres 2022) per a una intervenció coordinada contra la violència masclista que posa la víctima al centre, els seus drets i necessitats, sent els serveis els que s'adapten a ella. Es passa d'un model de prestació de serveis a un altre de drets, amb la mirada posada en evitar la revictimització sobretot per part de les administracions públiques. Altres propostes i projectes: *Crear una xarxa de joves formats en temes d’igualtat i violència masclista perquè puguin impartir tallers destinats a la gent jove per sensibilitzar i prevenir la violència masclista entre el col·lectiu de gent jove *Crear un programa específic dins el Departament d’Interior sobre el tractament de la violència masclista Va finalitzar enfatitzant que el compromís del Govern amb aquestes polítiques públiques hi és, en tant que s'hi estan destinant tots els recursos possibles i s'està fent molta feina a més d'introduïr la perspectiva de gènere de manera transversal en totes les àrees del Govern.

Roser Bombardó deixa la presidència del Consell Comarcal de la Cerdanya, posant en valor la feina feta durant aquests dos anys de mandat

La presidenta sortint dona el relleu havent liderat el canvi i aportant una nova manera de fer a la institució i a la comarca, malgrat les dificultats derivades de la pandèmia La republicana Roser Bombardó va traslladar al ple del passat 27 de Juliol al Consell Comarcal de la Cerdanya la seva renúncia com a presidenta de la institució, en virtut del pacte al qual es va arribar el 2019 amb el grup de JxCat per repartir-se el mandat en dos anys per a cada formació política. En el seu discurs de comiat, Bombardó va lamentar que aquests dos anys hagin estat “marcats per la pandèmia i les dificultats que se'n deriven” i va destacar que va assumir el càrrec “per liderar un canvi i aportar una nova manera de fer la institució i a la comarca”. La presidenta sortint va enumerar i detallar els principals objectius i projectes que s'han dut a terme en els àmbits prioritaris d'un mandat caracteritzat per la bona feina en equip: “fer créixer els serveis socials, adaptant-los a les noves necessitats de la comarca i posant les persones al centre de l'acció política; avançar en la construcció de noves depuradores i impulsar un nou model de gestió de residus que s'hauria de posar en marxa aquesta mateixa tardor; ordenar i regularitzar una nova gestió de l'aeròdrom de la Cerdanya perquè esdevingui modèlic i on l'impacte sonor sigui el mínim; desestacionalització i diversificació del turisme, per afavorir la creació de llocs de treball qualificats i estables durant tot l'any; visibilització i promoció del paper de les dones a la comarca; col·laboració amb el teixit empresarial; treballar per esdevenir un territori més sostenible i resilient per deixar la millor comarca possible a les generacions futures; donar a conèixer el Consell Comarcal als veïns i veïnes, amb una nova web i potenciant la nostra comunicació a les xarxes socials; i reivindicar, juntament amb la resta de comarques de muntanya, la realitat i singularitat de l'Alt Pirineu”.

Arribada de la Flama del Canigó a Cerdanya

Esquerra Republicana a Cerdanya ens adherim a la campanya #FlamaCanigó21 que organitza Omnium Cultural Cerdanya. Instem a tothom assitir a l'arribada de la Flama del Canigó i lectura que fara càrrec Òmnium Cultural Cerdanya. Arribada de la Flama del Canigó: Bolvir 11.40h Bellver 12.30h Puigcerdà 13.00h

Trobada de candidates abans d'eleccions al Parlament

Avui Montse López i Amor candidata per Girona número 10 i Teresa Jordà i Roura cap de llista per Girona, ens han visitat i hem atès als mitjans de comunicació cap a les 12 del migdia. Hem estat parlant amb els comerços de Puigcerdà on hem debatut sobre les restriccions, la situació pandèmica, territori i agricultura. Cap a les 14 h hem anat a Das i hem estat conversant amb alguns alcaldes, regidors i membres del Consell Comarcal on hem intercanviat opinions sobre el programa electoral d'esquerra: Les males dades sanitàries de la Cerdanya van abocar a prendre decisions restrictives per limitar el contacte social i frenar els contagis, i fent autocrítica les formes ràpides de tancar perimetralment no van ser les més idònies en l'època que érem. La part positiva dels tancaments és que hem passat d'una ràtio de contagi de 4000 a 200 en poc temps. Ara de les comarques amb menys risc de tot Catalunya. S'han rebut algunes ajudes econòmiques, i ERC està treballant perquè hi ha encara alguns sectors que tot i veure's afectats han quedat fora, per exemple empreses del sector agroalimentari, distribuïdors, etc… Avui hem pogut compartir les polítiques que vol impulsar ERC, adreçades als territoris rurals i de muntanya com és el nostre, la Cerdanya. En primer lloc tenim clar que es necessita una integració món rural i mon urbà, el món rural no som un espai perquè ens utilitzi des de fora per extreure'n determinats recursos. Des d'ERC reivindiquem el respecte que ens mereixem els habitants de la Cerdanya, i que mereix la nostra posició en les decisions que ens afecten, i així ho defensem. Per tant volem tenir veu en els projectes que afecten la comarca. Estem parlant de projectes que s'han impulsat des d'alguns departaments pertanyents a altres grups polítics, com poden ser el Llibre Blanc, la possible candidatura dels Jocs Olímpics, etc… Des d'ERC volem transparència cap als municipis i cap a la societat cerdana. Les decisions de territori s'han de prendre des del territori, no des d'un despatx de Barcelona.

