Cerdanyola del Vallès

Contra la repressió, solidaritat, no violència i determinació

Comunicat de les seccions locals d’ERC i Jovent Republicà en resposta a l’operació policial contra persones del CDR.

Davant l'operació policial de dilluns a Cerdanyola, Sabadell, Santa Perpètua i altres municipis catalans contra integrants dels CDR que l'Audiència Nacional espanyola acusa de terrorisme, Esquerra Republicana i Jovent Republicà volem transmetre amb tota rotunditat i serenor els següents missatges:

Considerem que, davant la imminència de la sentència de l'1-O i la repetició de les eleccions a les Corts espanyoles, l'estat espanyol ha engegat, de manera premeditada, una nova onada repressiva contra el poble català. Sense matisos, rebutgem aquesta repressió.

Pensem que, amb aquestes accions i les anteriors, la maquinària de l'estat espanyol vol atemorir i desmobilitzar el conjunt del moviment independentista català, divers, absolutament pacífic i radicalment democràtic. Malgrat l'escalada repressiva, no ho aconseguirà. No tenim por. No ens en fan. Ens trobaran sempre dempeus i units.

Denunciem que l'operació també té, en període preelectoral, una intenció propagandística evident, i que també pretén, davant l'opinió pública espanyola, contribuir a criminalitzar idees polítiques legítimes que compartim amplis sectors de la societat catalana. Es tracta d'un intent més d'associar independentisme amb violència.

Recordem que s'aplicarà als detinguts la llei antiterrorista espanyola, denunciada per organitzacions independents com Amnistia Internacional, que, per exemple, impedirà que es posin en contacte amb els advocats que escullin lliurement. Expressem solidaritat amb les persones detingudes, amb les seves famílies, amb els seus amics. Ens posem a la seva disposició, com ja estem fent, per ajudar en qualsevol tràmit i gestió que els puguem facilitar.

Encoratgem tothom a protestar sempre contra la repressió de manera pacífica. Des de la desobediència civil no violenta i estar atentes a les provocacions que es puguin donar. I també a combatre i desmentir les falses notícies, tenint cura de la certesa de la informació que es difon.
Emplacem públicament el conjunt de l'Ajuntament de Cerdanyola —i, particularment, l'alcalde que l'encapçala— a posicionar-se sempre al costat de la ciutadania en la defensa dels drets civils i polítics i no pas al costat de la repressió. Com a representants de la ciutadania, hem d'actuar amb responsabilitat i exigir explicacions al govern central.

Finalment manifestem que, tot i que la repressió anirà en augment, no ens fem enrere i ens hi encarem units en la diversitat. No ens acovardim. La repressió no ens fa oblidar el nostre objectiu: l'exercici del dret a l'autodeterminació per assolir la independència d'aquest país, sempre per vies pacífiques, democràtiques i no violentes. Volen escenificar que l'independentisme català és violent, i es trobaran amb un poble intel·ligent compromès amb la cultura de la desobediència pacífica.

Jovent Republicà de Cerdanyola
Secció Local d’ERC Cerdanyola