Cerdanyola del Vallès

L’AMB incorpora propostes d’ERC Cerdanyola al Pla Metropolità de Mobilitat Urbana

Entre les millores aconseguides hi ha la línia d’autobús que uneixi les 3 estacions de tren relligant Cerdanyola amb Bellaterra, la UAB, el Parc Tecnològic i el Centre Direccional.

S’executarà un pla de xoc per al transport urbà ampliant i millorant la flota d’autobusos a més de redefinir els serveis.

El Grup Municipal d’ERC de Cerdanyola va presentar al·legacions al Pla Metropolità de Mobilitat Urbana (PMMU) de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ja que aquest instrument de planificació és clau per aconseguir millores en el transport públic i la mobilitat sostenible.

Cinc al·legacions acceptades i tres ja incorporades

La primera de les al·legacions estimada és la proposta d’una nova línia d’autobús amb plataforma reservada entre Bellaterra, la UAB, el Centre Direccional, el Parc Tecnològic del Vallès i Cerdanyola que permeti l’intercanvi modal a les estacions de FGC Bellaterra, RENFE Cerdanyola Universitat i RENFE Cerdanyola. Aquesta proposta ha estat acceptada com una millora de l’actual línia que connecta el sincrotró Alba amb l’estació de Bellaterra, cosa que en pot agilitzar la implementació.

ERC Cerdanyola fa anys que denuncia que el creixement que suposarà el Centre Direccional és insostenible sense millores importants al transport públic. La nova línia d’autobús acceptada només és una de les proposades i que ara defensarà l’AMB. Entre aquestes destaca la millora de servei de les línies R8 i la futura línia circular R0 aprofitant la línia de tren entre Martorell i Granollers, o el TramVallès unint la UAB amb Cerdanyola, Ripollet i Montcada, i la millora del transport urbà de Cerdanyola. A partir de les al·legacions d’ERC, s’inclouen en l'oferta del pla de xoc:
  • Augmentar els recursos per millorar la freqüència de la B2 al Parc Taulí.
  • Adquirir 3 nous vehicles per a la renovació de la flota.
  • Reconvertir la línia urbana SU2 (Bellaterra – Ajuntament – Can Cerdà ) en TAD.
  • Reforç d’un vehicle extra en caps de setmana per millorar el servei urbà.
Una proposta més genèrica d’ERC amb millores directes per a Cerdanyola és incloure com a Infraestructures de mobilitat prioritàries per a l’AMB el perllongament de la línia R1 de Rodalies Renfe entre Molins de Rei i Cerdanyola Universitat. Amb aquest servei Cerdanyola estaria connectada amb tren amb el Baix Llobregat sense passar per Barcelona.

També s’estima parcialment la petició d’un servei de transport a la demanda (TAD) per als barris perifèrics com Can Cerdà i Montflorit que per la seva situació dins de Collserola i la seva baixa densitat fan ineficient altres models de transport públic, com s’ha comentat anteriorment.

Finalment s’inclourà Cerdanyola al servei E-Bicibox de bicicletes elèctriques per disposar-ne a Cerdanyola i usar-lo per connectar amb els municipis veïns.

Tres peticions es desestimen formalment ja que es considera que ja estaven previstes a la proposta inicial, tot i que formulades d’altres formes. En aquest sentit el Grup Municipal d’ERC celebra que estigui prevista l’ampliació del servei Bicibox en 5 aparcaments més. També estava prevista la petició de carrils bici interurbans al projecte actual Bicivia. Finalment la proposta d’aparcament d’intercanvi modal «park&ride» al costat de l’estació de RENFE-UAB es recull al PMMU inicial si bé de forma genèrica que caldrà precisar.

Inacció del Govern Municipal

Cal destacar que el Grup d’ERC va preguntar a l’equip de Govern Municipal, tant en Comissió Informativa com al Ple Municipal, i la resposta va ser que l’Ajuntament no presentava al·legacions en no considerar-ho necessari. L’acceptació de bona part de les propostes d’Esquerra fa evident que la proposta inicial era millorable i que el PSC, tot i formar part del govern de l’AMB, no treballa per millorar la mobilitat de Cerdanyola en l’àmbit metropolità.

Ara caldrà fer un seguiment dels projectes que inclou el PMMU en relació a la nostra ciutat per tal que s’executin tant aviat com sigui possible i que es facin tenint en compte també les necessitats locals.

Grup Municipal d’ERC a Cerdanyola
28 d’octubre de 2020