Segona jornada penjada de cartells

Al llarg de la setmana hem continuat fent la penjada de propilens als plafons i banderoles acompanyats per amigues, militants i conselleres d'Esquerra Cerdanya. S'han penjat propilens als pobles de Riu, Urús, Das, Prats i Bolvir. També hem penjat banderoles a Puigcerdà als carrers Ronda Torreó, Avinguda Catalunya, Avinguda Pirineus i Avinguda Schierbeck. Tenim gairebé 90 anys d'història, una història incansable d'honestedat i de lluita per la justícia social i la llibertat del nostre país. No vam néixer políticament l'1-O, el vam fer conjuntament amb els ciutadans i fa molts anys que lluitem per la independència d'aquest país, som el partit de Macià i de Companys i culminarem el somni de la plena llibertat nacional. No ens val la retòrica ni les declaracions d'un dia, sinó la feina, la feina i la feina per la independència. Volem la independència i sabem que l'única manera de fer-la davant un estat que no és democràtic és sent molts més i preparar-nos millor abans de tornar-hi. Superem el 50% i reprenem el camí de l'independentisme guanyador. Entre totes i tots farem que Esquerra torni a guanyar les eleccions! Via Àmplia cap a la independència. #Republicanes14F #AlCostatDeLaGent

Inici penjada de cartells

Avui dia 31/01/2021 hem fet la penjada de propilens als plafons i fanals acompanyada per la nostra candidata número "10" per Girona i resident a Puigcerdà Montse López i Amor. S'han penjat propilens als pobles de Llívia, Age, Vilallobent, Bellver de Cerdanya, Pi, Puigcerdà, Santa Eugènia, Olià i Nas. Durant la setmana penjarem a la resta de pobles de Cerdanya. Som majoria independentista i republicana, que només pot liderar Esquerra Republicana, perquè és l'únic partit que pot representar el 80% de la societat catalana i que és capaç d'aglutinar i construir grans majories. Com o fem? 1. Superar el 50%. Les urnes és on som forts. 2️. Teixir grans aliances i representar els grans consensos del país. 3️. Forçar l'Estat espanyol a acceptar l'amnistia i el referèndum com a úniques vies per resoldre el conflicte amb Catalunya. 4️. Reconstruir el país i millorar la vida de la gent. 5️. Teixir aliances internacionals per explicar la causa catalana al món. Entre totes i tots farem que Esquerra torni a guanyar les eleccions! Via Àmplia cap a la independència. #Republicanes14F #AlCostatDeLaGent

Apostem en Serveis Socials i d’Atenció a les Persones

El Consell Comarcal de la Cerdanya, des de l’inici del seu Govern, ha apostat fort pels Serveis Socials i d’Atenció a les Persones, tal com ens ho explica la Cristina Rotellà, vicepresidenta segona del Consell Comarcal per ERC i responsable de l’Àrea de Serveis a les Persones. Volem donar un servei de proximitat i de qualitat  als  pobles i  ciutadania de la nostra Comarca. Volem impulsar totes les accions socials que ens siguin possibles, treballant per la inclusió i cohesió social fent polítiques feministes, solidàries  i  socialment justes. També estem fomentant la perspectiva de gènere a  totes les àrees i serveis del Consell. Per això, vam decidir destinar la subvenció del PUOSC 2019-2023 a la rehabilitació dels equipaments de Serveis Socials i Joventut, que engloben  l’Àrea de Serveis a les Persones.  Amb aquestes obres  pretenem  garantir i enfortir el servei cap  a totes les persones que ho necessiten, i millorar també els espais de treball de les persones que ho fan possible. El cost d’aquest projecte suma 245.00 euros, dels quals 167.000 euros són els que el Consell  rebrà de la subvenció. Les obres s’iniciaran aquest mes de gener i han d’estar finalitzades a finals d’octubre d’aquest mateix any. Volem  agrair el suport de diferents Ajuntaments de la comarca en la cessió d’espais provisionals, durant les obres, i de  l’ajuda de les brigades en el trasllat cap a aquests espais.

reobertura consultori d'Alp

El mes de desembre passat, la Fundació Hospital de Puigcerdà (FHP) va comunicar a l’Ajuntament d’Alp, i als ajuntaments veïns de Das, Fontanals de Cerdanya i Urús, que com a conseqüència de la crisi sanitària, covid-19, i per falta de personal a FHP,  es tancava el consultori d’Alp per concentrar tota l’atenció sanitària a Puigcerdà. Aquest fet va crear un malestar generalitzat entre el veïns d’aquests municipis, tenint  en compte que la majoria de persones que hi viuen, són gent gran, i això suposava una dificultat afegida, haver-se de desplaçar fins a Puigcerdà per ser atesos fins i tot per una petita necessitat mèdica com podia ser controlar-se la pressió, etc. Davant d’aquesta situació, els ajuntaments afectats prèviament reunits, unificant criteris i esforços, van fer arribar aquesta queixa a la FHP i a la Consellera de Salut Sra Alba Vergés, perquè la conselleria fos coneixedora d’aquesta il·lògica situació en que es trobaven aquests 17 nuclis de població. Van exposar les seves queixes i discrepàncies enfront el tancament, i van demanar, donada la necessitat, la reobertura immediata del consultori d’Alp. Des de l’executiva d’Esquerra Comarcal de Cerdanya, volem agrair l’enorme defensa feta per les alcaldies de Das, Fontanals, Alp i Urús, així com el suport per part de la presidenta del Consell Comarcal de la Cerdanya, per l’esforç en la reobertura d’aquest equipament, fet que demostra, hi posa de manifest que davant de tot, el valor més important som les persones. Per altra banda també volem valorar el compromís i la sensibilitat amb el territori que ha tingut la Conselleria de Salut i la reobertura del consultori per part de la FHP. I un agraïment immens i molt especial a totes les persones treballadores del món sanitari que estant afrontant a peu de canó el dia a dia de la pandèmia a la comarca.