Cerdanyola del Vallès

ERC celebra que es faci realitat la seva proposta de comprar la Casa Llopis

Casa Llopis - Foto: Amador Alvarez
L’adquisició de la torre modernista està en una situació estratègica entre l’eix comercial de Sant Ramon i el dens barri de Bona Sort, en ple centre de la ciutat.

Després d’anys de discretes gestions i negociacions, el Grup Municipal d’ERC a Cerdanyola comparteix obertament la satisfacció perquè l’Ajuntament hagi tancat la compra de la Casa Llopis. Aquesta torre d’estil modernista, i el seu valuós jardí, és obra dels arquitectes Gaietà Buigas i Eduard M. Balcells i eren propietat d’una entitat religiosa.

Un cop Esquerra es va assabentar que la propietat estava disposada a vendre aquest patrimoni va iniciar un seguit de gestions discretes per tal que l’Ajuntament de Cerdanyola el pogués adquirir abans no passés a unes altres mans privades. Ja durant el mandat de Carles Escolà es va insistir en iniciar l’expedient administratiu necessari per poder comprar la torre, conscients de la lentitud dels tràmits necessaris. Més concretament, aquesta va ser una de les condicions d’ERC per aprovar l’acord d’inversions del govern el 25 d’abril de 2018, amb la seva corresponent modificació de crèdit.

Poc després, durant la campanya electoral del 2019, Helena Solà va tornar a formular la proposta de comprar aquesta torre a l’entrevista de campanya de Cerdanyola Ràdio i la va defensar públicament al debat organitzat per la Taula del Patrimoni a Ca n’Ortadó.

Posteriorment, i amb Carlos Cordón ja a l’alcaldia, el Grup Municipal ha posat aquest tema sobre la taula de negociació a cadascuna de les converses mantingudes sobre pressupostos i inversions per tal que no es perdés l’oportunitat d’adquirir aquesta finca clau.

La seva situació a l’eix comercial del carrer Sant Ramon, a tocar del barri de Bona Sort, fa especialment interessant que passi a ser de propietat pública. A partir d’ara caldrà treballar per preservar l’enorme valor cultural que té, més encara per la seva proximitat amb el Museu d’Art de Cerdanyola i la Torre Vermella, en procés de rehabilitació. Amb tot cal no descuidar les funcions que pot tenir per connectar un barri dens com Bona Sort i Banús amb el centre, el potencial que té el jardí romàntic per esponjar urbanísticament aquest entorn, i el revulsiu que pot suposar tant per l’eix comercial del carrer de vianants a tocar de la gran quantitat de botigues i supermercats de la zona de Sant Daniel i Bona Sort.

Grup Municipal d’ERC a Cerdanyola
21 d’abril de 2021